Kantoliina vai reppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysymysmerkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä molemmat lapset on viihtyneet hyvin Patapumissa, joka on aika samanlainen kuin tuo Manduca ja helppo käyttää. Liinassa on aina tuo sitominen aikaa vievää, mutta reppu on helppo ja kätäveä myös matkoilla ja vaikka ulkovaatteet päällä talvella. Esikoinen on ollu myös hiihtoretkellä Patapumin kyydissä ja vaeltamassa.

[QUOTE="Hanna";26742401]En löytänyt kantoreppua, joissa olisi ollut minulle sopivat säädöt(tosin silloin ei ollut vielä manducaa, olen kuullut että voisi sopia myös pienikokoisille).[/QUOTE]

Mä oon 160cm/52kg, ja Manduca säätyy kyllä passeliksi :)

Meillä on sekä trikooliina että Manduca. Pienempänä kannoin liinassa, pystyasennossa kasvot joko minuun päin tai poispäin, kehtoasennossa ei ikinä viihtynyt. Liina on pehmeämpi ja jotenkin hellempi pikkuiselle, ja mun mielestä pieni oli helpompi laittaa sinne kuin reppuun.

Nyt poika on 9 kk ja liikkuvainen, niin trikooliinassa ei pysy enää yhtään. Venkoilee sieltä itsensä ulos alta aikayksikön. Manduca on ollut hyvä, tosin siinäkin pitää nykyään olla liikkeessä. Pikkuvauvana ei nukahtanut Manducaan, mutta nykyään ottaa siellä ihan mukavia päiväuniakin.

Osta nyt liina, ja myöhemmin se Manduca joko uutena tai käytettynä.

Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolet mutta kumpikin noista vaihtoehdoista on kyllä ihan ok. Itse tykkään Manducasta, mulla oli aiemmin pitkä kantoliina ja en jaksanu sitä sen kanssa välmäämistä. Reppu on paljon helpompi.

Kannattaa ottaa huomioon, että jos (pitkää) liinaa joutuu sitomaan jossain muualla kun kotona, päät lojuvat aina maassa ja lattioilla ja likaantuvat. Tästä syystä kodin ulkopuolella olen käyttänyt ehdottomasti manducaa. Lapsi syksyllä 2v, ja hyvin toimii ja on päivittäisessä käytössä, manduca siis.

Yhteistyössä