Karppaajat! Iso painonpudotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pienitytöntylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pienitytöntylleröinen"

Vieras
Hei! Minulla on suuri urakka edessä, tai jo alkanut, ja ensimmäiset 5kg tiputettu. Vielä pitäisi saada n.50kg pois. Pitutta minulla on 155cm, painoa 115kg.
Olen nyt karpannut pari viikkoa, hiilarit alle 30g, proteiineja n. 70g ja rasva 150-200g/pvä.
Onko nuo ok ja tehokkaat määrät näinkin suurelle urakalle? Vai pitäisikö jotain määrää nostaa tai laskea? En juurikaan liiku, joten se ei kuluta.

Olethan käynyt karppifoorumilla? Sieltä löytyy varmasti saman painon tavoittelijoita ja jo onnistuneitakin. Kuvittelisin sieltä löytyvän enemmän tsemppaajia karppaamiseen kun tältä palstalta :)
Mutta onnea jo tiputetuista kiloista! Itse laittaisin tuohon lisää proteiinia, koska yleensä sanotaan että prodea pitäisi syödä grammoissa omaa painoa vastaava määrä. Eli sun proteiinit saa olla siellä sadassa ja sitä mukaa tiputtaa proteiinimäärää kun painokin laskee.
Muistuttaisin myös, että mittanauha kertoo enemmän kuin vaaka joten suosittelen laittamaan mittoja ylös. Joinain viikkoina mulla ei tipu grammaakaan paino mutta silti olen paria senttiä pienempi :)

karppifoorumilta ei saa kun vittuilua osakseen, itse en ainakaan siellä kysy mitään. jokaiseen asiaan; lue kirja. just joo.

itselläkin hukassa paljonko päivässä kannattais syödä ja mitäkin, että paino tippuis suht nopeesti. mitat 160/88 ja pieni tytön tylleröinen, tsemppiä!! :)

[QUOTE="Ninni";23093581]Laihdut kyllä ilman karppaamistakin.[/QUOTE]

En ole vielä yhdenkään überläskin nähnyt laihtuvan muuten kuin karppaamalla tai leikkauksella. Kerro sinä konstisi. Älä sano, että se on liikunnan lisääminen. Aloittajan painoinen kuolee sydänkohtaukseen mikäli aloittaa apinan raivolla lenkkeillä ennen massiivista painon vähentymistä.

[QUOTE="tööt";23094004]En ole vielä yhdenkään überläskin nähnyt laihtuvan muuten kuin karppaamalla tai leikkauksella. Kerro sinä konstisi. Älä sano, että se on liikunnan lisääminen. Aloittajan painoinen kuolee sydänkohtaukseen mikäli aloittaa apinan raivolla lenkkeillä ennen massiivista painon vähentymistä.[/QUOTE]

näin.

itse 160/88 mitoilla en todellakaan kehtaa mennä salille, en tykkää lenkkeillä, rytmitajuni ei riitä zumbiin tai muihin tanssisysteemeihin ja uimaan minua ei saa. koiran kanssa kyllä käyn kävelyllä, mutta 10v koiran kanssa meno on hieman hitaamman puoleista ja lyhyttä. ilman koiraa ei tuu mitään.

sais edes kympin pois et kehtais mennä uimaan, mutta siitäki saa lukee palstalta; tissit roikku, toosasta karvat ajelematta, kauheet makkarat ja jessus mitkä reidet. uimapukukin tais olla kirppiskamaa. tissitki eri paria. :$

[QUOTE="tööt";23094004]En ole vielä yhdenkään überläskin nähnyt laihtuvan muuten kuin karppaamalla tai leikkauksella. Kerro sinä konstisi. Älä sano, että se on liikunnan lisääminen. Aloittajan painoinen kuolee sydänkohtaukseen mikäli aloittaa apinan raivolla lenkkeillä ennen massiivista painon vähentymistä.[/QUOTE]

Mikä bmi on überläskin määritelmä?

[QUOTE="vieras";23094128]Mikä bmi on überläskin määritelmä?[/QUOTE]

no mulla on 34 ja jotain, aika überläski olen. entinen paino 90kg antaa vaikean lihavuuden, nyt olen "vaan" merkittävän lihava.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkasenpläski;23094188:
no mulla on 34 ja jotain, aika überläski olen. entinen paino 90kg antaa vaikean lihavuuden, nyt olen "vaan" merkittävän lihava.

Mun bmi oli melkein 33. Ja laihdutin kaloreita laskemalla bmi 24, kaikkiaan 25kg. Ja tarkoituksenani on pudottaa painoa vielä 5kg. Sairastan lisäksi kilpirauhasen vajaatoimintaa, vihasin ylikaiken liikuntaa ja siksi suurin osa kilojen putoamisesta onkin ruokavalion ansiota.

Laihtua voi hyvin monella tavalla. Ei laihtumiseen tarvitse ihmedieettejä esim. pussikeittoja, gofatgo-haasteita, kaalikeittokuureja.. mitä näitä nyt onkaan, saati leikkauksia. Kyllä kilot tippuu kunhan syö vähemään kuin kuluttaa, teki sen sitten karpisti tai epäkarpisti.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkasenpläski;23094062:
näin.

itse 160/88 mitoilla en todellakaan kehtaa mennä salille, en tykkää lenkkeillä, rytmitajuni ei riitä zumbiin tai muihin tanssisysteemeihin ja uimaan minua ei saa. koiran kanssa kyllä käyn kävelyllä, mutta 10v koiran kanssa meno on hieman hitaamman puoleista ja lyhyttä. ilman koiraa ei tuu mitään.

sais edes kympin pois et kehtais mennä uimaan, mutta siitäki saa lukee palstalta; tissit roikku, toosasta karvat ajelematta, kauheet makkarat ja jessus mitkä reidet. uimapukukin tais olla kirppiskamaa. tissitki eri paria. :$

:laugh: :D Älä nyt tän palstan perusteella tee liian suuria johtopäätöksiä ihmisten ajattelusta.
Mä en kyllä ole myöskään kehdannut mennä uimahalliin lapsuuden jälkeen, palsta ei sentään vienyt uskallusta, mutta en vaan kehtaa. :(
Jospa edes mummona kehtais, rakastan uimista.

Entä minä sitten joka myöskin aloitin karppauksen vähän aikaa sitten ja kiloja on pudotettavana lähes 100. Olenko siis täysin toivoton tapaus ja voiko karppaamalla saada kilot oikeasti pois pitkällä aikavälillä...

Onko kokeneilla minulle hyviä neuvoja?

[QUOTE="Tiia";23094266]Entä minä sitten joka myöskin aloitin karppauksen vähän aikaa sitten ja kiloja on pudotettavana lähes 100. Olenko siis täysin toivoton tapaus ja voiko karppaamalla saada kilot oikeasti pois pitkällä aikavälillä...

Onko kokeneilla minulle hyviä neuvoja?[/QUOTE]

Palstalta löytyy karppaajien oma ketju, sieltä varmasti löytyy neuvoja ja apua. Itse en osaa neuvoa koska ruokavalioni on erilainen. Monethan ovat saaneet sillä kiloja hyvin pudotettua ja pitävät siitä ruokavaliosta.

Mikä siinä onkin? Saa mässätä rasvasta ruokaa vai mikä ihmeen idea?
Itse normaalipainoisena tiputin 5kg kalorilaskuria apuna käyttäen. Näkee selkeästi mitä saa syödä ja minkäkin verran. Vitamiinit jne. laskee myös. Kunhan jaksaa senverran panostaa, että jaksaa merkkailla hiukan syömisiään ja liikkumisiaan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! :)

[QUOTE="Heipsu";23094382]Mikä siinä onkin? Saa mässätä rasvasta ruokaa vai mikä ihmeen idea?
Itse normaalipainoisena tiputin 5kg kalorilaskuria apuna käyttäen. Näkee selkeästi mitä saa syödä ja minkäkin verran. Vitamiinit jne. laskee myös. Kunhan jaksaa senverran panostaa, että jaksaa merkkailla hiukan syömisiään ja liikkumisiaan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! :)[/QUOTE]

siinä on se että saa syödä mahansa täyteen. Mietipäs minkä kokoinen on hyvin lihavan ihmisen mahalaukku. Jos ei saa syödä itseään kylläiseksi, repsahtaa helposti välipaloihin ja mässyihin. Toinen syy on se, että monilla lähtee sokerihimo.

Ainiin ja yksi hyvä syy vielä, iho ja hiukset tykkää karppaamisesta. Vähärasvaisesti laihduttavilta usein menee hiukset ja iho huonoon kuntoon, karppaajilla päinvastoin.

Painon mukaan kalorilaskurikin laskee energiatarpeen/pv. Eli ei ole kaikenkokoisilla samat määrät. Kyllähän se vatsalaukku tottuu ajan kanssa. Jos syöt terveellisesti ja monipuolisesti niin, että saat päivittäin tarvitsemasi vitamiinit ruuasta niin jo on ihme jos ei pyty iso ja hiukset hyvänä. Kalorilaskurin kanssa ei tarvitse vähärasvaisesti edes syödä vaan kohtuudella kaikkea.

[QUOTE="sondersson";23094432]Ainiin ja yksi hyvä syy vielä, iho ja hiukset tykkää karppaamisesta. Vähärasvaisesti laihduttavilta usein menee hiukset ja iho huonoon kuntoon, karppaajilla päinvastoin.[/QUOTE]

Mulla ei ole mennyt, enkä ole myöskään kärsinyt sokerihimosta. Mutta en usko myöskään syöväni liian vähärasvaisesti kun syön 1g/painoakiloa kohden. En ole karppaaja, mutta tuskin olen myöskään mikään perinteisen ruokaympyrän noudattaja. Olen jotain epämääräistä :D

[QUOTE="Heipsu";23094493]Painon mukaan kalorilaskurikin laskee energiatarpeen/pv. Eli ei ole kaikenkokoisilla samat määrät. Kyllähän se vatsalaukku tottuu ajan kanssa. Jos syöt terveellisesti ja monipuolisesti niin, että saat päivittäin tarvitsemasi vitamiinit ruuasta niin jo on ihme jos ei pyty iso ja hiukset hyvänä. Kalorilaskurin kanssa ei tarvitse vähärasvaisesti edes syödä vaan kohtuudella kaikkea.[/QUOTE]

aika harva laihduttaja on sellainen kun sinä. Harva osaa pysyttäytyä siinä tietyssä ruokamäärässä. Eihän paino-ongelmia olisi niin laajalti jos kaikki vaan pystyisi päättämään ettei syö enempää kuin pitäisi. Karpatessa saa syödä juuri niin paljon kun ittestä tuntuu. Ja ihon kunto muuten riippuu paljon enempi rasvasta kuin vitamiineista.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkasenpläski;23093903:
karppifoorumilta ei saa kun vittuilua osakseen, itse en ainakaan siellä kysy mitään. jokaiseen asiaan; lue kirja. just joo.

itselläkin hukassa paljonko päivässä kannattais syödä ja mitäkin, että paino tippuis suht nopeesti. mitat 160/88 ja pieni tytön tylleröinen, tsemppiä!! :)

En voi kuin ihmetellä edelleen sun elämänfilosofiaasi: kaikki mulle mutta en itse pistä tikkua ristiin.

Ihme että olet hukassa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="tööt";23094004]En ole vielä yhdenkään überläskin nähnyt laihtuvan muuten kuin karppaamalla tai leikkauksella[/QUOTE]

Sama homma. Olen tavannut karppimiiteissä parikin jotka ovat tiputtaneen jopa 80 kiloa!!! Näihin lukuihin pääsee harva vaikka olisi kuinka paljon ylimääräistä eikä niihin välttämättä pääse edes vatsapantaleikkausessa käyneet. Karppaus on se ainut tapa, mutta pitää muistaa että se myös usein on se viimeinen tapa. Siitä ei ole paluuta koska kaikki tulee ekstranopeasti takaisin jos alkaa lipeämään.

[QUOTE="sondersson";23094432]Ainiin ja yksi hyvä syy vielä, iho ja hiukset tykkää karppaamisesta. Vähärasvaisesti laihduttavilta usein menee hiukset ja iho huonoon kuntoon, karppaajilla päinvastoin.[/QUOTE]

Väärin, iho ei ainakaan mulla tykännyt karppauksesta. Kolmessa kuukaudessa korvan aluset alkoivat hilseillä ja lopulta iho halkeili. Kun aloin syödä taas leipää yms. Iho palautui vähitellen ennalleen.

Sama homma. Olen tavannut karppimiiteissä parikin jotka ovat tiputtaneen jopa 80 kiloa!!! Näihin lukuihin pääsee harva vaikka olisi kuinka paljon ylimääräistä eikä niihin välttämättä pääse edes vatsapantaleikkausessa käyneet. Karppaus on se ainut tapa, mutta pitää muistaa että se myös usein on se viimeinen tapa. Siitä ei ole paluuta koska kaikki tulee ekstranopeasti takaisin jos alkaa lipeämään.

Ei ole ainoa tapa. Vaan yksi tapa joka voi toimia.

[QUOTE="Heipsu";23094382]Mikä siinä onkin? Saa mässätä rasvasta ruokaa vai mikä ihmeen idea?
Itse normaalipainoisena tiputin 5kg kalorilaskuria apuna käyttäen. Näkee selkeästi mitä saa syödä ja minkäkin verran. Vitamiinit jne. laskee myös. Kunhan jaksaa senverran panostaa, että jaksaa merkkailla hiukan syömisiään ja liikkumisiaan. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! :)[/QUOTE]

No minäpä kerron mikä siinä on. Siihen on yksi syy: Sulla oli 5 kg liikaa ja tällä ap:lla 50 kg. Huomaatko eron? Ap:lla on tuossa se nolla vitosen perässä. Se taas johtaa siihen, että aikaa kuluu aivan älyttömän paljon enemmän laihduttamiseen. Sulla meni varmaan joku 1-2 kuukautta. viidenkymmenen kilon pudottamiseen menee ihan helposti 1-2 VUOTTA.

Kirjailepa siinä kalorilaskuriin sitten... Tuollaisen massiivisen ylipainon pudottamiseen tarvitaan järjettömästi pitkäjännitteisyyttä ja sitä kalorilaskuriin kirjailu ei tue aivan kaikilla. Se koetaan elämää rajoittavaksi tekijäksi, jota pitäisi sietää siis jopa vuosia. => Tosi helppo skipata koko kirjaaminen ja siihenhän se yritys lössähtää.

Lisäksi karppauksessa on se etu, että sen voi halutessaan ottaa elämäntavaksi, jota ei tarvitse enää edes ajatella. Ei tarvitse kitua nälässä, ei punnita joka suupalaansa eikä olla tietokoneen orja kirjaamisien vuoksi.

Siksi tosiläskien kannattaa karpata. Se pitää nälän poissa, antaa tuloksia => rohkaisee jatkamaan, eikä haittaa elämää.

Jaa niin, vastaus ap:lle

Kuulostaa oikein hyvältä! Mutta: me ei olla samanlaisia keskenämme. Sun pitää itse tarkkailla laihtumistasi ja sen kautta näet toimiiko hyvin vai ei. Jos paino putoaa, ok, mutta jos alkaa jumittaa, sitten etsit toisenlaista suhdetta makroille. Muista että unenpuute ja stressi hidastaa laihtumista vaikka kuinka makrot olis kohdallaan. Ei pidä siis heti luovuttaa tai vaihtaa määriä, vaan tutkiskella tilannetta.

Valtaosalle sun makrot toimii hyvin, mutta ei kaikille.