Kannattaa käyttää kylmää

Babylonin Riippuva Puutarha

Aktiivinen jäsen
26.11.2008
13 509
1
36
Poltin käsivarteni ihan vaan uunipellissä sählätessäni ruokaa ja tuumasin siinä kaiken härön keskellä, ettei se varmaan niin pahasti mennyt ja ettei tässä nyt kerkiä alkaa mitään kylmähoitoja operoimaan. No nyt on sitten ihan kunnon palovamma, ei iso, mutta kumminkin mennyt useampi päivä sitä rasvaillessa eikä tunnu kivalta ollenkaan tossa käsivarren sisäpuolen ohuella iholla.

Kannattaa käyttää kylmää. :xmas:

Mulla roiskahti jalalle vettä kun sulatin pakastinta. Aikani sitä vedessä huljutin kunnes kipu lakkasi tuntumasta ja sen jälkeen laitoin siihen jäätä sieltä pakastimesta.

Lopputulos: kaksi pientä kahden asteen palovammaa ja ensimmäisen asteen paleltuma. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa jo:
Mulla roiskahti jalalle vettä kun sulatin pakastinta. Aikani sitä vedessä huljutin kunnes kipu lakkasi tuntumasta ja sen jälkeen laitoin siihen jäätä sieltä pakastimesta.

Lopputulos: kaksi pientä kahden asteen palovammaa ja ensimmäisen asteen paleltuma. ;)

:D
No mä kyllä vältin tuon paleltuman aika täydellisesti.

Hmm.. Jos on niin iso, että tarvii välttämättä kylmää, kannattais heti käydä näyttämässä se lääkärissä. Todellinen palovamma-alue kun on usein isompi kuin se, miltä heti näyttää (loput kudosvauriot tulee esiin vasta myöhemmin).

Mun mies roiskautti vettä kädelleen ja luultiin, että palanut alue on n. 4 cm x 4cm. Lähdettiin kuitenkin näyttämään sitä päivystykseen ja hyvä niin. Siellä katsoivat, että ei. Tämä on koko käsivarsi oikeasti palanut (ja sit mentiinkin seuraavana päivänä takasin tarkistuttamaan, kuinka syvälle vamma meni. Onneksi ei muualla sen syvemmälle, tuo läntti oli ainoa kunnon vamma, joka vaati palovammahoitoa).

Yhteistyössä