Kantoliina- vai reppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Möhkö

Vieras
Niin eli kumpaa suosittelette ja miksi? Kumpi on monipuolisempi käyttää ja soveltuu sekä kotioloihin, että kaupungille ja ulkoilmaan?

Että tämmönen gallup tällä kertaa =)

no riippuu paljon lapsesta. meillä kaks liinaa ja ergo. liinat soveltuvat erityisesti vastasyntyneiden kantamiseen kun vauva on silloin todella lähellä äitiä. meidän neiti on aina viihtynyt siinä kietasuristikakkosessa.

nyt kun on jo isompi niin tykkää olla ergossa. ergossa se hyvä puoli että jos vauva nukahtaa niin pään tukemiseksi on neppareilla kiinnitettävä huppu. tällöin voi myös kumartua ilman että vauvan pää retjahtaa. =)

ja vielä yks plussa ergoon: sen voi vaan napsauttaa päälle kun taas liina pitää sitoa. mieskin tykkää neitiä ergossa kantaa kun ei tartte: kieputtaa sitä viismetristä serpentiiniä ympärille :laugh:

Kiitti kommentista! Niin ja tuo näkökulma vielä, että kumpi on uponnut mieheen paremmin... meidän isännän tuntien ei tosiaan ala kyllä mitään liinaa ympärilleen sitomaan. =) Muita mielipiteitä?

Meillä ergo käytössä ja tyytyväisiä ollaan. Ensin oli combo-liina, en tykännyt, vaikka helppo olikin. Nyt toisena kudottu pitkä liina, mutta sitä tulee käytettyä aika vähän.

Meillä ei kuopuksen kanssa toiminut Ergo, liina oli parempi. Mies on kantanut liinallakin. Mun mielestä se Ergo ei ollut mainittavasti liinaa näppärämpi, mutta oli mulla tietysti muutaman vuoden liinailukokemus taustalla, eli selkäreppuun laitto onnistui liinalla nopeammin kuin Ergolla.

Mietin kyllä, että josko koittais tulevan vauvan kanssa vielä ergoa uudelleen. Tai siis että josko hankkisi sellaisen taas.

meillä mies ei tykännyt yhtään kantorepusta, testattiin patapumia. enkä tykännyt minäkään.

pitkää liinaa mies on meillä enemmänkin alusta lähtien käyttänyt, se jopa ITSE sitoo sen. minäkin käytin joskus, nyt ei selkä enää kestä kantaa. meillä on myös rengasliina missä on taaperoa helppo kantaa lyhyitä matkoja.

aluksi oli käytössä trikoinen liina, sitten kudottu.

Pitkän liinan lisäksi meillä on ollut neliöliina, se on aika nopea sitoa ja voi kelvata krantulle miehellekin :xmas: Mutta se ei mun mielestä ollut yhtä mukava, kuin pitkä liina.

Nyt tekis ehkä vähän mieli kokeilla trikoista tai rengasliinaa, meillä on ollut vaan pitkiä kudottuja... mut kun ei tarvis, tekis vaan mieli :D

Minulla ei kokemusta ergosta, mutta sitä olen ajatellut tulevalle pikku kakkoselle. Uskoisin olevan helpompi ja näppärämpi käyttöön ja varsinkin talvisaikaan kaupungilla käydessä, koska ei tarvitse pukea "paksua" liinaa kaikkien vaatteiden päälle. Ergoon saa myös erillisen lisäosan, jolloin sillä voi kantaa jo vastasyntynyttäkin.
Liina minulla oli ensimmäisen kanssa, käytin alle viisi kertaa. Ei vain ollut minun juttuni. Oli hankala ja paksu ja vei aikaa kun liinaa sitoi kunnolla. Talvisaikaan oli hankaa käyttää liinaa kaikkien paksujen talvikammpeiden kanssa. Käyttökerrat oli siis oikeastaan vain sisällä kun pari kertaa imuroin vauva liinassa -kuumaa puuhaa sekin. Mies ei myöskään innostunut liinasta, uskon että ergosta kyllä.

Jos mahdollista niin kannattaisi kokeilla liinaa lainaksi kaverilta, ja näin välttyisi turhalta ostokselta, jos siitä ei tykkääkään. Koska itseäni ainakin on harmittanut tuo kallis liina joka makaa edelleen kaapissa..

Ei se Ergo mun mielestä kovin köykäinen ja ohut ollut. Tai siis kun vertaan tuohon ihan ohueen kudottuun liinaan mikä mulla on, mulla on paksu ja ohut kudottu.

Mutta Ergoon liittyen, mä hankin sen silloin niin että ensin vuokrasin sen kokeeksi ja sitten lunastin sen kokonaan itselleni. Niin kannattaa sen Ergonkin kanssa tehdä, se on aika kallis ostos kuitenkin. On sillä ihan hyvä jälleenmyyntiarvo, minäkin myin sitten omani pois kun ei se meille oikein lopulta kotiutunutkaan.

Kantoliinan hankin, mutten ole päässyt ihan vielä kokeilemaan. Joskus mulla oli semmonen tosi käsi Kanga-reppu tai mikä lie ja vauvasta piti koko ajan pitää kii ettei tipu. Ja oma asento oli ihan vääränvänkyrä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
metsänpeitto!
mistä sait hankittua ergon ensin vuokralle ja sitten omaksi?

Täällä on noita vuokraajia

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/yhteystieto/vuokraajat.tmpl?navi_id=374;haku=1

Mulla oli Taikapilvi- nimisen putiikin Ergo.

Yhteistyössä