Kannattaako ottaa rattaat etelään vajaa 5 vuotiaalle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Meillä on kyllä laiska poika...ei paljon jaksa kävellä ja matkalla varmaan tarvitsisisi jonkin verran tallustella....Kannattaakohan enää tuon ikäiselle sellasia raahata mukaan ? Täällä kotosalla ei ole rattaita käytetty enää pitkiin pitkiin aikoihin

Mä en osaa kuvitella omaa pian 5 v täyttävääni rattaissa. En ikinä enkä missään tilanteessa.

Eli en ottaisi rattaita mukaan isolle lapselle. Jos lapsi väsyy, niin pidetään tauko, otetaan reppuselkään, hypätään taksiin.

Kannattaa ehdottomasti! Otettiin 4-v kälyset, mutta niin tukevat perusrattaat mukaan kun lähettiin etelään. Tosi näppärä kulkea, saa lastata niihin muutakin kuin lapsen ;)
Sellaisilla sateenvarjorattailla ei oikeastaan tee mitään, ellette men kaupunkikohteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä en osaa kuvitella omaa pian 5 v täyttävääni rattaissa. En ikinä enkä missään tilanteessa.

Eli en ottaisi rattaita mukaan isolle lapselle. Jos lapsi väsyy, niin pidetään tauko, otetaan reppuselkään, hypätään taksiin.

näin minäkin ajattelen

Alkuperäinen kirjoittaja Kärrymatkalaiset:
Kirjoitushäröä... eli 4- vuotiaalle otettiin kälyset (sen takia jos häviää, niin ei haittaa) perusrattaat.

Ja vielä lisäys. Eli ei meilläkään kotosalla ole vuosiin olleet rattaat käytössä, mutta reissussa oli ihan top 1!

No ehkä me sitten otetaan...tykätään itse kävellä ja katsella. Eihän se ole kiva raahata perässä kiukuttelevaa väsynyttä pikkumiestä. Ei kai poika nyt viikossa piloille mene sillä että lomailee rattaissa

Mun mielestä hassu ajatus, mutta itse tunnet lapsesi. Loma on kuitenkin loma, jos epäilet että rattaat helpottaisivat ja tekisivät lomasta mukavemman, niin ota vaan. Ei se lapsi siitä pilalle mene. Arkikäytössä en kyllä käyttäisi yli kolmivuotiaalla. Seurauksena on juuri niitä "laiskoja"(huonokuntoisia) lapsia.

Joo meillä ei siis tosiaan ole rattaita käytetty ainakaan yli kahteen vuoteen, mutta kyllä ne tuolta varastosta löytyy. Ei ole siis arkisin tapana lykkiä rattailla eteenpäin. Laiska kävelijä poika on kyllä, mutta lähinnä väsyneenä ja kiukkuisena :) juoksisi paljon mielummin !!

Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Meillä ei tuon ikäisenä lapset edes olisi suostuneet istumaan rattaissa.
En ottaisi enää mukaan (jos siis kyseessä ihan normaali liikuntakykyinen lapsi).

Ei meilläkään. Tuon ikäisen pitäisi jaksaa kävellä ja mielestäni pitäisi sitä vaatiakkin.

Haloo kun se sanoi, että normaalisti käveleekin. Mutta nyt olisi poikkeus lomalla. Onko se niin kauheaa lomalla olla vaatimatta jotain mitä normaalisti on vaadittu, niin sujuu reissu ehkä kivemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
En ottaisi enää mukaan (jos siis kyseessä ihan normaali liikuntakykyinen lapsi).

Ei meilläkään. Tuon ikäisen pitäisi jaksaa kävellä ja mielestäni pitäisi sitä vaatiakkin.

Haloo kun se sanoi, että normaalisti käveleekin. Mutta nyt olisi poikkeus lomalla. Onko se niin kauheaa lomalla olla vaatimatta jotain mitä normaalisti on vaadittu, niin sujuu reissu ehkä kivemmin.

Laiskaksihan ap lastaan kuvaili, ei paljoa jaksa kävellä....vaikka viisivuotiaan kyllä (sori vaan) kuuluu ja pitää jo jaksaa & haluta kävellä. Poissulkien sairaat lapset.

Haloo, tajusin, että oli kyse lomasta, mutta itse en silti ottaisi omalle lapselle.
Olemme reissanneet tuon ilkäisen lapsen kanssa ja pikkusiskolla oli kyllä kärrit, mutta vajaa viisivuotias sai kyllä kävellä.

Noo siis poikani ei kyllä tykkää kävellä, niinkuin sanoin niin juoksisi tai hyppelisi mielummin. Kuinka moni lapsi oikeasti HALUAA kävellä pitkiä matkoja vaikka katsellen nähtävyyksiä ? No ei meidän ainakaan...on siis siinä suhteessa laiska. Muuten on kyllä hyvinkin urheilullinen ja reipas....ei vaan tykkää kävellä...on siis laiska kävelemään.

Haloo, tajusin, että oli kyse lomasta, mutta itse en silti ottaisi omalle lapselle.
Olemme reissanneet tuon ilkäisen lapsen kanssa ja pikkusiskolla oli kyllä kärrit, mutta vajaa viisivuotias sai kyllä kävellä.

Haloo hän puhui omasta lapsestaan joka on laiska kävelemään normaalisti, ei sinun 5 vuotiaastasi.

Yhteistyössä