Karppaajat apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittelija"

Vieras
Olen maanantaista asti ollut vhh-dieetillä. Tavoitteena painon pudotus ja hyvä olo ja toiveena jatkuvan närästyksen loppuminen.
Mittani ovat 169cm ja 76kg. Eli pudotettavaa on reippaasti.
Aloitin heti tiukalla dieetillä eli hiilareita alle 20-30g päivässä. Kaikki piilohiilarit karsittu, ei perunaa, ei maissia, ei riiä, pastaa yms.
Eilisestä asti huimannut ihan hurjasti ja päätä särkee :( Onko tämä ihan normaalia? Nesteitä myös lähtenyt hurjasti ja jatkuvasti saa käydä pissalla. Suussa koko ajan todella paha maku ja henki haisee. Ketoosia?
Entä tuo pääkipu ja huimaus? Voisikohan olla ihan hh/sokerin vieroitusoiretta?

Kiitos ihanat vastauksista! :)
Olo on tosiaan aika huono..pyörryttää jopa makuu asennossa ja päään koskee. Ajottain jopa lievää rytmihäiriö tuntemusta (jota minulla kyllä aikaisemminkin ollut, ei tosi aikakausiin) Mutta arvatkaapas mitä! Mulla ei ole tänään ollut nälkä laisinkaan! Olen syönyt kolme reilua ateriaa ja välipaloja yms napostelua ei ole tehnyt mieli lainkaan. Onko se juurikin ketoosista johtuvaa?

Nyt on pakko kysyä, että onko kaikilla tämän palstan auttajista ja karppaajista biokemian ja ravitsemustieteen kokonaisuus hallussa? Toisin sanoen perustelisitteko, miten mainitsemanne konstit elimistössä auttavat?Mitkä ovat vaikutusmekanismit? Entä lähdekirjallisuus?
Odotan kiinnostuneena vastauksianne.

Nyt on pakko kysyä, että onko kaikilla tämän palstan auttajista ja karppaajista biokemian ja ravitsemustieteen kokonaisuus hallussa? Toisin sanoen perustelisitteko, miten mainitsemanne konstit elimistössä auttavat?Mitkä ovat vaikutusmekanismit? Entä lähdekirjallisuus?

Otappa kuule itse selvää, voit aloittaa vaikka kirjasta Karppaus välimeren ruokaa, Cathrine Schuck tai vaikka Hyvät hiilarit Ola Lauritzson tai Karppaus opas ja keittokirja, Annika Dahlqist tai http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto13_3.pdf tai tuolta löytyy erään lääkärin kommentteja. Ja kannattaa sinunkin tosiaan tutustua asiaan ennenkuin alat kommentoimaan puolesta tai vastaan.

[QUOTE="aloittelija";26107873] Mutta arvatkaapas mitä! Mulla ei ole tänään ollut nälkä laisinkaan! Olen syönyt kolme reilua ateriaa ja välipaloja yms napostelua ei ole tehnyt mieli lainkaan. Onko se juurikin ketoosista johtuvaa?[/QUOTE]

No onko ihme ettei oo nälkä jos oot syöny kolme reilua ateriaa. Ei mullakaan oo nälkä jos noin paljon syön, vaikka en karppaakkaan.

:D Nyt on pakko kysyä että luuletko että tää kaksplussan foorumi on virallinen tietopankki? Jos joku kysyy esimerkiksi makaroonilaatikon ohjetta niin vaatiiko vastaaminen ravintolakokin paperit?
Ota vähän iisimmin hei..
Ap voi kysyä virallisia ohjeita lääkäriltään. Jos kysyy apua täältä niin uskon että osaa suodattaa vastaukset ja tuskin on tatuoimassa saamiaan neuvoja otsaansa.

en osaa sanoa. Sisätautien luennolla lekuri vaan mainitsi aivojen tarvitseman ehdottomasti hiilihydraattipitoista ruokaa. Jäin miettimään asiaa ja nyt se tuli mieleeni- ajattelin jos joku olisi asiasta tiennyt.

No ihan nollalinjaahan ei suosita edes atkinssin dieetti, 20 g on se minimi. Yleensäottaen tuota alle 50g ei suositella kuin pariksi ensimmäiseksi viikoksi, ei pitkäaikaisesti.

Yhteistyössä