kännissä sanotut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anna h

Vieras
Melkein joka kerta kun minä ja mieheni otamme viinaa, loppuu ilta ikävällä tavalla kun minä suutun jostain niin typerästä asiasta kuin vaan mahdollista. Mieheni ei menetä malttiaan ikinä vaan nöyrtyy kuuntelemaan mussutustani. Inhoan itseäni tämän asian takia kun en osaa hillitä itseäni jos olen ottanut. Mieheni on ihana ja rakastan häntä yli kaiken. Yleensä seuraavana aamuna tapahtuneista ei puhuta. Minä en saa sanottua anteeksi ja asia jää kaivelemaan. Alkoholin käyttömme ei ole kovin yleista n. 1 kerta 2 kk:ssa. Onko muita kohtalotovereita?

Alkuperäinen kirjoittaja anna h:
Melkein joka kerta kun minä ja mieheni otamme viinaa, loppuu ilta ikävällä tavalla kun minä suutun jostain niin typerästä asiasta kuin vaan mahdollista. Mieheni ei menetä malttiaan ikinä vaan nöyrtyy kuuntelemaan mussutustani. Inhoan itseäni tämän asian takia kun en osaa hillitä itseäni jos olen ottanut. Mieheni on ihana ja rakastan häntä yli kaiken. Yleensä seuraavana aamuna tapahtuneista ei puhuta. Minä en saa sanottua anteeksi ja asia jää kaivelemaan. Alkoholin käyttömme ei ole kovin yleista n. 1 kerta 2 kk:ssa. Onko muita kohtalotovereita?

Humalaisen puheissa ei yleensä ole päätä eikä häntää. Kukapa noita vakavasti ottaa.
Hyvä, että olet pahoillasi omista puheistasi. Harva edes muistaa mitä tuli sanottua.

Vedin minäkin aikoinaan herneen nenääni puolison puheista. Hän oli aina pöhnässä kotona ja avioeron jälkeen kuulin, että niin oli ollut myös työpaikallaan.

Vuosien päästä vain naureskelen jutuille.

Laita seuraavan kerran nauhuri päälle. Kuuntelette sitten juttuja selvinpäin.
Olen melko varma, että nauratte kippurassa höpinöillenne.

Nauti tästä päivästä. Niin minä teen. Aikuiset lapset lukevat olohuoneessa, toinen tenttiin ja toinen jotain kirjaa. Muori surffaa netissä. Sitten katson telkkarista Kaunarit ja Uuno Turhapuron 2/5 osan. Minunkin alkoi tehdä mieli vanhainkotiin. Siellä näyttää olevan lystiä. Rahani eivät riitä luxuskotiin, mutta kyllä ilo irtoaa tällä luonteella surkeimmassakin "vaivaistentalossa".

Pakkoko sitä viinaa on läträtä jos se ei sinulle sovi? Aiheuttaa vain pahaa mieltä molemmin puolin. Opiskeluaikana tunsin erään kaverin jolle ei sopinut viina ollenkaan. Alkoi aina haastamaan riitaa kaikkien kanssa. Onneksi tajusi alkaa absolutistiksi ennen kuin sai pahemmin turpaansa.

...miksi et opettele pyytämään anteeksi? Jos asia nimenomaan vaivaa sinua, niin voit sanoa yksinkertaisesti vaikka siten, että seuraavana aamuna sanot miehellesi, että olet pahoillasi, jos olet sanonut jotain tyhmää kännipäissäsi ja että rakastat miestä silti. Ei pitäisi olla kovin iso juttu. Kun sanot sen, mieli kevenee ja miehesikin tietää, että haluat häneltäkin pyyhkiä mahdollisen pahan mielen pois. Kun opettelet pyytämään anteeksi, oma olokin kevenee ja olette todennäköisesti entistä läheisempiä.

Humalan piikkiin ei voi laittaa mitään. Se on vain typerää selittelyä. Ota vastuu omasta elämästäsi ja sanomisistasi. Opettele ainakin pyytämään anteeksi. Kun miehesi tarpeeksi kauan kuuntelee jatkuvaa nalkutusta ja vittuilua, saattaa se ihanuus vielä tulla tiensä päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja spiritus:
Humalan piikkiin ei voi laittaa mitään. Se on vain typerää selittelyä. Ota vastuu omasta elämästäsi ja sanomisistasi. Opettele ainakin pyytämään anteeksi. Kun miehesi tarpeeksi kauan kuuntelee jatkuvaa nalkutusta ja vittuilua, saattaa se ihanuus vielä tulla tiensä päähän.

Jaaha... mielenkiinnolla odotan, toivon että "Spiritukselle" sattuu jotain, teet ja mokaat erittäin pahoin! Ihan oikein sulle kyllä siinä tapauksessa lentää pihalle, tai jotain muuta peruuttamatonta saat osaksesi.

Tässä kukaan ole täydellinen, varsinkaan varmaan sinä. Annat varmaan sellaisen kuvan itsestäsi "olen nuhteeton, olen viaton, syy ei koskaan ole minun.." Paskat! Ihmisiä me kaikki ollaan ja noi asiat, ei todellakaan ole niitä maailman suurimpia mokia - ties vaikka ukkos pettää sua parasta aikaa.. hmm.. mistä sen tietää ;) Eli mietis vähän tarkemmin asian tärkeyttä ja elämän arvoja. Jos tuo pilaa elämän, laittaa parisuhteen poikki, vika on jossain muualla kyllä.

Kyllä sitä itsekkin on tullut sanottua humalassa todella rumasti rakkaalle. Tosin minä kyllä pyydän seuraavana päivänä anteeksi. Mieheni (poikaystävä) tosin ei osaa pyytää anteeksi ja se jurppii, kun aina saa ottaa syyt omille niskoilleen, siis hänkin kyllä sanoo rumia juttuja toisinaan humalassa minulle. No me nyt ei kovin usein yhdessä alkoa otetakkaan, ehkä kerran parissa kuussa... kerran vuodessa sit tulee näitä yhteenottoja. Jos nyt teillä kuitenkin tulee sanottua rumasti joka toinen viikonloppu humalassa, niin tuntuu ettei kokojuominen ole sen arvoista... mene ja tiedä. Mä ytritän ottaa nykyisin puheeksi jurppivia asioita selvinpäin, niin ei tarvis niitä juhlailtoja pilata. Toimii jokseenkin ja noi humalariidat on vähentynyt, siis tuohon kerran vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kasparaitis:
Jaaha... mielenkiinnolla odotan, toivon että "Spiritukselle" sattuu jotain, teet ja mokaat erittäin pahoin! Ihan oikein sulle kyllä siinä tapauksessa lentää pihalle, tai jotain muuta peruuttamatonta saat osaksesi.

Tässä kukaan ole täydellinen, varsinkaan varmaan sinä. Annat varmaan sellaisen kuvan itsestäsi "olen nuhteeton, olen viaton, syy ei koskaan ole minun.." Paskat! Ihmisiä me kaikki ollaan ja noi asiat, ei todellakaan ole niitä maailman suurimpia mokia - ties vaikka ukkos pettää sua parasta aikaa.. hmm.. mistä sen tietää ;) Eli mietis vähän tarkemmin asian tärkeyttä ja elämän arvoja. Jos tuo pilaa elämän, laittaa parisuhteen poikki, vika on jossain muualla kyllä.

Kas kas, se koira älähti ...?

Annan sinulle aivan ilmaiseksi hyvän neuvon. Älä ryhdy ennustajaksi. Eikä kyllä kannata tuolla tuurilla veikatakaan. Yksikään oletuksistasi ei nimittäin osunut lähimaillekaan. Ja edelleen olen sitä mieltä, että on turhaa syyttää vastuuttomista toimistaan humalaa. Jos ei kerta osaa käyttäytyä, pitäisi osata edes käyttää alkoholia oikein.

Vanha sanontakin on olemassa, että "Mikä selvänä mielellä, se humalassa kielellä". Eli tarkoittaa juuri sitä, mitä toisesta ajattelee selvinpäin, mutta ei uskalla sitä sanoa muuta kuin humalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna37:
Vanha sanontakin on olemassa, että "Mikä selvänä mielellä, se humalassa kielellä". Eli tarkoittaa juuri sitä, mitä toisesta ajattelee selvinpäin, mutta ei uskalla sitä sanoa muuta kuin humalassa.

"Viina on viisasten juoma".

Jos ei osaa alkoholia otettuaan käyttäytyä kunnolla, on parempi olla ottamatta.
Humala ei ole mikään selitys sille, että kohtelee muita ihmisiä loukkaavasti.

sanoin kerran hirveessä kännissä muijalle, että rakastan sua. kyllä hävetti aamulla ja voitte arvata, että kotona oli seuraavat kaksi kuukautta aika kireähkö tunnelma. asiasta ei ole sen koomin puhuttu.

Perhana ku mulla on sit kännissä se tyyli et puhun kaikkee hyvää,
esim yks jätkä kenen kans oon seukannu mut nyt on tullu just loput ni mä voin sille lörpötellä ja höpötellä vaikka mitä kaunista ja sit aamulla ku jätkä alkaa puhuun miten kivasti ja ihanasti olin puhunu siitä ni sit TAAS vituttaa ja jätkä luulee et voidaan yrittää uudestaan :/

Yhteistyössä