Karmea tapaturma: Vaunut nurin, vauva kuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osanottoni vanhemmille ja muille läheisille.

Muista onnettomuuksista vaunujen kanssa jo edellisten lisäksi.
Rotta on purrut vaauvaa vaunuissa sekä itkuhälytin on syttynyt tuleen vaunuissa.

On niitä onnettomuuksia paljon, ja varmasti vieläkin enemmän mitä on mediassa käsitelty.

Vahinko ei tule kello kaulassa. Ärsyttäviä kommentteja täällä siitä miten niin moni olisi taas pystynyt estämään onnettomuuden ja että ei itse milloinkaan jätä hetkeksikään vahtimatta. Ihan paskapuhetta ja useamman lapsen äitinä varsinkin täysin mahdotonta toteuttaa. Ja mitä tulee noihin käyttöohjeisiin niin nykyään ne on kaikki jenkkityyliin tehty sellaisiksi, että valmistaja pesee kätensä ihan kaikesta. Nämä täydelliset palstamammat, jotka ennakoi kaiken ja noudattaa kaikkia ohjeita niin ei osta varmaan mitään lelujakaan alle 3vuotiaalle. Kaikki leluthan on nimittäin kielletty alle 3v ikäisiltä, nuppipalapeleissäkin on merkintä.

Jos lapsi hetkeksi on jätetty kuistille vaunuihin, niin siten olisin jossain tilanteessa saattanut tehdä itsekin, mutta varmistaen ettei ne vaunut voi siitä mitenkään mihinkään suuntaan pudota tai valua, ilman jarruja tai ei..

Olisiko mielikuvituksesi riittänyt siihen, että olisit osannut pelätä vaunujen keikahtavan KAITEEN YLI? Tässä onnettomuudessa on käynyt niin käsittämättömän huono tuuri, ettei sellaista kai kukaan voi kuvitella.

Noin muuten olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla; en koskaan nukuta vauvaa vasiten ulkona vaunuissa jos itse olen sisällä. Vaunulenkilläkin alkaa hermostuttaa, koska toppavaatteiden ja makuupussin alta ei näe, hengittääkö vauva. Työnnän vaunuja niin pitkään kuin jaksan, mutta joskus on pakko vaan tulla kotiin (puolentoista, kahden tunnin lenkin jälkeen) ja jättää vauva jatkamaan unia pihalle, kun en raaski herättääkään. En kyllä osaa rentoutua hetkeksikään silloin kun vaunut ovat ulkona, vaan kurkin ikkunasta ja ravaan ulkona tarkistamassa että kaikki on ok.

Minulle tuli tosi paha mieli tästä uutisesta. :( Itsellänikin 5 kk ikäinen tyttövauva ja tuntuu tosi pahalta ajatella koko asiaa. Elämä osaa olla tosi kurjaa välillä. Miksi tämmöisiä pitää sattua!? Lapsi parka! Ihan hirveää! :( :(

Osanottoni vanhemmille.

Missä vauvan oli turvallista nukkua, jos vaunuissa ei? Sängyssäkin uhkaa moni asia, mm. kätkykuolema, tuhkehtuminen, vauva voi tippua...Valvooko vanhemmat siinä vieressä koko ajan? Elämässä sattuu kaikkea kauheaa, vaikka olisi normaali huolehtiva vanhempi.

Osanottoni vanhemmille ja muille läheisille.

Muista onnettomuuksista vaunujen kanssa jo edellisten lisäksi.
Rotta on purrut vaauvaa vaunuissa sekä itkuhälytin on syttynyt tuleen vaunuissa.

On niitä onnettomuuksia paljon, ja varmasti vieläkin enemmän mitä on mediassa käsitelty.

Muistan tapauksen missa vaunut vierivat jokeen vauva sisalla mokilla, sitten taapero tukehtui sotkeutuessaan sadesuojaan

Meillä on puolivuotias poika joka on koko pienen ikänsä nukkunut ulkona vaunuissa päikkärit -ja hyvin on nukkunutkin. Mielestäni ehdottomasti paras paikka on nukkua raittiissa ulkoilmassa, sillä pienet vauvat eivät juuri muuten raitista ilmaa saa. Mitään ei mellä ole sattunut ja varmasti kovin harvinaisia sellaiset onnettomuudet ovatkin. Tietysti lasta pitää valvoa ja itkuhälyttimetkin ovat todella hyvä apuväline tässä. Tietysti lasta täytyy myös välillä käydä katsomassa. Maalaisjärkeä käyttäen lapset voivat vallan hyvin nukkua ulkona päiväuniaan.

[QUOTE="Molla";23555318]Olisiko mielikuvituksesi riittänyt siihen, että olisit osannut pelätä vaunujen keikahtavan KAITEEN YLI? Tässä onnettomuudessa on käynyt niin käsittämättömän huono tuuri, ettei sellaista kai kukaan voi kuvitella.
[/QUOTE]

Niinpä. Hirveä paikka vanhemmille ja vielä hirveämpi sääli sitä vauvaa.
Tämä oli pahimmanlaatuinen onnettomuus. Toista mieltä sitten voidaan olla siitä, että vauva jätetään räystästipun alle kun katolla on metri lunta tms. Se on idiotismia.

Todella ikävä onnettomuus. Itse tulisin kyllä hulluksi jos alkaisin etukäteen miettimään mitä kaikke lapsille voi sattua. Itse ainakin nukutin lapsia vauvana ulkona eikä mieleenkään tullut pelätä että ne vois sinne vaunuihin tukehtua tai että vaunut vois mennä nurin. Eli en nyt tiedä onko se liika hysteerinen lasten vahtiminenkaan aina niin tervettä.

En ymmärrä ollenkaan tuommoisia tunnevammaisia ihmisiä jotka tulee tämmöseen ketjuun aukoon päätänsä.

Osanotot kaikille tän asian omaisille ja varsinkin vanhemmille.

Nii ja mahtaako nämä itse ei jätä vaunuissa vauvaansa oleva niitä vanhempia kun 2-6 vuotias voi hyvin jo yksin kulkee pihalla yksin. Muistelen vaan että eräs aika joka noi teki kärkkäästi silti tuomitsi aika monen asian vaikka itekkin silleen teki.

[QUOTE="vieras";23561293]Nii ja mahtaako nämä itse ei jätä vaunuissa vauvaansa oleva niitä vanhempia kun 2-6 vuotias voi hyvin jo yksin kulkee pihalla yksin. Muistelen vaan että eräs aika joka noi teki kärkkäästi silti tuomitsi aika monen asian vaikka itekkin silleen teki.[/QUOTE]

Nyt mun täytyy kommentoida, että mä en ymmärrä tätä viestiä ollenkaan. Siis mitä tässä yritetään sanoa?

Yhteistyössä