Karppaajat huomio!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karppailla haluan :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karppailla haluan :)

Vieras
Eli pitääkö hiilarit jättää kokonaan pois?
Jos ei nin paljonko syötte hiilareita päivässä tai lasketteko kuinka tarkkaan niitä?

Onko jossain jokin lista mitä saa ja mitä ei saa syödä?

Alkuperäinen kirjoittaja Karppailla haluan :):
Eli pitääkö hiilarit jättää kokonaan pois?
Jos ei nin paljonko syötte hiilareita päivässä tai lasketteko kuinka tarkkaan niitä?

Onko jossain jokin lista mitä saa ja mitä ei saa syödä?

Googlaamalla saat lisätietoa asiasta parhaiten. Kannattaa hieman ensin perehtyä asiaan ennenkuin ryhtyy toimeen.

Minä en jaksa mitään laskeskella tai ylipäätään olla mitenkään "dieetillä".

Eli pääsääntöisesti en syö perunaa, riisia tai viljatuotteita.

Syön paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä, vähintään puoli kiloa päivässä. Normaaleja salaatteja, paljon parsa- ja kukkakaalia. Proteiinia syön kaikissa eri muodoissaan, lihaa, leikkeleitä, rahkaa, juustoa. Kermaa ja voita en pahemmin käytä; rasvan saan etupäässä öljyistä ja pähkinöistä. Vähähiilarisen yksi parhaista puolista on kuitenkin se, että sen rasvan mitä syö voi syödä "hyvällä omallatunnolla".

Keinomakeutusaineita en käytä kuin kevytkolajuomien muodossa.

Mitenkään orjallinen en touhussa ole; jos olen kylässä, niin syön aina mitä tarjotaan tekemättä asiasta mitään numeroa.

Mä laskin alkuun ihan sillä, että suunnilleen oppi että minkälaisia määriä mitäkin saa syödä mihinkin hiilareihin, en enää. Ja kukaan ei VOI olla täysin ilman hiilareita, kasviksista niitä tulee pakolla.

Mä syön reilusti: kasviksia (kukkakaalia, parsakaalia, joskus porkkanaa, salaattia, kurkkua, tomaattiakin mutta vähemmän, paprikaa, kesäkurpitsaa...)
Ja sitten semmoisen normaalin annoksen per ruokailu jotain proteiiniruokaa eli lihaa/kalaa/kanaa/munaa.

Tää oli mun pelastus alkuun: http://www.karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi
Tuon kun tulostaa jääkaapin oveen niin helpottaa elämää ihmeesti!

Yhteistyössä