Karjalankarhukoira, Lapinporokoira jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Sopiiko kerrostaloon? Minulla ei hirveästi kokemusta kyseisistä roduista ja lähisukulainen ottaa nyt noiden rotujen sekoituksen kerrostalokaksioon. Mitäs mieltä olette, kun minua hiukan mietityttää... :/

meillä on mummolassa joku tuollainen sekoitus ja mun mielipide on et se on ulkokoira ku on niin paksu turkki hällä että kai se läkähtyis sisälle, mutta en tiiä et kai se turkkikin paksunee juuri siksi että on ulkona.. mukava koira muuten on mutta karkailee ja tuhoo paikat, ja sekin on vaan koulutuksesta kiinni.. =)

Eli eipä tästä mitään apua ole.. :D

Ei ole välttämättä helpoin rotu kerrostaloon, mut eiköhän nekin siihen sopeudu. Mielestäni tuon rotuiset on enemmän ns maalaiskoiria. :)
Tutulla oli joskus kauansitte sekarotuinen karjalankarhukoira kerrostalossa, oli tosi ihana koira. Oli ehkä hiukan herkkä haukkumaan joka ei tietenkään kerrostalossa ole toivottavaa.

Meillä on karjalankarhukoira eikä se todellakaan sovi kerros- tai rivitaloon. Koska se haukkuu paljon, pitkään ja kovalla äänellä... kova reviiriviett eli sietää huonosti muita koiriai, metsästysvietti ja tarvii paljon tilaa juosta ja meuhkata.

meillä on pystykorvan ja karhukoiran sekoitus, jo 7v asunut kerrostalossa ja hyvin on mennyt. pääasia että pääsee tarpeeksi lenkille, muuallekin kuin pisulenkki kadulla. naapuri sai häädön koiransa takia, doberman. ei sillä rodulla vain ole merkitystä, myös sillä kuka on "hihnan päässä."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on karjalankarhukoira eikä se todellakaan sovi kerros- tai rivitaloon. Koska se haukkuu paljon, pitkään ja kovalla äänellä... kova reviiriviett eli sietää huonosti muita koiriai, metsästysvietti ja tarvii paljon tilaa juosta ja meuhkata.

Tätä hiukan mietinkin. Taitaa olla melkoinen valinta. Hiukan jo varoittelin, mutta eivät innostuksissaan nyt sitten kuunnellut ketään. Tietenkään.

mites tuon rotuiset tulee toimeen esim. koirapuistossa? Ajaako siellä takaa toisia koiria saalistusmielessä, mistä minulla on karmeat kokemukset (vinttikoirat körmyyttivät koiranpentuamme, kun niille iski saalistusvietti koirapuistossa)

No toi meidän karhukoira ei tykkää muista koirista yhtään kun sillä on niin kova reviirinpuolustusvietti. Ainakun tossa tiellä menee lenkkeilijöitä niin koira haukkuuu ku viimeistä päivää ja haluis juosta tekeen "tuttavuutta". Omasta kokemuksesta toi ei oo mikään "laumarotu" vaan ennemmin yksinäinen susi.

Isällä noita karhukoiria ja ne kyllä ikävystyy helposti, jos joutuvat olemaan kauan aikaa jossain sisällä. Nartuilla ja uroksilla ei ole kovinkaan eroa haukussa. Riippuu ihan yksilöstä, miten haukkuvat. Mutta hiljaisia koiria harvoin kyllä ovat. Lisäksi melkeinpä vaativat tuon metsällä käymisen, niillä on niin vahva vietti.

Yksilöitähän nuo ovat siinä missä mikä tahansa muukin rotu mutta mitä näyttelyissä olen ollut töissä ja seurannut, niin aika omanarvonsa tuntevia ovat. Urokset taitavat vielä enemmän pitää hajurakoa ympärillään, siihen ei muilla ole tulemista. Tai tietty vastakkainen sukupuoli ;)

Ei kuitenkaan ihan helpoin valinta kerrostaloon enkä oikein jaksa uskoa että koirapuistoilu välttämättä sujuisi kuin vettä vaan.
Toivottavasti kuitenkin saisivat "helpon" yksilön ja kaikki sujuisi mukavasti :)

Yhteistyössä