Kanin omistajille ois kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen samaa mieltä että mikään häkki ei ole liian iso. Meilläkin kani on aina vapaana kun olemme kotona, käy häkissä syömässä ja vessalaatikolla. Ja häkin koko riippuu kanien koosta ja lukumäärästä. Tuleeko teille vain 1 kani? Jos kääpiökani niin 120 cm tehdashäkki riittää hyvin jos kani saa olla paljon vapaana.

Lähinnä mietin sitä, että riittääkö, jos häkin sivulla on pienenpi luukku ja katto aukeaa lähes kokonaan vai pitäskö olla sellanen mistä saa pitkän sivun kokonaan auki?

olen samaa mieltä,mikään häkki ei ole tarpeeksi iso. Meilläkin pupupoika saanut olla vapaana,ja häkki on auki missä käy tarpeillaan. Jos on pakko hommata häkki, itselläni ollut tuo isoin IMAC mitä löytyi. Ei moittimista. Mutta olen edelleenkin sitä mieltä että MIKÄÄN häkki mitä myytävänä olen nähnyt ei ole tarpeeksi iso paljon liikuntaa kaipaavalle kanille!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähinnä mietin sitä, että riittääkö, jos häkin sivulla on pienenpi luukku ja katto aukeaa lähes kokonaan vai pitäskö olla sellanen mistä saa pitkän sivun kokonaan auki?

meillä oli sellanen jossa lyhyet sivut aukes kokonaan ja häkki osan sai nostettua pohjasta irti. oli helppo siivota.

tuollanen ehkä parempi jos kani joutuu oleen paljon häkissä. Meillä on sellanen mistä aukee puolet koko sivusta ja aina ku sen aamulla aukasee ku ruokaa laittaa,ni jo on kanit häipyny vaik kuinka koittas samalla estää niitä :D
Meillä on kans kanit vapaana lähes koko ajan, joskus kun ketään ei ole kotona,laitan häkin lunkan kii-

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:

tuollanen ehkä parempi jos kani joutuu oleen paljon häkissä. Meillä on sellanen mistä aukee puolet koko sivusta ja aina ku sen aamulla aukasee ku ruokaa laittaa,ni jo on kanit häipyny vaik kuinka koittas samalla estää niitä :D
Meillä on kans kanit vapaana lähes koko ajan, joskus kun ketään ei ole kotona,laitan häkin lunkan kii-

Tarkoitus tietysti olisi, että kani voisi olla mahdollisimman paljon vapaana :) Mutta meillä lapsi on "osavastuullisensa" kanin hoidossa ja häkin siivoamisessa, jolloin tietysti voisi olla parempi, että se vessa-astia otetaan katon kautta pois. Ei pupu pääsisi lapsilla karkuun.

Yhteistyössä