Kananmuna-allergia ja MPR-rokote (sairaalassa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annette-79

Aktiivinen jäsen
08.07.2006
3 438
0
36
Onko kenenkään lapsi käynyt lastenosastolla otattamassa MPR-rokotteen kananmuna-allergian vuoksi? Miten on mennyt?
Meidän pojalla paha allergia ja joutuu keskiviikkona osastolle rokotettavaksi, että on sitten apu lähellä jos jotain tapahtuu.

Meillä siirrettiin MPR 1,5v -> 2-vuotisneuvolaan. Silloin annetaan niin että on lääkäri on paikalla, aion jäädä sinne keikkumaan ja leikkimään toviksi. Tuo olisikin hyvä että pääsis ihan osastolle, täytyy kysyä. Pojalle tulee myös raju reaktio.

Meillä on vielä harkinnassa se, että annetaanko sairaalassa vai ei. On reagoinut kananmunalle todella herkästi, mutta koska rasteissa oli kananmunan vasta-aineita aika vähän, alle 7 tms, niin on kuulemma vielä mietinnässä että missä tuikkaistaan. Meillä on huomenna taas poliaika, ja siellä kuulemma katsotaan taas vähän tilannetta.

Meidän poika on siis nyt 2v2kk ja 1,5vuotiaana olisi tuo rokote pitänyt antaa.

Mietin vaan, millaisia ongelmia voi tulla vastaan kun on todella herkkä reagoimaan (esim. jos leivon ja käsittelen kananmunia, niin käsienpesun jälkeenkin poika yleensä reagoi kovalla rakkulaihottumalla kosketuksesta).

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

Mietin vaan, millaisia ongelmia voi tulla vastaan kun on todella herkkä reagoimaan (esim. jos leivon ja käsittelen kananmunia, niin käsienpesun jälkeenkin poika yleensä reagoi kovalla rakkulaihottumalla kosketuksesta).

Meillä oli kanssa nuorempana pojalla yhtä helposti tulevat allergiset reaktiot kanamunalle. Poika sai mpr rokotteen neuvolassa siten, että lääkäri oli paikalla ja adrenaliini valmiina. Oltiin reilu tunti seurannassa rokotuksen jälkeen ja koska ei reaktiota tullut päästiin kotosalle. Tämä menettely tapa sovittiin lasten polin lääkärin kanssa.

No tuossa tapauksessa mä kyllä ihmettelen, että ylipäätään lähdetään tässä vaiheessa rokottamaan. Jos noin voimakkaasti reagoi niin luulen, että ite en antais vielä rokottaa vaikka se onki jo myöhässä.

Meillä rokotettiin tyttö sairaalassa.Alle antihistamiinia ja sitten rokote ja seurattiin.
Ei tullut oireita.

Lääkäri oli ottanut selvää rokotteesta.
Hälle oli sanottu että jos KANANlihalle allerginen niin voi oirehtia voimakkaasti.HArvoin kananmuna allerginen saa MPR rokotteesta voimakkaita oireita.

Musta on tärkee tuo rokotekin.
En odottelisi sillä satavarmaksi ei ole että lapsellesi tulisi oireita.

vaikuttaa samalta kuin mun tyttö.
Tuo on mysö tärkee ettei oirehdi niin että hengitys olis vaarassa.Että tulee ihoreaktiona.
Mun tytöllä nyt ikää kohta 4 vee ja kestää kananmunaa kypsennettynä jo,ei raakana kuitenkaan.
Eli edelleen tulee vahvat oireet,olen kokeillut otsaan valkuiaisella ja keltuaisella pisteet.
Samantien,keltuainen vahvempana reaktiona tulee.

Mutta todellakaan,ei ole kananlihalle allerginen ja se on kuulemma se tärkeämpi asia.

Ja tyttö siis rokotettu,eikä oireita tullut.

Uusimmat

Yhteistyössä