Kannattaako ottaa äitiyspakkaus rahana vai pakkauksena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma_to_be
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma_to_be

Vieras
Just raskaustodistus kädessä tänään saatu ja mietin et kannattaako ottaa tuo pakkaus rahana 140e vai pakkauksena?
Meillä on lapselle jo sänky joten patjaa ei tarvita eikä laatikkoa nukkumiseen, toppapukua en tule koskaan lapsella pitämään koska ostamme sit ensi talvena uuden mieleisen, vaatteita on ja on halpoja kirppareilla, peitto ja tyyny ja lakanoita vauvalle on. Ainoa mitä tarvittais olis kylpymittari, rasva ja hiusharja jotka on halpoja kaupassakin.
Kumman vaihtoehdon siis valitsisit tilanteessani?
Mietin vaan että tuolla rahalla sais ostaa jotain hyödyllistä kun taas pakkauksen jutuista puolet turhia suurinpiirtein.. ekaa odotan.

Mä otin ekalle laatikon ja tokalle rahana. Me kyllä käytettiin niitä vaatteita, esim. se toppis on just hyvä ja pehmeä vaunuihin nukkumispuvuksi. Samoin makuupussia käytettiin. Vanupukua käytettiin kans paljon, samoin toppatöppösiä.

Jos olisin tiennyt millaisia(huonolaatuisia ja ihmeellisen kokoisia) suurinosa vaatteista on, olisin ottanut rahana. Ota rahana. Nuo mainitsemasi tavarat eivät paljon maksa, jää rahaa kivoihin ja istuviin lastenvaatteisiin.

Itse otin kaksi kertaa rahana. Kavereilta sain niitä ä-pakkauksen vaatteita, eikä laatu ollut kummoinen. Kirpparilta ostin edellisen vuoden lähes käyttämättömän makuupussin kahdella eurolla.

Esikoiselle otin äitiyspakkauksen ja oli se tietty kiva saada "lahjapaketti" mutta käyttöä oli vain makuupussille, pussilakanalle, kylpymittarille, vanupuvulle ja kynsisaksille. Ja sukille ja tumpuille. Potkuhousuja en tykännyt käyttää, puolipotkarit ja body oli paremmat. Oudon mallisia tosiaan ne äitiyspakkauksen vaatteet.

Kuopukselle otin rahana ja niin tekisin sinuna nyt.

Sinun tilanteessasi ottaisin rahana.
Itse otin ekalle pakkauksen ja toiselle rahan. Valtaosan ensimmäisen pakkauksen vaatteista laitoin kiertoon hyvin pian koska en tykänny esim potkuhousuista ollenkaan.

Jos olisin vuosi sitten tiennyt sen minkä nyt tiedän, niin olisin ottanut rahana. Toppapukua ja vanupukua on käytetty, mutta siinä se sitten olikin. Ne vaatteet on niin kummallisen mallisia, että melkeinpä kaikki jäi käyttämättä.

Ensimmäinen ketju jossa on näin kauan saanut rauhassa kertoa rehellisiä mielipiteitä pakkauksesta, huonon mallisista/muutenkin huonoista vaatteista. Sillä sitähän ne on. Aikaisemmin mielipiteeni on teilattu muissa ketjuissa ;)

Rahana. Esikoiselle otin pakkauksen, mutta juu, kumman mallisia vaatteita ja huonolaatuisia. No sinä vuonna sentään oli ihan kivat kuosit niissä, mutta tänä vuonna mielestäni ihan sikarumat. Tälle toiselle otin juuri rahana, ja ostin nykyisestä pakkauksesta vaan ne mieluisat jutut kirpparilta, eli toppapuvun, vanupuvun, tumput ja hanskat ja pussilakanan. Lootan sain ilmaiseksi yhdeltä palstalta, voi sinne säilöä juttuja. Ja makuupussin ostin edellisvuoden kun oli kivempi.

Minä otin nyt rahana. Ostin makuupussin 4€ kirpalta ja haalari on ruma. Toukokuun vauva ei edes tarvitse toppapukua. Ostan ensi talvena mieleisen kuosin sopivan kokoisena. Suurin osa pakkauksesta on turhuutta, kaikenmaailman kirjasia ja vihkosia ja mainoksia. Harjoja, pesuaineita, rasvoja ym. Tuppaa saamaan sukulaisilta ja kavereilta myös lahjaksi. Eikä ne kyllä kummosia maksa vaikka itse ostaisi.

Sinun tilanteessasi ottaisin rahana. Itse otin esikoisesta paketin, tykkäsin, oli kiva hypistellä ja sinä vuonna sattui ihan mieleisetki, melkein kaikkea tuli käytettyä. Toisesta otin myös, harmittaa nyt etten ottanut rahana. Laatu oli heikentynyt ja vaatteet rumia.

Kertomasi perusteella on järkevää ottaa rahana. Itse olen ottanut pakkauksen kolmelle lapselle (yhdet kaksoset) , mikä oli järkevää, koska toppapuvut ja muutkin vaatteet tulivat kaikki käyttöön.

Otin pakkauksen esikoiselle, koska kaikkien mielestä "se on niin huippuhyvä, kannattaa ottaa". No ei olisi kannattanut. Hienoa, että sitä jaetaan, mutta meidän vauva oli varsinainen ruipelo eikä ne äp:n vaatteet koskaan sopineet päälle.
Yöllä käytin osaa vaatteista, koska olivat mukavan löysiä silloin (eikä rumat kuosit haitanneet pimeässä ????). Toppapuku on mielestäni aivan hirveä lötjäke...

Makuupussi, harja, purulelu yms. ovat tulleet tarpeeseen, mutta ne saa muualtakin edullisesti. Suosittelen minäkin siis ottamaan rahana.

Yhteistyössä