Karaoken ammattilaiset, tietoa kaipailen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poppaliina

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
7 502
1
36
Addis Ameeba
Onko täällä karaoke-immeisiä jotka tietäis noista ammattilaisten vehkeistä että mikä on hyvä merkki soittimissa ja laitteissa yleensä. Onko esim. toi Vocapro hyvä merkki? Mitä ei missään nimessä kannata hommata, on epäkäytännölliset tai muuten ei-toimivat?
Onko tietokonesysteemi parempi kuin vanhat kunnon laitteet, mitä mieltä?
Minkä firman levyt, jos siis levyjä eikä koneella biisit, on kaikista parhaimmat?
Tietoa etsin pääasiassa eräälle tutulle kuin myös itselle.
Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan :flower:

Esimerkiksi karaokekeskukselta saa noin 1500e laitteet ( DVD, vahvistin, mikseri, kaiuttimet, ladattavat langattomat mikit ) joilla on ihan unelma laulaa. Toistaiseksi olen vannonut levyjen nimeen, karaokepaketit koneella ( ainakin toiset ) on varustettu aika yksinkertaisella säätöpöydällä...menettelee, mut siinähän se. Levyt onkin hauska juttu..valmistajilla jonkin verran päällekkäisyyttä... Välttämättä ei kannata olla tässä asiassa merkkiuskollinen koska kannattaa ostaa eri valmistajilta kysynnän mukaan.

Moikka,
mulla vocopro-laitteet ja hyvin toimineet monta vuotta. Itse karaokevehkeen lisäksi äänenlaatuun vaikuttaa mitä muita laitteita kytket, eli esim kotiteatterin kanssa huomattavasti parempi, kuin jos suoraan telkkariin.
Levyistä sen verran että kandee ostaa sellasia levyjä mitä niissä paikoissa on jossa käyt laulamassa. Eli siis samat versiot, niin voit sitten kotona treenata, eikä tule ylläreitä esim biisien korkeuden suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Esimerkiksi karaokekeskukselta saa noin 1500e laitteet ( DVD, vahvistin, mikseri, kaiuttimet, ladattavat langattomat mikit ) joilla on ihan unelma laulaa. Toistaiseksi olen vannonut levyjen nimeen, karaokepaketit koneella ( ainakin toiset ) on varustettu aika yksinkertaisella säätöpöydällä...menettelee, mut siinähän se. Levyt onkin hauska juttu..valmistajilla jonkin verran päällekkäisyyttä... Välttämättä ei kannata olla tässä asiassa merkkiuskollinen koska kannattaa ostaa eri valmistajilta kysynnän mukaan.

Kiitos tästä mielipiteestä ja tiedosta!! Minäkin vähän mietin että oisko ne levysysteemit kuitenkin käytännössä laadukkaammat. Kunnon säätömahdollisuudet pitäisi kuitenkin olla ja voikohan noihin tietokonesysteemeihin edes lisätä erikseen mikseriä? Anteeks tyhmyyteni :ashamed:

Ja jottei jää epäselväksi, kaipailen nimenomaan tietoa ammattikäyttöön, en siis kotikäyttöön.
Levyjä katselleena olen huomannut että esim. Powerilla on aika kivoja kokonaisuuksia. Tietenkin pitäisi sitten valikoida eri valmistajilta sopiva kokonaisuus.
Millaisellakohan määrällä levyjä/kappaleita voisi päästä alkuun, onko mitään tietoa?

On niissä tietokekaraokelaitteissa mikseri ja varmasti vaihdettavissakin toisenlaiseen. Riippuu tietenkin tahosta jolta ostaa/vuokraa. Onko kyseessä kotikäyttöön vai ammattikäyttöön? Työkäytössä mulla vocopron pöytä ( niitäkin muutama erilainen ) ja vocopron langattomat mikit. Mutta ne toiset, joita sanoin unelmaksi on eräässä toisessa paikassa ammattikäytössä..ja sinne meen mieluummin kun minnekään muualle. Ja oon tehny sen verran kauan et oon aika ronkeli...tosin hyvätkin laitteet turhat huonolla säätäjällä.

Ja sitten on mahdollista saada levyistä tarjouksia..ostomäärän mukaan ( esim. 10 levyä 2000e, kun 1 levy 350e ) . Levyjä kannattaa investoida sen mukaan mitä on varaa, koska ne houkuttelee asiakkaat. Valikoimaa kannattaa kasvattaa koko ajan. Ja ulkomaisethan ovat huomattavan paljon edullisempia.
Levyillä on noin 10-60 kappaletta per levy.. Sitä kannattaa miettiä millaisen valikoiman haluaisi olevan laulubaarissa jonne itse menee ja millaiselle kohdeyleiselle suunnattu paikka, että kuinka laaja valikoiman tulisi olla.

Ristiinkulkija; voitko vielä sanoa minkä merkkiset ne unelmat on? Ei ilmeisesti sitten tuo Vocopro, joilla kuitenkin alkuun pääsisi ihan hyvin... Tosin laatuun satsaisin heti mieluummin kuin siihen että menee hermot kun ei saa kunnolla kuulumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Ja riippuu myös käytettävän tilan ominaisuuksista. Ja korostan laitteiden käyttäjän taitoa, riippuu myös siitä millaiseen tasoon yleisö on entuudestaan tottunut.

Totta! Vaikka olis kuinka hyvät laitteet niin jos ei niitä osaa käyttää, hukkaan menevät. Noh, hiukan itsellä kokemusta takana ja aika tarkat kriteerit että hyvältä pitää kuulostaa :) Huonon kuuloisilla laitteilla ei ole kiva vetää karaokea, siitä tulee vain itsekin vihaiseksi ja kurja selitellä asiakkaille että " joo kun nää laitteet on niin paskat" :|

Oon tykännyt olla tekemisissä karaokekeskuksen kanssa, mahdottoman mukavan kuuloinen myyntimies se Janne. Siellä myös tekninen tuki- palvelua, saa puhelimitsekin apua laitteiden temppuillessa. Tekee varmasti pakettitarjouksen kun kerrot mitä haluat.

Ei se vocopron pöytäkään huono ole, mutta sen hinta sama yksinään kuin koko setin. Pienempään tilaan, riippuen baarin tasosta ( anniskeluoikeudet a vai b jne ) riittää tuo setti vallan mainiosti. Jos olisin vailla kotiin laitteita niin ostaisin saman setin. :D

Yhteistyössä