Kanakeitto-ohjeita, kiitos!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Meillä on tänään ruokana kanakeittoa. Nyt vain tuli sellainen olo, että jotain uutta inspiraatiota pitäisi saada, teen sen aina niin samalla tavalla. Jos on siis herkullisia ja helppoja kanakeitto-ohjeita, niin antakaahan tulla. Minä kiitän.

Mä teen hunajamarinoituun kanafilesuikaleeseen keiton, eli sen lisäksi tietty perunaa, keittojuureksia, kanaliemikuutio, ja joskus vähän mausteita kanaan eka pannulla kuten esim. curry, sitruunapippuri, chili, basilika, paprika jne. Soijaakin voi vähän kaataa...hmm.. en kyllä muista enää laitanko muuta. Joskus ruokakermalla vähän höystän ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Marika:
Mä teen hunajamarinoituun kanafilesuikaleeseen keiton, eli sen lisäksi tietty perunaa, keittojuureksia, kanaliemikuutio, ja joskus vähän mausteita kanaan eka pannulla kuten esim. curry, sitruunapippuri, chili, basilika, paprika jne. Soijaakin voi vähän kaataa...hmm.. en kyllä muista enää laitanko muuta. Joskus ruokakermalla vähän höystän ;).

Kun laitat ruokakermaa, niin kaadatko sitä vaan veden (liemen) sekaan, vai miten? Tunnen itseni tosi tyhmäksi, mut tätä kohtaa en oo ikinä tajunnut...

Ensiksi kuullotat paaaljon sipulia runsaassa öljyssä. Lisäät veden ja kanaliemikuution. Perunat, keittojuurekset sekaan. Sitten kuutioit paloiksi sellaisia valmiita esim.kariniemen broilerin fileepaloja ja heität ne lopuksi sekaan. Niistä tulee hyvä maku. Loraus kermaa ja suolaa lisää jos tarvii. Nam!

Laitan kiehuvaan veteen kanaliemikuution, sipuliperunasekoitusta tai itse suikaloituja perunoita ja vaikkapa porkkanasuikaleita. Kun ne ovat melkein kypsiä, lisään paistetut broilerisuikaleet. Sitten lisään sulatejuustoa reilusti ja maustan keiton currylla ja mustapippurirouheella sekä tarkistan että pitääkö vielä lisätä suolaa.

Yhteistyössä