Kännykästä ja iästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yömenninkäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on 6 vuotias ja kännykkää en meinaa hankkia ihan heti. Minusta on liian nuori sellaiseen. Kunhan oppis eka lukemaan ja tuntemaan numerot. Asia on tietenkin sitten erikseen kun koulutien aloittaa ja itse satun olemaan töissä ja oikeasti on pakko hankkia kun ei ole sitä lankapuhelintakaan. Se kännykkä korvaa sen lankapuhelimen.

oma kantani on se että niin kauan kun olen kotiäiti ei lapselle puhelinta osteta oli hän minkäikäinen tahansa. Leluksi sitä ei nimittäin hankita vaan lähinnä turvallisuuden takia. Muutenkin nykyään toimitaan oudosti lasten suhteen, he saavat huidella missä haluavat ja äiti soittelee kännykkään "missäs oot?"- puheluja. Minä ainakin haluan että lapseni käy esim. koulun jälkeen kotona ja kertoo mihin seuraavaksi menee. Ei siinä puhelimia tarvita.

Tyttö sai ekalla luokalla joululahjaksi (oli just täyttänyt 7v) Alkoi kaveripiiri laajentua ja en tosiaankaan tunne noitten kavereitten vanhempia. Oltiin asuttu silloin vasta vähänaikaa tässä talossa. Saanpahan ainakin tytön kiinni ja soitettua kotiin.

Kävi siinä syksyn mittaan useasti niin, että oli vaihtanut kaveripaikkaa muutaman kerran kun lähdin sitä kotiin hakemaan. Oli kiva ettiä koko lähialue, kun en edes tietänyt missä se mahdollisesti vois olla!

Ton ikänen osaa jo käyttääkin sitä puhelinta. Varmuuden vuoksi laitettiin prepaid liittymä ja 10 ? saldoksi/kk. Ja kouluun ei puhelinta saa ottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Me meinataan ostaa kännykkä kotiin, sitten kun esikoinen lähtee kouluun.
Jos siis tilanne on se, että ollaan molemmat työelämässä.

Meillä on samanmoisia ajatuksia ollut..elikkä kun koulu alkaa ostetaan kotiin puhelin josta tavoittaa tai saa soitettua jos jotakin asiaa sattuu olemaan.Meillä ei tule usein aamujakaan jolloin tarvisi itsekseen lähteä vaikkakin molemmat olemme työelämässä,vuorotyö.

juu, meidän ekaluokkalaiselle hommattiin tuossa syksyllä, ja lähinnä juuri kotia varten, eli jos on täällä aamulla satunnaisesti yksin, niin saa soitettua, että nyt pitää lähteä, tai sama sitten ipllä =)

Meillä sai esikoinen puhelimen 12-vuotiaana, keskimmäinen 11v. ja kuopuksella 7v. ei oo vielä omaa puhelinta. Meillä on kotipuhelimena kännykkä, johon nykyään soittelee pääsääntöisesti kuopuksen kaverit ja lehtikauppiaat :-) Tää kotikännykkä on ollut useamman vuoden käytössä ja on mielestäni korvannut tuon oman puhelimen tarpeen. Meidän isommat lapset ovat olleetkin luokkansa viimeisimpiä kännykän saaneita.

Koko aika on laskenut se kännykän ostoikä =) Esikoinen oli 15v, seuraava kuudesluokkalainen, sitten taisi olla kolmasluokkalainen ja nyt suunnittelemme tokaluokkalaiselle kännyä. Kotipuhelin meillä on koko ajan ollut, kännykkä on yhteydenpitoon kavereiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mykkyrä:
oma kantani on se että niin kauan kun olen kotiäiti ei lapselle puhelinta osteta oli hän minkäikäinen tahansa. Leluksi sitä ei nimittäin hankita vaan lähinnä turvallisuuden takia. Muutenkin nykyään toimitaan oudosti lasten suhteen, he saavat huidella missä haluavat ja äiti soittelee kännykkään "missäs oot?"- puheluja. Minä ainakin haluan että lapseni käy esim. koulun jälkeen kotona ja kertoo mihin seuraavaksi menee. Ei siinä puhelimia tarvita.

Just näin.Eli pari vuotta menee vielä ennen ku ees harkitaan.On sitten tokalla luokalla esikoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Ekat kännykät on ostettu kun lapset on olleet eskarissa.
Mihin eskari-ikäinen tarvitsee kännykkää?

No mihin kännykkää nyt yleensä tarvitaan?
Meillä oli iso pihapiiri ja lapsilla kavereita hieman omaa pihaa kauempanakin, mielestäni se kännykkä oli parempi tapa saada lapsi kiinni kun lähteä etsimään ja huutelemaan pitkin naapurustoa.

Yhteistyössä