Kanatietäjiä taas kaipaillaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kas, tänään tuli siis se kukko tänne. :D Kukko on n. 3kk vanha, reilusti pienempi kuin kanat siis mutta kuitenkin aika iso jo. Täällä siis ennestään 6 aikuista kanaa. Kanat on päivät vapaana pihalla, mutta illalla menevät kanalaansa, jossa on siis aidattu ulkotarha ja siitä vapaa kulku sisälle. No, tää kukko kun ei ole tottunut olemaan vapaana, on ollut koko päivän siinä aitauksessa, ajattelin että saa siinä rauhassa tutustua ympäristöön ja ehkä vähän kanoihinkin. Mutta mitäs nyt sitten, kun ilta tulee? :o Päästänkö mä vaan ne kanat sinne? Tuleeko ne toimeen keskenään? Eihän ne kanat voi tappaa sitä kukkoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Päästä vaan, kyllä ne sen höyhentää jos on höyhentäekseen. Et sä sille mahda mitään. Luultavasti kaikki menee hyvin ja kukko on kuin pikkupoika naisten saunassa.

Okei. :D Ehkä se hyvin menee. :D Omistaja meinas, että olis voinut laittaa sen kukon vuohelaankin, mutta ei sitä oikein saa kiinni kun ei se ole tottunut sylissä pitämiseen ja sitä mä pelkään vielä enemmän, että ne vuohet tallaa tai syö sen. :snotty: Ne on niin ahneita, että on ihme, ettei ne oo vielä syönyt toisiaan.

Päästäisin kanat sinne kanalaan. Seuraa vierestä vähän aikaa miten sujuu. Ja pelasta kukko, jos ne porukalla hyökkää sen kimppuun tappomeiningillä. En kyllä usko, että niin käy

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin valvotusti tuo ensikohtaaminen kannattaa tehdä, että saa kukon pois meinaa käydä pahasti.

Hmm... joo.... tässä on vaan se hankalaa, kun ne kanat on tottuneet omia aikojaan menemään kotiinsa, ja nyt se kukko on siellä. :/ No, mä tein niin, että löin sen niiden kulkuluukun kiinni (siis sinne ulkotarhan puolelle missä kukko on) ja avasin kanalan häkkioven ja navetan ulko-oven, jos ne kanat älyäis tällä kertaa mennä sitä kautta. Yritin ottaa kukkoa kiinni että saisin sen laitettua sisälle kanoja odottamaan, mutta ei se ollut oikein yhteistyökykyinen. :p

No niin. :) Kanat oli menneet ovesta sisään kanalaan, ja kun avasin tarhan luukun oven, niin kömpi se kukko sieltä sisään... Yksi kana hiukan kävi sitä kovistelemassa, mutta mä päätin, että mun poistuminen ja valojen sammuttaminen varmaan rauhoittaa tilannetta. Puolen tunnin päästä kävin kurkkaamassa, ja siellä se pikkupoika istui orrella Doriksen kainalossa. :heart:

Yhteistyössä