Käräjällä joskus olleet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Voiko käräjäoikeuden käsittelyt kestää klo 16->

Tilanne on tämä: kaveri pyysi katsoman lasta,sen ajan kun hän miehen kanssa selvittävät huoltajajuttuja käräjällä.Istunto alkoi klo 9 aamulla. klo 19.30 hän sanoi,että nyt on tauko,sen jälkeen päätös ja hän tule hakemaan lasta. No, kello on jo 22,eikä vieläkään edes soittoa.

Voiko tosiaan olla että noi istunnot sielä kestävät näin kauan, siis näin melkein yöhön asti??!

Olen käräjäoikeudessa töissä. Harvinaista että noin kauan kestää. Jos juttu venyy niin yleensä siirrytään toiselle päivälle. Ja vähintäänkin olisi taukoja jolloin kaverisi kyllä olisi voinut ilmoittaa että menee myöhempään. Tosi oudolta kuulostaa!

Olen käräjäoikeudessa töissä. Harvinaista että noin kauan kestää. Jos juttu venyy niin yleensä siirrytään toiselle päivälle. Ja vähintäänkin olisi taukoja jolloin kaverisi kyllä olisi voinut ilmoittaa että menee myöhempään. Tosi oudolta kuulostaa!

Sitä minäkin. soitti hän tosiaan joskus klo 20 tauolta. mutta silti että tä olis kestänyt yli 12 tuntia ja yli kymmenen iltaan...Ihme juttu!

Sitä minäkin. soitti hän tosiaan joskus klo 20 tauolta. mutta silti että tä olis kestänyt yli 12 tuntia ja yli kymmenen iltaan...Ihme juttu!

Ainakaan mun työuran aikana (25 vuotta) huoltajuusjutut ei ole kestäneet noin kauan. On kyllä ollut juttuja jotka ovat kestäneet useamman päivän kun ovat muuttuneet hankaliksi mutta ei ole noin pitkää aikaa kerralla istuttu. Onko heillä ollut pahoja riitoja huoltajuuden kanssa?

Ei kestä. Jutun käsittely voi myöhästyä kai vaikkapa tunteja, jos edellinen käsiteltävä asia kestää. Sen takia voisi mennä aika kauan, mutta ei yhdessä huoltajuusjutussa noin kauaa mene, harvassa muussakaan jutussa.

Äitini on ollut lautamiehenä käräjäoikeudessa,ja joskus päivä kesti 12 h eli 9-21. Ei tainnu sen pidempään kyllä mennä,mutta tosiaan joskus juttuja päätettiin jatkaa toisena päivänä. Tästä sun tilanteesta tulee mieleen,että oliskohan voinu mennä miehensä (tai siis exänsä) kanssa jonnekin "jatkamaan selvittelyä"? Ikävästi tehty häneltä ettei edes soita sulle..

Meillä lopetettiin käytännössä pakon syistä vähän ennen klo 17, koska piti hakea lapsi päivähoidosta ja tuomarillakin oli joku meno iltapäivästä. Pitempään olisi voinut helposti mennä, siinä meni todella kauan käydä läpi lukuisat paperit ja todistajat jne. Päätöstä ei todellakaan ehtinyt antaa samana päivänä eli jos päätöstä odottaa, voinee myöhään kestääkin mutta en tiedä miten yömyöhään siellä on mahdollista istua. Ja itse päätöskin oli pitkä paperilla että jos se vielä siellä oikeudessa luetaan hänen kertomansa klo 19.30 jälkeen, niin helposti voin kuvitella että ajallisesti menee näinkin myöhään. Eli aikaa voi mennä noin kauan ja enemmänkin, vaikka kummalliselta kuulostaakin että koko homma istuttaisiin kerralla ja tuomari heittäisi heti päätöksenkin kehiin - riippuu tosin asioitten laidastakin varmaan, miten selvä päätös on.

Yhteistyössä