Kannattaako seurustelua jatkaa jos toinen muuttaa kauemmas töiden perässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnellinen vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnellinen vai ei?

Vieras
Mun elämä on tällä paikkakunnalla enkä halua muuttaa pois. Olen seurustellut 3 kuukautta erään miehen kanssa joka on työttömänä. Mies alkoi pari päivää sitten sanoa, että muuttaa muualle töiden perässä. Ei ole vielä tietoa mihin eikä ole vielä töitä etsinyt. Sanoi, että joulun jälkeen lähteen.

Kysyin onko se sitten ero. Välillä mies sanoi, että on varmaan ja taas välillä sanoi, että ei se välttämättä eroa tarkoita. Kysyin onko mies ajatellut miten meidän suhteen käy jos hän muuttaa. Mies vastasi, että ei ole ajatellut. Kysyin myös sitä, että enkö merkitse miehelle mitään kun hän on valmis jättämään mut tänne. Kyllä kuulemma merkitsen miehelle jotakin.

Mies sanoi, että hän varmaan on alkuun kaksi kuukautta pois täältä ja tekee töitä tyylillä yötäpäivää, että saa rahaa velkojen maksuun (ulosottovelkoja). Pitäisi kuitenkin asunnon tälläkin paikkakunnalla.

Kannattaako suhdetta jatkaa jos mies on heti alkuun pois kaksi kuukautta ja olisi sen jälkeen täällä vain viikonloppuisin? Heräsi myös pelko ja epäilys siitä, että olisiko mies uskollinen.

Tykkään miehestä todella paljon enkä haluaisi erota, itkettää ajatuskin erosta. :( Vaikka enhän mä sille voi mitään jos mies jättää ja lähtee. Haluaisin kuitenkin yhdessä selvittää mitä tehdään.

"merkitset miehelle jotakin..." aika lyhyt aikahan tuo 3kk on, ellei puhuta "tosirakkaudesta" joka vie mennessään eikä mitään tarvitse miettiä....

Katsele rauhassa, vaikuttaa vähän sille ettei mieskään tiedä mitä on tulossa ja mitä haluaa. Työpaikkaan varmaan kannattaakin tarttua jos ei mitään ole ollut.
Käytännössähän se sitten selviää, kantaako kaukosuhde tai onko siihen edes intressiä hänen puoleltaan.

Jos pystytte näkemään esim. viikonloppuisin (esim. vuorotellen matkaatte toistenne paikkakunnille) suhteellanne on ihan hyvät jatkumismahdollisuudet. Joissain perheissä tällaista elämää on ollut seurusteluvaiheesta asti miehen töiden vuoksi, mies lähtee arkipäiviksi töihin toisellekin puolelle Suomea ja palaa viikonlopuksi kotiin. Luottamusta tuo eniten vaatii, että toinen ei tee typeryyksiä kun on poissa kotoa.

Kannattaa jäädä suhteeseen, jos kaikki muu on kunnossa. Oman suhteeni alkuaikoina asuimme 1,5v eri paikkakunnilla (välimatkaa n. 200km), näimme viikonloppuisin ja lomilla. Oli se raskasta ja erottiinkin pari kertaa n. kuukaudeksi, mutta aina palattiin yhteen. Sitten muutin miehen perässä kotiseudulta ja nyt 10v myöhemmin muutettiin koko perhe takaisin mun kotiseudulle. Työpaikat on vaihtuneet, mutta mies on pysynyt :) Sitä ei tiedä, mitä se tulevaisuus tuo tullessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;25040998:
Kannattaa jäädä suhteeseen, jos kaikki muu on kunnossa. Oman suhteeni alkuaikoina asuimme 1,5v eri paikkakunnilla (välimatkaa n. 200km), näimme viikonloppuisin ja lomilla. Oli se raskasta ja erottiinkin pari kertaa n. kuukaudeksi, mutta aina palattiin yhteen. Sitten muutin miehen perässä kotiseudulta ja nyt 10v myöhemmin muutettiin koko perhe takaisin mun kotiseudulle. Työpaikat on vaihtuneet, mutta mies on pysynyt :) Sitä ei tiedä, mitä se tulevaisuus tuo tullessaan.

Mutta enhän mä sille mitään voi jos mies haluaa erota. Haluaisin meidän suhteesta päätettävän yhdessä, mutta en sitten tiedä mitä mies ajattelee.

jos noin arpoo niin eroisin kyllä ihan heti. en halua, enkä oo ollut suhteessa jossa toinen on epävarma.
jos mies ois sitä mieltä, että ehdottomasti seurustellan, niin ihan sama vaikka ois kuukausi tai pari toisella paikkakunnalla. junat ja autot kulkee.

jos noin arpoo niin eroisin kyllä ihan heti. en halua, enkä oo ollut suhteessa jossa toinen on epävarma.
jos mies ois sitä mieltä, että ehdottomasti seurustellan, niin ihan sama vaikka ois kuukausi tai pari toisella paikkakunnalla. junat ja autot kulkee.

Pitää vielä puhua miehen kanssa jos tosissaan aikoo lähteä. Tältä paikkakunnalta ei niin vain kuljeta joka paikkaan kun julkinen liikenne on huono ja omaa autoa mulla ei ole.

Yhteistyössä