Kansanedustaja Tainio: uskovaisia lääkäreitä ei tarvita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...mutta en mäkään tästä ala vääntää nyt enempää (ainakaan tänään), eli taas säästyi popparit. :)

Raskaudenkeskeytykset nousivat otsikoihin kaksi viikkoa sitten, kun sisäministeri Päivi Räsänen (kd) puhui asiasta kirkolliskokouksessa.

Räsäsen mielestä lakia pitäisi muuttaa. Toiveet näkyvät hallitusohjelmassa, jonka mukaan hallitus selvittää, voisiko hoitohenkilöstölle antaa mahdollisuuden kieltäytyä abortista eettisistä syistä. Monessa EU-maassa tämä oikeus on.

Hallitus myös selvittää, pitäisikö lakia muuttaa myöhempien raskausviikkojen osalta.

Sosiaali- ja terveysministeriö aloittaa selvitykset ensi keväänä.

"Ensin selvitetään henkilöstön oikeus kieltäytyä abortista ja myöhemmin raskausviikkoja, joiden selvitys on työläämpi laajempien oikeusvaikutusten vuoksi", terveyspalveluryhmän johtaja Liisa-Maria Voipio-Pulkki kertoi.

Olen aikanaan työskennellyt terveyskeskuksessa ja hoidin lyhyen aikaa myös äitiysneuvolaa. Töihin tullessani kerroin, että en tee lähetteitä aborttia varten. Asia oli ok työnantajalle. Abortin läpikäyneiden jälkitarkastukset tein normaalisti. Nykyään en enää työskentele kunnallisella puolella, joten minulla ei ole viran tuomaa oikeutta hoitaa aborttiasioita, hyvä niin.
En ole fanaattinen ihminen, omat ajatukseni ja oma elämäni ovat yksityisasioitani vastaanotolla, en jaa niitä potilaiden kanssa.
Abortti ja eutanasia ovat lääkärin etiikan kannalta hyvin vaikeita kysymyksiä, riippumatta uskovaisuudesta.
(Btw joutuuhan sitä jos jonkinlaista epämiellyttävää, ällöttävää ja ärsyttävää hommaa tekemään vastaanotolla mutta ne eivät olekaan omantunnon kysymyksiä...)

Kyllä abortti on odottavan äidin ratkaisu, ei lääkärin. Sen lääkärin tai hoitajan ei tarvitse kasvattaa ipanaa. Jos hoitohenkilökunnan vakaumus estää abortin, heidän velvollisuutensa olisi ohjata ihminen toisella tavalla ajattelevalle lääkärille. Hoitohenkilökunnan asia ei myöskään ole tuoda julki mitään Jumalan tahtoa.

Itse olen hyvässä ammatissa, naimisissa, omistusasunnossa asuva kahden lapsen äiti ja jos nyt tulisin raskaaksi tekisin abortin. En kertakaikkiaan halua enää lapsia enkä halua aloittaa yösyöttö- ja vaipparumbaa uudestaan.

Niin että meinaat sitten, että jos joku lääkäri tykkää HOITAA vanhuksia, tai vakavasti sairaita vuodeosastolla, hänen pitää myös pystyä tappamaan?

Sitten kun saadaan vielä lailliseksi muslimien vauvojen pilien silpominen, niin synnärin lääkärien pitää ilomielellä leikata niitä nahkoja.

Eikös juutalaiset silvo niitä esinahkoja? Joten ihan siihen raamatunheppuun uskovat harrastaa tätä brutaalia toimintaa.

Yhteistyössä