Kapalossa nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myy-80

Aktiivinen jäsen
07.11.2006
4 850
0
36
Tuli oikeestaan tuosta sitterikeskustelusta mieleen, että onkohan paha juttu nukuttaa vauva kapalossa?

Meillä siis nyt muutaman päivän ollu ongelma ton pojan kanssa, kun valvoo ja valvoo koko päivän ja illan myöhään yöhön asti. Saattaa ihan lyhkäsiä torkkuja välillä sylissä ottaa, mut sit taas kukkuu hereillä. Ei tollanen neliviikkonen kuiten sillai jaksa. Menee ihan kitinäks sitten, kun ei jaksa imeä kunnolla ja onkin rinnalla vähän väliä (tosin on nyt ollu tiheen imun kauttakin). Masuvaivoja on välillä ollu, mut Cuplaton tipat on auttanu hyvin ja ne on sit menny ohi.

Yöt nukkuu yleensä hyvin yhdellä tai kahdella syöntiheräämisellä, toissa yönä heräs kahden tunnin välein ja se koko vuorokausi meni max kahden tunnin välein tissitellen. Itekin olin ihan väsyksissä, en kerenny edes syömään kunnolla.

Huomattiin sitten, että kapaloon rauhottuu ja nukahtaa... Sitä onkin nyt sitten ahkerasti hyödynnetty, ettei pieni väsyis liikaa ja saatas me vanhemmatkin tehdä muutakin ku syöttää ja heijata sylissä. Osaakohan kohta nukkua ilman kapalointia, jos jatketaan tota kauan? On nyt välillä kyllä nukkunu ihan normaalisti omaan sänkyynsä peiton alle, mut paljon on sitä kapaloo käytetty... Ja sitteriä siinä lisäks.

Tulipas pitkästi... No, kattavasti ainakin. Onko kokemuksia tms?

Mun mielestä vauvaa voi nukuttaa kapalossa niin paljon ja kauan kun se vaan siinä viihtyy ja tykkää nukkua. Sehän luo vauvalle sitä turvallisuuden tunnetta. Uskoisimpa, että vauva "huomauttaa" sitten itse kun ei enää halua kapaloitua!!

Meillä nyt vajaa kolmikuinen tyttö joka nukkui aluksi yöt vain kapalossa. Parikuisena lakkasi itsestään viihtymästä kapalossa ja siirryttiin tavallisen peiton käyttöön. Kai jossain vaiheessa kohdunomainen ahtaus ei enää olekaan se mukavimman tuntuinen vauvalle. Ja vaikka viihtyisi monta kuukautta kapalossa nukkumassa, niin tuskin siitä mitään haittaa on? Kapalossa nukkuminen ei aiheuta vanhemmillekaan mitään hankaluuksia, vrt. vain syliin nukahtaminen ja siitä vieroitus.

Meillä nukuttiin myös 4 ekaa kuukautta kapalossa. Poika heräili jatkuvasti omin käsiensä huitomiseen ja tuon kapaloinnin seurauksena, meillä rauhottu unet heti. Vauva tais olla puoltoista viikkoo vanha, kun ekan kerran tehtiin siittä käärö yöunille mennessä. Tuota kapaloa käytettiinkin sit koko tuo aika. Poika vierotti itse itsensä tuosta kapalosta täytettyään tuon 4kk ja sen koommin sitä ei ollakkaan tarvittu. Unet on jatkunut tosi hyvinä ilman kapaloakin.
Ei siis huolta, kapaloi vaan pieni. Ompa ihanan turvallinen olo, ja kyllä hän sen ilmottaa, kun kapaloa ei enää saa laittaa! (Meillä nosti herra niin ison metakan :D )

Mä käärin peiton kapaloksi ja hyvin nukkui! Tosin silloin oli talvi, nyt varmaan riittää pelkkä lakana =)
Nii ja kapalos on se hyvä puoli et helppo nukuttaa vaik syliin ja sitte nostaa sänkyyn

Meillä kääritään myös aina yöksi pussilakana ympärille. Itse jätän kädet vapaaksi, mutta kun mies on muutaman kerran laittanut kädet mukaan "kapaloon", niin olen huomannut, että neiti on entistäkin rauhallisempi nukkuessaan =)

En ole edes ajatellut, että siitä haittaa olisi. Kai neiti sitten ilmoittaa kun ei enää tunnu mukavalta =)

meillä käytössä Miracle Blanket,eli se on kapalo.Vaunuissa varsinkin tykkää kun on pieni vielä ja heiluu siellä kkun ei voi paksuja vaatteita pitää.Joskus kun on levoton niin tuo kapalo auttaa tosi kivasti.Ihan pienenä ei siitä tykännyt mutta nyt menee taas hyvin.

Pysyy tosi kivasti,jos ei lakana tms.oikein pysy.
Ja ihanaa pehmosta trikoota tuo kapalo.

Yhteistyössä