Karenssiasiaa?? PUULIITTO!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadia

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
3 616
0
36
Saisko täältä tietoa joltain kun siellä on puhelimetkin tukossa...

Eli kuinka pitkä on karenssi, kun lomautetaan esim neljäksi viikoksi? Kauanko pitää olla rahatta, että liitto alkaa maksaa?

Ja kuinka pitkä on karenssi, jos irtisanoo itsensä?

nimenomaan puulitossa...

Jos joku tietäisi niin iso :hug: :flower:

eikös nuo karenssisäännöt oo kaikille samat riippumatta liitosta? eli lomautustilanteessa 7 päivän karenssi ja irtisanomistilanteessa 3kk jos ite ittensä sanoo.

Mun miehellä (siis puu- ja erityisalojen liitoon kuuluu) on 3kk:n pakkolomaa ennen 7 päivän karenssi ja rahaa ei oo näkyny nyt kaksi viikkoa karenssin loputtua. Luottamusmiehensä mukaan arviot on jotain 6 viikon luokkaa tai enemmän ennenku alkaa päiväraha juosta...

Alkuperäinen kirjoittaja pakkolomalaisen emäntä:
Mun miehellä (siis puu- ja erityisalojen liitoon kuuluu) on 3kk:n pakkolomaa ennen 7 päivän karenssi ja rahaa ei oo näkyny nyt kaksi viikkoa karenssin loputtua. Luottamusmiehensä mukaan arviot on jotain 6 viikon luokkaa tai enemmän ennenku alkaa päiväraha juosta...

Mies ollu lomautettuna 24.12.08 asti ja ensimmäisen päivärahahakemuksen on postittanut 7.1.09. Vieläkään ei oo päätöstä päivärahasta kuulunut eikä teitenkään myöskään rahoja näkynyt. Pitkät on odotusajat, kun kuitenkin lainat ja laskut juoksee koko ajan.

3 kk juoksee jo eikä päätöstä näy. Kaikki säästöt käytetty elämiseen. Vaikuttaisi siltä että saisin ensimmäiset korvaukset vasta touko tai kesäkuulla. Että näin puuliitossa.

Onneksi hyvin toimii liitto! 3kk menossa eikä päätöksestä tietoakaan vielä. Toista viikkoa jo käsittääkseni käsittelevät viikolla 3 saapuneita hakemuksia ja 2000 vielä jonossa. Näyttäisi siltä että nuo hakemusten käsittelyajat pitenee lähes eksponentiaalisesti, pienellä viiveellä tietty. Itse luulen saavani päätöksen juuri ja juuri kesäksi. Kaippa tulee sit puolen vuoden päivärahat takautuvasti..niin hienolta kun se kuulostaakin.

Mies lomautettiin 24.12 ja päätöstä odoteltiin maaliskuun alkuun saakka. Nyt on ensimmäiset rahat saatu tilille. Pitkä aika kyllä oli odottaa, kun asuntolaina ja laskut juoksee koko ajan ja ainoana tulona oli oma koulutustukeni.

Minut irtisanottiin työsuhteestani viime vuoden keväällä. Kärsin karenssin ja aloin saada liiton päivärahaa. Omistajamuutoksen jälkeen minut pestattiin uudelleen samman työtehtävään. Siis olen jo kärsinyt karenssipäiväni viime vuonna. Nyt alkoi joulukuussa lomautus. Joudunko siis kärsimään uudet 7 päivää saman vuoden aikana?

Alkuperäinen kirjoittaja Sakke:
Minut irtisanottiin työsuhteestani viime vuoden keväällä. Kärsin karenssin ja aloin saada liiton päivärahaa. Omistajamuutoksen jälkeen minut pestattiin uudelleen samman työtehtävään. Siis olen jo kärsinyt karenssipäiväni viime vuonna. Nyt alkoi joulukuussa lomautus. Joudunko siis kärsimään uudet 7 päivää saman vuoden aikana?

Jos on tullut 8kk töitä tässä välillä niin sitten on karenssi. Se on muistaakseni 32 tai 34 viikkoa.

Yhteistyössä