Kannelmäki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaako ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mobilisti:
Kerropa yksi viihtyisä lähiö Helsingistä tai Suomesta!
Katsastetaan vaikkapa ensimmäisenä helteisenä kesälauantaina.

No vaikka Oulunkylä.
Ihan viihtyisä paikka, mutta lähiö kun on, niin löytyyhän sieläkin ne juottolansa ongelmineen.

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, Kannalmäki on kyllä aikalailla rauhoittunut sitten hurjimpien vuosiensa, aivan kuten vaikka Jako(mieli)mäki tai vastaavat. vanha maine ja mm. Vuokra-asuntojen suurehko osuus asuntokannasta pitävät kuitenkin vielä pitkään huilen että kys paikka ei ihan lähitulevaisuudessa tule lukeutumaan niihin "parempiin paikkoihin" yleisessä arvostuksessa..
Ihan normaalia väkeä sielläkin kuitenkin pääsääntöisesti asuu, hyvät liikenneyhteydet ja asuntojen hieman halvempi hinta muodostavat omalla tavallaan ihan huokuttelevan osan kompromissia...

Itse asun Kantsussa ja vielä rohkeana asun juna-aseman vieressä. Uskallan käyttää junaa ja käydä kaupassa. Onhan täällä tuota "humppukansaa",mutta missä ei olisi?Täällä on kaikki palvelut lähellä ja pääsee nopeasti keskustaan tai vaikka Myyrmaniin ostoksille.Esikoisen koulu on lähellä,nuorisotalolla paljon kivaa puuhaa ja leikkipuistoja monta,joissa voi käydä. Olen asunut täällä kohta 10 vuotta ja tuskin olemme mihinkään muuttamassa,koska minun työpaikka on myöskin täällä,työn koulu jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mobilisti:
Ihan sama asutko Kannelmäessä, Lassilassa, Pohjois-Haagassa tai Etelä-Haagassa. Ei mitään väliä. On kuin lämpöaste-erot Suomen suvessa Turussa, Tampereella ja Helsingissä: ei ollut kesää viimevuonnakaan. Aste sinne, aste tänne, ei mitään väliä - satoi ja tuuli kumminkin.
Meni kyllä lassilat ja haagat pahasti vihkoon!

Jos multa kysyttäisiin, niin Etelä-Haagaan muuttaisin riemusta kiljuen, jos muutto Helsinkiin olisi edessä. Ei se täydellinen paikka olisi, mutta kelpaisi... Muihin listalla mainittuihin en kovin mielelläni...

Täällä tuntuu olevan monta ihmistä jotka muistavat Kantsun vuosilta 1980-1990...eli paljon on muuttunut sen jälkeen ja huomattavasti parempaan suuntaan.
Itse asuimme aiemmin siinä Prisman ja Hämeenlinnan väylän kupeessa..ei siellä edes tiennyt että aseman suunnalla olisi jotain hälinää tiedossa tms.

Nyt asumme lähempänä asemaa, mutta kuitenkin vielä sopivan matkan päässä niin eipä sitä edelleenkään tiedä asuvansa jossain ns pahamaineisessa lähiössä.

Lassilassa olen aikoinaan asunut 13 vuotta ja sielläkin on oma alueensa johon en enää muuttaisi takaisin.
Pohjois-Haaga samaten...ostarin seutu ja ne ns kuulut 15-pihat niin jäävät alueiksi johon en muuttaisi. Muutoin kyllä Pohjois-Haaga kelpaa.
Etelä-Haaga niin ok, mutta Vihdin tien varren kohdalle en haluaisi se huiman liikenteen takia.

Hyvät:
- Mätäjoen virkistysalue. Hienoimpia PK-seudun puistoja.
- Hyvät palvelut: kirjasto, Prisma, työväenopisto, terveysasema, posti
- Hyvät yhteydet
- Puistoja koirille ja lapsille jos sellaisia sattuu omistamaan

Pahat:
- Kannelmäen juna-asema on varsin jäätävä. Joku kännissiä tai aineissa oleva on useimiten paikalla.
- Lounais-nurkan 70-80 luvun elementtikerrostalot eivät ole arkkitehtuurin helmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Kannelmäki on kauheaa!
Asutaan tässä aika lähellä, eli Lassilassa.

Prisman ympäristössä asun itsekin ja täällä on kyllä rauhallista mutta esim kun junalla menee kannelmäkeen niin ihan pelottaa jäädä pois.

Miten niin kauheaa? Ei Lassila ole sen kummempi paikka. Kannelmäki on aika iso, ja tänne mahtuu niin ihanaa kuin kauheaakin. Kannattaisi tutustua ensin paremmin ja sitten vasta kommentoida. Kannelmäestä löytyy kaikki tarvittavat palvelut, kaunis luonto ihan lähellä, puistoja, kerrostaloja, rivitaloja, omakotilajoa, kouluja, kirjasto, kaksi kauppakeskusta, työvis yms. palveluita. Juna-asemathan ovat legendaarisia riippumatta lähiöstä, ja hei, Kannelmäkihän liitettiin virallisesti "kantakaupunkiin".

Olihan se ihan kirjavaa seutua. :) Poikaystäväni asui niissä opiskelijataloissa pitkään ja monet muutkin ulkomaalaisopiskelijat. Muutamia villejä bileitä siellä siis. :) Seutu oli tosiaan levottoman oloista, siinä aseman lähellä kun oltiin. Aika traagisia hahmoja siellä myös hiippaili..

Alkuperäinen kirjoittaja Eke:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Kannelmäki on kauheaa!
Asutaan tässä aika lähellä, eli Lassilassa.

Prisman ympäristössä asun itsekin ja täällä on kyllä rauhallista mutta esim kun junalla menee kannelmäkeen niin ihan pelottaa jäädä pois.

Miten niin kauheaa? Ei Lassila ole sen kummempi paikka.

Olen käynyt yli kolme v uotta töissä Lassilassa. Ei tämä rauhaton ole ja talotkin uusia, mutta luonteeltaan ankea ja "väljähtynyt". Täällä ei tapahdu mitään sen jälkeen kun tuhannet täällä töissä olevat toimihenkilöt ovat ahtautuneet juniin ja busseihin. Pari hikistä pitseriaa ja ruokakauppaa - siinä lähiöidylliä perinteiseen tyyliin.

Oma suosikkini kaikista Helsingin lähiöistä on vanha Herttoniemi! Se on kaunis talojensa ja luontonsa puolesta, rauhallinen, hyvät liikenneyhteydet ja kaikki peruspalvelut vieressä, Itikseenkin vain yksi pysäkinväli metrolla! Ja ennen kaikkea loistavat ulkoilumaaastot.

Kannelmäki on aika iso, ja tänne mahtuu niin ihanaa kuin kauheaakin. Kannattaisi tutustua ensin paremmin ja sitten vasta kommentoida. Kannelmäestä löytyy kaikki tarvittavat palvelut, kaunis luonto ihan lähellä, puistoja, kerrostaloja, rivitaloja, omakotilajoa, kouluja, kirjasto, kaksi kauppakeskusta, työvis yms. palveluita. Juna-asemathan ovat legendaarisia riippumatta lähiöstä, ja hei, Kannelmäkihän liitettiin virallisesti "kantakaupunkiin".

Näissä keskusteluissa on Kannelmäen kohdalla puhuttu karkeasti aseman seudun spurguista ja levottomuuksista ja toisaalta vanhasta Kannelmäestä. Onko kenelläkään tietoa "ei aivan asemalla" olevasta Urkupillintien seudusta? Siellähän on punavalkoisia kerrostaloja, matalampia ja korkeampia.

Vieressä näyttäis olevan rauhallista, vehreää puistoaluetta, eikä ostarille ja Prismaan ole mahottomia matkoja. Onko pahaa aluetta?

Onko helvetti kirosana? Lapseni käyttää sitä sanaa päivittäin ja mielestäni se ei ole kovin kohteliasta, mutta hän sanoo että nykypäivänä se on yleinen sana!

Mä olen asunut Knantsussa siinä Prisman lähellä Hanuripolulla ja siellä oli arkea kuulla naapurien kysyvän toisiltaan kovaan ääneen että saitko pillua viime yönä. Lasten hiekkalaatikolla oli huumeneuloja ja kerran löytyi diapamiakin. Bussipysäkillä nuoret keskusteli keskenään että olis ihana että isä vietäis linnaan ja päästäisiin lastenkotiin.

Vanha Kannelmäki asemalta Hakuninmaalle on kivaa seutua, ostarin kylkeä, aseman seutua ja Uutta Kannelmäkeä en menisi ylistämään. Asuin Kannelmäessä vuosia, oli rauhallista ja ulkoilumaastot vieressä, palvelut ok ja hyvät yhteydet.

Mutta koska Vanhan Kannelmäen ympäristössä on niin rauhatonta, en muuttaisi lasten kanssa enää sinnekään. Toinen asia, mikä nykyään pistää silmään on M-junien ja koko M-radan varren rauhattomuus Huopalahtea lukuun ottamatta.

Oikeastaa näitä asuinaluekeskusteluja pitäisi kommentoida vain sellaisten, jotka ovat asuneet kyseisillä alueilla. Mielikuvissa pahoja paikkoja riittää.

JussI: Urkupillintie
ihan ok alue...on siinä aseman lähellä, mutta kuitenkin omassa rauhassaan urheilukentän ja Kannelkylän naapurissa.

Prisman lähistö: niin mennääkö Pelimannintien suuntaan vaiko Maununnevan...siinä on ratkaiseva ero ja tällä kertaa se Maununnevan suunnalla oleva alue on todella rauhaisaa jossa on ihan mukava asua.

Lassila: itse siellä vuosia asuneena niin eipä niitä Vaakatien tai Kaupinmäenpolun taloja voi sanoa mitenkään mukaviksi lähiötaloiksi. Laurinniityn alue on meille ainoa paikka johon Lassilan osalta voisi ajatella muuttavansa.

Olen koulut käynyt täällä Kannelmäessä ja palasin vuosien landella asumisen jälkeen takaisin Kannelmäkeen ja eniten tykkään mätäjoen varrella juosta lenkkiä,se on laitettu todella ihanaksi paikaksi viettää aikaa.
Asun uuden Kannelmäen puolella ja ainakin täällä on rauhallista missä minä asun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kantsun arki vuonna 1999-2002:
Mä olen asunut Knantsussa siinä Prisman lähellä Hanuripolulla ja siellä oli arkea kuulla naapurien kysyvän toisiltaan kovaan ääneen että saitko pillua viime yönä. Lasten hiekkalaatikolla oli huumeneuloja ja kerran löytyi diapamiakin. Bussipysäkillä nuoret keskusteli keskenään että olis ihana että isä vietäis linnaan ja päästäisiin lastenkotiin.

Mun isoveli asunut asunut kannelmäessä hanuripolulla v.2000 asti eikä sillä ole ollut siellä mitään ongelmia. Mun mielestäkin ollut ihan ok seutua, vaikka itse asun eri suunnalla pk- seutua. Jokaisella asuinalueella on maineensa, oli se asunto sitten helsingissä tai jossain muualla päin suomea. Ei pitäisi koskaan yleistää jotain paikkaa...

eli siellä on tosi kiva se trumpettipuisto. Asutaan Vantaan puolella mutta lapset haluaa säännöllisesti käydä siellä puistossa joka on meidän vanhempienkin mielestä tosi viihtyisä.

oon asunut kannelmäessä 1994-2003 ja olin iha pentu viel mut kyl siel sekopäitä näki ja paljo mutsistki siel juoppo tuli mutta mitä mieltä porukat ootte siit kantelettaren kujan alueest se sellane pikku piha piiri ku siel takan se pelto jne... sielki liikku kyl must iha kiitettävän outoo porukkaa.

Itse muutin lasteni kanssa pohjoisesta Kannelmäkeen kesän alussa. Asumme aseman lähettyvillä, mutta mitään ongelmaa tai häiriötä täällä ei ole ollut. Kulkuyhteydet ovat loistavat, palvelut lähellä ja mukavia ulkoilualueita löytyy. Paikallisjunaa käytän päivittäin ja kerran olen nähnyt siellä päihtyneen ihmisen, eikä ole pelottanut. Positiivisesti olen yllättynyt, kaikista kauhukertomuksista huolimatta.

Ajattelin ittekin ottaa osaa tähän keskusteluun,koska olen asunut vuoden verran Kannelmäellä keikkatyön takia pari vuotta sitten. Tulen maalta pohjoisesta haja-asutusalueelta tosi rauhalliselta alueelta. Minulla oli paljon ennakkoluuloja "Kantsusta", mutta täytyy todeta niiden olleen aika vääriä mielikuvia.

Minusta Kannelmäki on mainettaan parempi paikka. Monikulttuurinen (positiiviseen sävyyn!!!), kaikenlaisia sosiaaliluokkia (no, ehkä vähän vähemmän massi-ihmisiä). Asialliset palvelut. Kanneltalo tosi ok. Mutajoen puistomaisessa ympäristössä oli hyvä lenkkeillä. Niitä juoppoja ja piripäitä oli tietenkin ostareiden lähellä, mutta missäpä ei olisi kaikkialla Suomessa . En kokenut liikkumista vaarallisena tai pelottavana myöskään ilta-aikaan enkä myöskään asema-aluetta tuntemnut mitenkään vaaralliseksi. Jos alkaa pelkäämään, silloin saa pelätä ihan missä vaan. Ei muuten poliisitkaan vierailleet minusta kovin useasti-korkeintaan ennaltaehkäisevästi näkyvillä olivat. Se oli minusta hyvä asia. Kanneltori(anteeksi, en nyt enää muista oikeaa nimeä) ehkä levottomamapi muuta aluetta, ja ostareiden nurkat, mutta ei paljon. Sellaista tilannetta ei tullut, että lähijunassa tai bussissa olisi pitänyt pelätä.

Ennakkoluulottomana pärjää siellä ja voi nauttia alueesta. Suosittelen, koska hyvät, toimivat kulkuyhteydet ja kohtuu vuokra Helsingin mittapuussa. Myös omistusosakehuoneistojen hinta Helsingin mittakaavassa "inhimillinen".

MÄ tykkään asua täällä Trumpettitiellä,täällä rauhallista asua ja hyvät lenkkimaastot heti kun ovesta ulos lähtee,niin pääsee menemään keskuspuistooon asti lenkille tai paloheinään.Mä tykkään asua Kannelmäessä.

Yhteistyössä