Kannattaa tosiaan laittaa saldoraja lasten puhelimiin !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cosmopolitan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tsiisus....

Meidän esikolle tule puh lasku 2-3kk välein ja toiseksi vanhimmalla oli viimeisin lasku 3,45?

Mitä esikkosi on sillä puhelimella tehnyt?

No voihan kääk mikä lasku, mitä ihmettä se on säätänyt puhelimellaan?

Hei asiaan liittyen tuli oma kysymys mieleen, millaisia saldorajoja teidän lapsilla on? Meillä tuolle esikoiselle isäntä sellaista haluaa kun neidin puhelinlaskut ovat alkaneet kasvaa, nyt 30? kuukaudessa. Kyseessä siis tyttö joka täyttää tänä vuonna 13-v.

Meillä esikoinen kerkesi saada pari kertaa "vain" n. 80? laskun kun laitoin saldorajan. Taisi olla silloin n. 15v.
Nyt toiseksi vanhimmalla (12v) laskut n. 20?/2kk, eli ei rajoituksia vielä tarvitse, mutta olen sanonut että jos laskut rupeaa kasvamaan, rajoitus tulee... :) Kaikilla kavereilla kuulemma on saldoraja ja tytölle tulee viestejä: soita mulle... :(

Tuosta syystä meidän mukelolla (10 v.) on prepaid-liittymä. Vaikka tekisi jotain hölmöä, ei saisi kulutettua kerralla kuin 20-30 e, kun ei siihen ladata suuremmalla summalla puheaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
No voihan kääk mikä lasku, mitä ihmettä se on säätänyt puhelimellaan?

Hei asiaan liittyen tuli oma kysymys mieleen, millaisia saldorajoja teidän lapsilla on? Meillä tuolle esikoiselle isäntä sellaista haluaa kun neidin puhelinlaskut ovat alkaneet kasvaa, nyt 30? kuukaudessa. Kyseessä siis tyttö joka täyttää tänä vuonna 13-v.

Meidän 16v, 14v ja 12v pojilla kaikilla saldoraja 30e

[quote="Wilma-73"Hei asiaan liittyen tuli oma kysymys mieleen, millaisia saldorajoja teidän lapsilla on? Meillä tuolle esikoiselle isäntä sellaista haluaa kun neidin puhelinlaskut ovat alkaneet kasvaa, nyt 30? kuukaudessa. Kyseessä siis tyttö joka täyttää tänä vuonna 13-v. [/quote]

Minusta lapsella ei pidä olla suurempi lasku kuin aikuisella. Minun laskuni on 30 e kahden kuukauden välein, eli 15 e/kk. Minusta 20 e/kk on aivan maksimi puhelinlasku kenelle tahansa.

Tarkistakaapas tyttönne liittymän sopivuus. Jos puhelimen käyttötapa on muuttunut paljon liittymän avaamisen jälkeen, voi se tulla turhaan aivan liian kalliiksi. Operaattoreilla on nettisivuillaan yleensä testejä, joissa voi hakea sopivinta liittyvää. Katsokaa puhelinlaskusta puhelujen määrät, mihin liittymiin soiteltu, paljonko tekstareita jne.

Meillä ei ole saldorajaa, lasku tulee kahdesta puhelimesta kolmen kuukauden välein ja on alle 20 euroa kerrallaan. Kumpikaan ei soittele juuri ollenkaan. Mutta voihan se joku käpsäys käydä heillekin, riistäytyä homma hanskasta.

Meillä on lapsilla prepaid liittymät, siis näillä ala-asteikäisillä ja ladataan aina kymppi kerrallaan. Tytöllä kestää toi kymppi 3-4 kuukautta, pojalla ollu liki vuoden. Esikoinen sitten hoitaa laskunsa jo itse.

mun tytöllä ei oo ollu ikinä saldorajaa..eikä näillä näkymin ole tarvettakaan siihen..kaikki "hauska" on kuitenkin estetty :xmas: eli palvelunumeroihin,nettiin ja ulkomaan puheluihin laitatain estot jo sillon,kun tyttö meni ekalle :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites ajatteli maksaa puhelinlaskunsa??

Meidän vanhempienhan se on pakko maksaa. Kuukausiraha on peruttu useaksi kuukaudeksi kuitenkin.

kyllä meillä lähtisi puhelin muutamaksi kuukaudeksi pois jos tuollainen puhelinlasku tulisi

Pojalla on pakko olla puhelin ainakin kilpailumatkoilla meidän vanhempien mielenrauhan vuoksi. Enkä usko,että hetikohta toistuu...

Yhteistyössä