Kannattaako testata tänään vai meneekö hukkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaas hetko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaas hetko

Vieras
Luin täältä, että ovistestiä voi käyttää raskaustestinä. Joo, ei ole yhtä luotettava, mutta kuulemma silläkin se onnistuu... Täällä oli siitä pitkä ketju linkkeineen. :) Pitäisi kai olla vähän herkempi kuin raskaustestit..

Mulla menkat pitäisi alkaa tällä viikolla, ihan viimeistään sunnuntaina. Valitettavasti sen kellontarkempaa en osaa sanoa. So far so good... Mulla ei ole vielä kunnon testiä (ajattelin, et käyn tällä viikolla varmaan hakemassa ja viim. maanantaina testaan..).

Mut polttelis toi yks ovistesti tuolla laatikossa. Siis yksi vaan on jäljellä. Tekis vähän mieli testata sillä tota raskauden mahdollisuutta, mut kannattaisko se tehdä tänä illalla vai hillitä himonsa aamuun? Kumpana ois "varmempaa"?

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
onko tosiaan niin että ovis testillä voisi mukamas testata raskuden? Eikäs ne mittää ihan eri hormooneja tms?

Joo mittaa (toinen hatullista ja toinen ei.. :D), mut pitäs onnistua. Oota haen sulle sen ketjun.. (ehdin tietty jo sulkea sen ja nyt pitää hakee uudestaan..)

en kyllä paljon luottais noihin ovistesteihin. jos nyt saat siihen plussan niin rupeet sit ajattelemaan että olet raskaana etkä sit olekkaan ja petyt. keltarauhashormoni jää jokatapauksessa koholle ovulaation jälkeen, oot raskaan tai et. eli joka tapauksessa testi yleensä näyttää plussaa oviksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja tia:
en kyllä paljon luottais noihin ovistesteihin. jos nyt saat siihen plussan niin rupeet sit ajattelemaan että olet raskaana etkä sit olekkaan ja petyt. keltarauhashormoni jää jokatapauksessa koholle ovulaation jälkeen, oot raskaan tai et. eli joka tapauksessa testi yleensä näyttää plussaa oviksen jälkeen.

Mut mulla kyllä oviksen jälkeen on jo testitikku (ovistesti siis) tyhjentynyt... Eli siis tein oviksen jälkeenkin vielä testin ja se oli nega silloin.

Mut tos toises ketjus itse asias vastattiin vähän mun kysymykseenkin, kun sen tarkemmin luin.. :ashamed: Eli aamupissasta vissiin kantsii, joten ei kai auta kuin oottaa huomisaamuun. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tia:
onnea testaukseen, mut elä sit innostu liikaa jos se on positiivinen

Joo siis oon "valmentanut" itseni ajattelemaan, että se on vaan suuntaa antava, ei varma... Meen hakee sen kunnon testin (parikin..) joka tapauksessa. Mut mietin, jos toi on herkempi kuin tavan testi, niin pääsisin hakee sen kunnon testinkin jo aiemmin :D

Hirveä hätähousu..

Yhteistyössä