Kannabiksen lääkekäyttö lailliseksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Kertokaa mulle mikä tekee kannabiksesta pahempaa kuin alkoholi?Vai johtuuko se vain siitä että kannabis luokitellaan huumeeksi, eli on siksi isompi paha?Mietinpähän että tietääkö kukaan minkä takia on niin järkyttynyt, kukaan lukenut kannabiksesta??

Kannabis muutettiin suomessa laittomaksi huumeeksi arvalla.Ihan vaan tiedoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kertokaa mulle mikä tekee kannabiksesta pahempaa kuin alkoholi?Vai johtuuko se vain siitä että kannabis luokitellaan huumeeksi, eli on siksi isompi paha?Mietinpähän että tietääkö kukaan minkä takia on niin järkyttynyt, kukaan lukenut kannabiksesta??

mistäs sinä noin hyvin sen tiedät?

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:

Kun on tuota yleissivistystä.Tullut joskus luettua muutakin kuin tätä palstaa.Nykyisin kyllä vähemmän.

No kiitos tiedosta, mutta ihan tarkotuksellako sen mulle ilmoitit?Mä nimittäin olen sitä mieltä että kannabis ei ole sen pahempaa kuin alkoholikaan, itseasiassa alkoholi on isompi paha..Ja ei, en käytä kannabista.

No kiitos tiedosta, mutta ihan tarkotuksellako sen mulle ilmoitit?Mä nimittäin olen sitä mieltä että kannabis ei ole sen pahempaa kuin alkoholikaan, itseasiassa alkoholi on isompi paha..Ja ei, en käytä kannabista.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:

Kun on tuota yleissivistystä.Tullut joskus luettua muutakin kuin tätä palstaa.Nykyisin kyllä vähemmän.

Ai..että yleissivistykseen nuo asiat kuuluu..

Alkuperäinen kirjoittaja ??:

Olen itse asiassa samaa mieltä.Mutta sitä ei pitäisi sanoa ääneen.

Tavaan tässä Pharmaca Fennicaa, täältä löytyy jo kohdasta Euforisoivat kipulääkkeet, vahvasti addiktiiviset alakohta "morfiini". Eli ei ole tosiaankaan ainoa laillinen addiktoiva huumaava lääke. Ja on noita muitakin.

Riippunee vaihtoehdoista, mikäli haittavaikutukset yhteenlaskettuna pienemmät kuin korvaavissa lääkkeissä ja apu tarvitsevalle selkeä niin en näe estettä lääkekäytölle.

Tuossa esimerkki tapauksessahan potilas oli kuntoutunut työkykyiseksi ja lääkkeestä saatu hyöty/elämän laadun paraneminen lienee selkeää, joten miksi ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Riippunee vaihtoehdoista, mikäli haittavaikutukset yhteenlaskettuna pienemmät kuin korvaavissa lääkkeissä ja apu tarvitsevalle selkeä niin en näe estettä lääkekäytölle.

Tuossa esimerkki tapauksessahan potilas oli kuntoutunut työkykyiseksi ja lääkkeestä saatu hyöty/elämän laadun paraneminen lienee selkeää, joten miksi ei?

Ja tuo ei todellakaan ole ainoa.Suomessa on käyty käräjiä kannabiksen käyttörikoksesta joissa syöpäsairas on jäänyt kannabiksesta kiinni.Oikeus ei tuominnut koska oli näyttöä että se oli lääkekäyttöä ja ihminen pystyi käymään sen takia töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Timppa the nurse.

Sisar hento valkoinen!Mutta on se kumma kun ei tästä aiheesta voi asiallisesti keskustella ilman sinun kaltaisia.....?

Mä en tajua tällaisia piikittelijöitä. Ahdistaako se niin pahasti joitakin naisia, että jotkut miehetkin juttelevat vapaaehtoisesti naisten kanssa. Katoaako heidän elämästään jotain, jos kaikki miehet eivät olekaan sohvalla kaljaa juovia, örähtelijöitä ja jotka kavereidensa kanssa harrastavat auton rassausta ja jalkapalloa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Timppa the nurse.

Sisar hento valkoinen!Mutta on se kumma kun ei tästä aiheesta voi asiallisesti keskustella ilman sinun kaltaisia.....?

Huume on aina pannassa, ei siitä voi keskustella.. Suurin osa tietämättömistä ihmisistä kuitenkin mieltää kannabiksen vahvaksi huumeeksi, ja ei pysty/halua ottaa vastaan asiallista informaatiota asiasta, vaan alkavat sotia informaation tuojaa vastaan..Jos käsitit mitä tarkoitan..:)

[/quote]
Lainaus" Ja tuo ei todellakaan ole ainoa.Suomessa on käyty käräjiä kannabiksen käyttörikoksesta joissa syöpäsairas on jäänyt kannabiksesta kiinni.Oikeus ei tuominnut koska oli näyttöä että se oli lääkekäyttöä ja ihminen pystyi käymään sen takia töissä. [/quote]"

Huumeet ylipäätään luokitellaan helposti kaikki samaan kategoriaan ikään kuin saman arvosiksi keskenään, näinhän asia ei todellisuudessa ole ja alkoholi on itseasiassa keski-voimakas huume joka vain on nyt se laillistettu, ( yhteiskunnan painostuksesta ja historiallisista seikoista johtuen ) mutta jonka haittavaikutukset ovat itseasiassa suuremmat kuin joidenkin "mietojen" huumeiden.

Sanonpa nyt tähän kuitenkin ennen kuin minut lynkataan, ettei vaaratonta huumetta olekaan enkä kannata minkään laittoman huumeen käyttöä.

Lainaus" Ja tuo ei todellakaan ole ainoa.Suomessa on käyty käräjiä kannabiksen käyttörikoksesta joissa syöpäsairas on jäänyt kannabiksesta kiinni.Oikeus ei tuominnut koska oli näyttöä että se oli lääkekäyttöä ja ihminen pystyi käymään sen takia töissä. [/quote]"

Huumeet ylipäätään luokitellaan helposti kaikki samaan kategoriaan ikään kuin saman arvosiksi keskenään, näinhän asia ei todellisuudessa ole ja alkoholi on itseasiassa keski-voimakas huume joka vain on nyt se laillistettu, ( yhteiskunnan painostuksesta ja historiallisista seikoista johtuen ) mutta jonka haittavaikutukset ovat itseasiassa suuremmat kuin joidenkin "mietojen" huumeiden.

Sanonpa nyt tähän kuitenkin ennen kuin minut lynkataan, ettei vaaratonta huumetta olekaan enkä kannata minkään laittoman huumeen käyttöä.

[/quote]

Oikein.Pakko sanoa etten monäkään kannata minkään huumeen käyttöä,laillisen tai laittoman vaikka itse alkoholia käytänkin.

Kannabinoidien lääkkeellinen käyttö tulee vielä tulevaisuudessa lisääntymään huimasti. Monia potentiaalisia indikaatioita on tutkimuksen alla mm. silmänpainetauti. Hyvä asia, että saantia vapautetaan niin niistä hyötyvät potilaat saavat hoitonsa.

Olisi monen syöpäpotilaankin loppuelämä hyvin tuskainen ilman morfiinia ym. sen johdannaisia, että turha tyrmätä huumausaineiden lääkekäyttöä. (Tosin en itsekään tätä ADHD:n lääkehoitoa täysin allekirjoita...)

Eiköhän se suurin apteekeista saatava paha ole tällä hetkellä ja tulevaisuudessakin lääkärien melko avokätisesti kirjoittamat rauhoittavat lääkkeet ja niiden ja alkoholin sekakäyttö. Huumausaineet pääsääntöisesti kyllä menevät oikeaan tarpeeseen jo huumausaineiden tarkan reseptikontrollin takia.

Niin ja tosiasia kai edelleen on, että alkoholi on terveydelle haitallisempi aine kuin tuo kannabis. Ehkä se vaan on niin, että ne heikommat yksilöt siihen sortuu ja siirtyy siitä vahvempiin aineisiin. Kun taas vahvemmat, jotka eivät koukkuun jäisikään, pysyy siitä jo alkujaankin erossa.Enkä myös kannata missään tapauksessa kannabiksen huumekäytön laillistamista!

Uusimmat

Yhteistyössä