Kantoliinasta kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Kiinnostaisi kokeilla kantoliinaa seuraavalle lapselleni. Mikä olisi hyvä kantoliina vastasyntyneelle? Kovasti tunnutaan kehuvan hug a bub-kantoliinaa mutta se on kovin kallis. Onko se kuitenkin hintansa väärti muihin verrattuna?
Sitäkin mietin että mitä jos vauva ei viihdykään kantoliinassa niin kallis kantoliina menee ihan "hukkaan".

Kimperin trikooliina on käsittääkseni aika samantapainen kuin tuo hug a bub. Se on kotimainen, hinta oli pari vuotta sitten jotain 50 € tienoilla uutena. Se on hyvä pienelle vauvalle, mutta reilusti yli kymmenen kiloisen kanssa ei oikein enää toimi.

Onko sen pakko olla juuri kantoliina? Suosittelen Manducaa. Meillä vauva ei oikein tykännyt kantoliinavirityksistä, kokeiltiin monia mitkä oli lainassa kantoliinoihin hurahtaneelta ystävältä. Sitten kerran kokeilin toisen ystävän Manducaa kun sitä niin kovasti kehui ja siitä meidän tyttö tykkäsi ja viihtyy edelleen pari vuotiaana.

Täytyy miettiä minkä sitä sit hommais. Meillä ensimmäisellä oli kantoreppu mutta ei sitä tullut käytettyä kuin muutaman kerran koska se oli niin hankala viritellä päälle ja laittaa vauva sinne. Tuo Manduca näytti kyllä ihan kivalta ja saattais olla paljon parempi kuin toi meidän nykyinen kantoreppu.
Kimperi kantoliinaa kiinnostaisi kokeilla vaikka kyllä silläkin tuntui hintaa olevan. Täytyy miettiä vielä.

Meillä oli Manduca käytössä ja pikkuvauvana tuo tykkäsi siitä (ihme kyllä). Mutta en olekaan edes koittanut kantoliinoja. Mutta Manducahan ON parempi kuin lähes mikään muu kantoreppu.

Kehottaisin kuitenkin kokeilemaan Manducaa ennen hankintaa, meillä nimittäin pikkumies ei tykännyt kapistuksesta yhtään. Onneksi pääsimme sitä kokeilemaan ennen ostoa, olis menny hukkaan nekin rahat.

mä keksin noille kantoräteille hyvää käyttöä, heittäkää kämppänne nurkkaan palavan tulitikun kanssa.

nostakaa kotivakuutus tililtänne ja muuttakaa ulkomaille "hermolomille"

Minä en voi sietää kantoliinoja. Esikoista koetin kantaa niin trikoisessa kuin kudotussakin liinassa. Aina se liina painoi, puristi, kiristi tai oli muuten epämukava. Sitten ostettiin Patapum-reppu (kun lapse kasvoi) ja se oli MAINIO. Ei puristanut, kiristänyt tai ollut epämukava. Oli ihanaa kantaa lasta siinä.

Toiselle lapselle ostettiin sitten Manduca. Viime kesä oli vaan niin lämmin, että ei paljon huvittanut vauvaa siinä kannella... kuuma molemmilla. Mutta ne kerrat kun kannoin, niin hyvä se oli. Vieläkin on käytössä, lapsi ei vaan enää kamalan hyvin siinä viihdy, vaan tahtoo aina kävellä itse :)

Mä ostin Pikku-Ruun trikooliinan käytettynä paikalliselta nettikirpparilta 15 eurolla, ja oli päivittäisessä käytössä puolisen vuotta. Sitten hankin kudotun liinan ja Manducan. Mutta siis, käytettynä voi saada edullisemmin oikein käyttökelpoista!

Trikoinen Tricot Slen -kantoliina toimi hyvin ainakin meillä. :) Kun liinan laittaa oikein, tuntuu vauva "painottomalta". Liinat vaativat hieman harjoittelua, mutta sen jälkeen todella mainioita ja liina helppo pakata laukkuun mukaan.

Yhteistyössä