Kantoliina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muumimamma

Jäsen
04.06.2004
274
0
16
Kokeilin ensimmäisen lapseni kanssa rintareppua, enkä päässyt "sinuiksi" sen kanssa koko aikana. Kantoliina vaikuttaa ihan käytännölliseltä. Haluaisin kuulla kokemuksia sen käytöstä ja siitä, mikälainen kannattaa hankkia. Te, joilla on huonoja kokemuksia, kertokaa niistäkin! Minkälaista ei kannata ostaa?? Olisi ihan hyvä tietää, kun näyttävät olevan niin julmetun kalliita.
Kiitos jo etukäteen! =)

itse en tykännyt kantorepusta, mutta liinaan ihastuin heti. ekalla kerralla kyllä jännitti ja sidoinkin sen liian löysälle, mutta muuten olen ollut tosi tyytyväinen. mulla on selain hug-a-bub- liina. se mahtuu hyvin olemaan takin alla, joten sen voi kietaista päälle jo kotona, ja sitten lähteä liikenteeseen. kietomisen oppii myös helposti. tuolla kirpparin puolella niitä tuntuu olevan myynnissä joskus edullisestikin. suosittelen, että kokeilet ensin jossain liinaa. kyllä sen heti huomaa, tuntuuko se omalta. ainakin amauti- myyjältä sain hyvät opastukset ja kokeilla liinaa rauhassa!

Mä olen kokeillut kantoliinaa kuopuksella ja en oikein päässyt juonesta kiinni. Sitominen oli tosi vaikeaa. Osasin kaski sidontaa, mutta lapsi ei viihtynyt siinä.
Mulla oli sellainen trikoinen pitkä ja sit toinen oli vähän paksumpaa puuvillaa ja se ei joustanut.

Katso www.kantoliinakanava.fi ja sieltä tukihenkilöt. Ota rohkeasti yhteyttä jo vaikka ennen synnytystä alueesi tukihenkilöön ja käy tutustumassa liinoihin ja opettelemassa sidonta! Ei men rahat hukkaan jos ei tunnukaan omalta ja saat ainakin puolueetonta opastusta ilman kytkyä tyrkyttää jotain tiettyä liinaa! ;)

*itsekin tukihenkilö jolla liinoja kaapissa noin 20kpl erilaisia.. :whistle: :ashamed: ihania ovat ja niin käteviä käytössä*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 06:50 mamma -75 kirjoitti:
itse en tykännyt kantorepusta, mutta liinaan ihastuin heti. ekalla kerralla kyllä jännitti ja sidoinkin sen liian löysälle, mutta muuten olen ollut tosi tyytyväinen. mulla on selain hug-a-bub- liina. se mahtuu hyvin olemaan takin alla, joten sen voi kietaista päälle jo kotona, ja sitten lähteä liikenteeseen. kietomisen oppii myös helposti. tuolla kirpparin puolella niitä tuntuu olevan myynnissä joskus edullisestikin. suosittelen, että kokeilet ensin jossain liinaa. kyllä sen heti huomaa, tuntuuko se omalta. ainakin amauti- myyjältä sain hyvät opastukset ja kokeilla liinaa rauhassa!

Minä suosittelen samaa myyjää! Ostin liinan nettikaupasta http://www.amauti.fi/ ja kävin sitten vasta vauvan synnyttyä myyjän luona opettelemassa liinan sitomisen. :)

MUlla oli kuopuksella pitkä joustava kantoliina, ja olisin itse tykännyt käyttää sitä enemmänkin. En kuitenkaan oppinut sellaista sidontaa, joka olisi tukenut hyvin ihan pikkuvauvan niskaa. Käyttö jäi silloin sen vuoksi vähiin. Sitten kun poika kasvoi, osoittautui hän sellaiseksi sähköjänikseksi, joka ei viihtynyt tippaakaan kantoliinassa. Rimpuilu alkoi heti, sitoi sitten löysälle tai kireälle. Harmi, kiva vekotin sinänsä.

Yhteistyössä