Kannattaako/onko hyötyä pakottaa mies DNA-testiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsi tulossa, mies ei usko että on hänen, emme ole yhdessä. Onko mitään hyötyä pakottaa testeihin, jos ei kuitenkaan tapaa lasta? Mikähän tässä tilanteessa oliisi lapsen paras? Mies ei missään nimessä halua lasta siis..

mutta muista että mies saa halutessaan tapaamisoikeuden lapseen ja pystyy halutessaan tekemään paljon kiusaa. Mutta taas toisaalta saattaa miehen mieli muuttua ja hänestä sukeutua kunnon isä.

Meitin alivuokralainen pohtii hieman samaa asiaa, hän kun onnistui vahingossa (ehkäisy petti) raskauttamaan erään naisen joka päätti pitää lapsen- ei edes kertonut ennen kuin oli jo melkein neljä kuukautta raskaana...

Tämän lapsen isä (joka siis asuu meillä) ei vain oikein tiedä, pitäisikö hänen laillisesti tunnustaa lapsi vai ei... joka tapauksessa hän haluaa ottaa lapsesta vastuunsa ja olla osa hänen elämää ja maksaakin.

En kyllä tiedä mikä hyöty toista on pakottaa DNA-testeihin 'isäksi' jos tämä ei koskaan tule minkäänlainen isä olemaan.

En pakottaisi. elarit saat muutenkin. Lastenvalvoja ehkä olisi toista mieltä.. eli annat miehelle tilaisuuden livahtaa kuin koira veräjästä ja uskotella itselleen ettei lapsi ole hänen. Jos olisi virallista olisi hänellä ainakin tieto siitä että jossain on hänen lapsensa josta ei kanna vastuutaan eikä huolehdi.
Mutta kuten jo sanoin mä pitäisin miehen pois elämästä ja kiusaa tekemästä, enkä pakottais testiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
mutta muista että mies saa halutessaan tapaamisoikeuden lapseen ja pystyy halutessaan tekemään paljon kiusaa. Mutta taas toisaalta saattaa miehen mieli muuttua ja hänestä sukeutua kunnon isä.

Niin.. Ei minua haittaisi jos haluaisikin tavata lasta, mutta toisaalta en jaksa uskoa siihen.

Vaikea asia, rahaa en ole vailla, tuntuu vain että lapsella olisi oikeuksia. Ketään ei voi kuitenkaan pakottaa mihinkään, ehkä omaa syytäni koko juttu kun en tehnyt aborttia :/

Voi kun olis joku helppo tapa.. :(

mie en tehnyt ja kadun.
5vuoden päästä mies alkoi soittelemaan ja uhkailemaan.
siinä on se raja että 5vuotiaaksi asti ne testit on ilmaisia mut sitten pitää maksaa itse.(muistaakseni ne maksaa n.1000e)

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
mie en tehnyt ja kadun.
siinä on se raja että 5vuotiaaksi asti ne testit on ilmaisia mut sitten pitää maksaa itse.(muistaakseni ne maksaa n.1000e)

Mitä se mies alko uhkailemaan? :/

Itse kertoisin isästä, kyllähän se lasta ihan varmasti jossain vaiheessa mietityttää ja voihan vaikkapa isovanhemmat olla tosi kivoja vaikkei mies tekemisissä olisikaan. Perinnön kuitenkin saisi isältään sitten aikanaan, ja vaikkei sulla itselläsi rahastsa tiukkaa oliskaan niin kyllähän elatusmaksu korvaa sitä että toisen vanhemman työtulot puuttuu lapsen elämästä. Nyt voi tuntua pikkujutulta, mutta ei sitten enää jos lapsesi aloittaa vaikka kalliin lätkäharrastuksen tai vaikka sairastuu vaikka atooppiseen ihottumaan joka vaatii kalliita voiteita.. Eihän sinun niitä testejä tarvitse teettää, vaan lastenvalvojalle vaan ilmoitat isän nimen ja hän hoitaa asian eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Itse kertoisin isästä, kyllähän se lasta ihan varmasti jossain vaiheessa mietityttää ja voihan vaikkapa isovanhemmat olla tosi kivoja vaikkei mies tekemisissä olisikaan. Perinnön kuitenkin saisi isältään sitten aikanaan, ja vaikkei sulla itselläsi rahastsa tiukkaa oliskaan niin kyllähän elatusmaksu korvaa sitä että toisen vanhemman työtulot puuttuu lapsen elämästä. Nyt voi tuntua pikkujutulta, mutta ei sitten enää jos lapsesi aloittaa vaikka kalliin lätkäharrastuksen tai vaikka sairastuu vaikka atooppiseen ihottumaan joka vaatii kalliita voiteita.. Eihän sinun niitä testejä tarvitse teettää, vaan lastenvalvojalle vaan ilmoitat isän nimen ja hän hoitaa asian eteenpäin.

No jos rahan kannalta ajattelee, niin onkos sillä väliä kuka sen elatusmaksun maksaa? Mies vai sossu, ehkä ihan sama useimmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

No jos rahan kannalta ajattelee, niin onkos sillä väliä kuka sen elatusmaksun maksaa? Mies vai sossu, ehkä ihan sama useimmille.

Kaikille ei ole sama maksaako isä vai sossu. Summakin voi olla ihan toinen. Ja tosiaan tuo perintökin tulee lapselle, sitä ei sossusta saa. Ja nuo isovanhemmat on hyvä pointti, ne voivat olla ihan kunnolliset.

Millä keinolla sellaiseen testiin muuten pakotetaan? Pitääkö haastaa oikeusteitse? Ei kai sellaista lakia ole olemassakaan? Tuntuisi, että jos aikuinen ei halua testiin mennä, ei häntä millään voida pakottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Kaikille ei ole sama maksaako isä vai sossu. Summakin voi olla ihan toinen. Ja tosiaan tuo perintökin tulee lapselle, sitä ei sossusta saa. Ja nuo isovanhemmat on hyvä pointti, ne voivat olla ihan kunnolliset.

Minusta ei ole kiva maksaa kenenkään panoja. Elarit sille, kenelle ne kuuluu=isälle.
terv. veronmaksaja

Alkuperäinen kirjoittaja ihan uteliaisuudesta...:
Millä keinolla sellaiseen testiin muuten pakotetaan? Pitääkö haastaa oikeusteitse? Ei kai sellaista lakia ole olemassakaan? Tuntuisi, että jos aikuinen ei halua testiin mennä, ei häntä millään voida pakottaa.

Ihan oikeuden kautta haastetaan ja jos ei mene niin poliisit vie jos saavat tän isän jostain tavoitettua! Kyllä on ihan laissa nuo asiat.

Itse en ole selvittänyt. Miettinyt olen kyllä pitäiskö. Mutta joku sanoi että siihen asti kun lapsi on 5v ni ois vaan ilmaista mutta asia ei ole noinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan uteliaisuudesta...:

Onhan se laki sellainen, että aikuinen voidaan ihan pakottaakin tuohon testiin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
mie en tehnyt ja kadun.

Paskapuhetta!!!
Eiköhän se raja kulje ihan muissa luvuissa, jos en väärin muista niin se on 15vuotiaaksi asti. Siihen asti lastenvalvoja edustaa lasta ja testit ovat ilmaisia ja ne otetaan lapsesta, äidistä ja isästä.
Eli vaikket nyt mitään päättäisikään niin ei ole liian myöhäistä vaikka muutaman vuoden päästä miettiä asiaa uudelleen.

Yhteistyössä