Kannattaako yhteinen lapsi uusioperheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne siis, että mies haluaisi yhteisen lapsen ja minä taas olen ajatellut aina että nämä nykyiset riittävät vallan hyvin. Mulla osa lapsista asuu isällään ja osa mulla, nykyisellä miehellä 2 lasta joista toinen asuu meidän kanssa. Nyt ukko alkanut puhumaan paljon siitä puuttuvasta, yhteisestä lapsesta. Toisaalta mäkin haluaisin, mut toisaalta nautin siitä et meillä on jokatoinen viikonloppu VAPAATA aikaa kahdestaan. Jos tehtäisiin nyt yhteinen niin meillä olisi aina vähintään se yksi lapsi meidän kanssa. Ja täten meidän yhteinen aika jäis huomattavasti vähemmälle. En tiedä olenko halukas luopumaan siitä hetkittäisestä "vapaudesta"... nyt siis kysyisin muiden kokemuksia, onko kellään ollut saman tyylistä tilannetta? Päädyittekö kenties tekemään sen yhteisen lapsen vielä? Meillä ei ole kovin paljon tukiverkkoa joten siksi mietityttää että saataisko enää ikinä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa..

Lainatkaa vapaille viikonlopuille kavereilta pieni lapsi huutamaan ja muille vapaille vähintään koira jota pitää kusettaa aamulla kuudelta ja viimeinen iltalenkki kymmeneltä. Ehkä havahdutte todellisuuteen ja mietitte vielä mikä teille sopii, yhteinen vapaa-aika vai yhteisen ajansyöjä.

Yhteinen lapsi voi olla sisarpuolille kova paikka, koska he ovat sen jälkeen todella puolikkaita perheessä. Eli yhteinen lapsi saa joka toinen viikonloppu teidän jakamattoman huomion sen lisäksi, että arkenakin hän on yhteinen huomion kohde. Päätöksessä kannattaa ottaa myös nykyiset lapset huomioon ja miettiä miten koko perhe tulee muuttumaan. Onko tilaa vai joutuuko joku pettymään ja kokemaan itsensä syrjäytetyksi.

Yhteistyössä