Kantoliinan ostamiseen apuja......

alastulossa mättää

Tunnettu jäsen
07.10.2009
10 776
1 556
113
Mä oon nyt harkinnu ostavani kantoliinan, helpottais huomattavasti kaupassa kulkua jne. kun on kaksi pientä, mutta kun mulla ei oo harmainta hajuakaan millanen olis hyvä.. Enkä myöskään meinannut siitä monia kymmeniä euroja maksaa, jos ei kuitenkaan tule käytettyä..

Onko kellään kokemusta kudotusta Amazonas Brazil-merkkisestä kantoliinasta..? Millainen on..?

Muutenkin jos laittaisitte kokemuksia ja mielipiteitä liinoista niin olisin ylen tyytyväinen.. Kiitoksia.. :flower:

meillä käytössä
kimperin pitkä liina... ja olen ollut tyytyväinen
sekä hot sling rengasliina...
tuota slingiä tulee käytettyä kaupoilla jos tarvitsee kantaa lasta sylissä jne jne...
pitkää liinaa käytettiin enemmän kun poika oli vauva tai jos on kipeä ja vain tahtoo olla sylissä.

mutta tuosta mainitsemasta liinasta minulla ei ole mitään tietoa

Mulla ois sellanen toimettomana ;) Ei ole mielestäni mitään liinojen parhaimmistoa, mutta me ollaan tykätty. Sillä on tukeva kantaa painavaakin lasta, mutta toisaalta on paksuhko, ilmava kylläkin. Meillä oli lisäksi kyllä myös trikoinen liina sekä neliö, joista sitten sopiva valittiin käyttöön:)

Aloittelijana osta pitkä trikoinen liina, se on helpoin sitoa. Amazonas on kudottu liina eikä ole kovin helppo sitoa ennen kuin osaa tekniikan.
Meillä oli ainostaan itsetehtyjä liinoja aluksi, ostin huutiksesta käytettynä. tasku edessä auttaa sekä sitomista että on avuksi esim. avainten, kännykän jne kantamisessa...

Jos sulla on ihan pieni vauva niin trikoinen liina ois varmaan parempi kuin kudottu. Sanoisin että trikoinen on hyvä ehkä noin puolivuotiaaksi asti ja kudottu ois sitten parempi isommalle vauvalle. En kyllä tiedä, että saako yhtään hyvää liinaa alle viidellä kympillä, ellei sitten käytettynä, mikä ois varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Hug a bub on hyvä ja myös esim oliko se tricot slen, noi siis trikoisia. Isommalle vauvalle, yli 6kk, suosittelen mieluummin jo kantoreppua, esim. manduca tai ergo, niitä on helppo ja mukava käyttää ja menee pitkään isommallekin lapselle.

Itselläni on kaksi pientä kanssa, toinen on muutaman viikon ikäinen ja toi hug a bub -liina on tosi hyvä, siihen ku vauvan kääräsee niin saa ruuat laitettua ja muita kotitöitä kotona ja kaupoissa ja muualla se on hyvä, jos vauva alkaa kitisee vaunuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Mulla ois sellanen toimettomana ;) Ei ole mielestäni mitään liinojen parhaimmistoa, mutta me ollaan tykätty. Sillä on tukeva kantaa painavaakin lasta, mutta toisaalta on paksuhko, ilmava kylläkin. Meillä oli lisäksi kyllä myös trikoinen liina sekä neliö, joista sitten sopiva valittiin käyttöön:)

Voit laittaa yv:tä niin katsotaan.. ;)

Niin ja sitte tuohon kirppareilla kiertämiseen ei mulla oikein oo mahdollisuutta. Täällä on 1 pikkuruinen kirppis, jossa ei ole mitään ja isoihin kaupunkeihin mä pääsen joskus ja jouluna.. Siks oliski helpompi jos vois vaikka huutiksesta tai muuten netistä ostaa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Jos sulla on ihan pieni vauva niin trikoinen liina ois varmaan parempi kuin kudottu. Sanoisin että trikoinen on hyvä ehkä noin puolivuotiaaksi asti ja kudottu ois sitten parempi isommalle vauvalle.

Meillä on siis 6 viikon ikäinen vauva ja kantoreppu tosiaan löytyy, mutten ihan noin pientä vielä meinannu siinä kanniskella. Esikoisella sitä koitin, muttei ole musta tarpeeksi tukeva ihan pienelle vauvalle. Siksi kantoliina hakusessa.

Amazonas carry baby!
Meillä nyt kolmas lapsi ja liinailuyritykset pitkillä liinoilla on vienyt sekä äidin että vauvan hermot.
Nyt sit kun tää nuorin syntyi ostin huutiksesta suht edullisesti tuon carry babyn ja on ihan loistava!! Nopea laittaa, saa koon säädettyä noilla vetoketjuilla(mulla se hyöty et sai paksun toppiksen päälle ja nyt käy hyvin ohuiden vaatteidenkin päälle) ja miehelle käys sit sama liina.
Meillä vauvakin viihtyy tuossa hyvin!=)
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=127
Tuon linkin takana löytyy kuva ja vähän tietoja(jos osasin linkittää oikein).

Yhteistyössä