Karppaajat, kurkatkaas mun ruokailut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Niin, kolmas päivä alkaa, en oo yhtäkään kirjaa lukenu enkä periaatteessa mitään, karppaus.infoa vakoillut hieman, mutta siltikään ei ole käsitystä, millaisia määriä mitäkin voi syödä. Mitä lisää/pois? tuntuu siltä, ettei tämä nyt ihan oikein mene, vaikkakin paino on pudonnut

Tein tänään kasvis-pekoni-kermapannua, jossa
1 sipuli
1 punainen paprika
1 hieman keskikokoista pienempi kukkakaali
1 parsakaali (ei vartta, pelkät "päät")
3 pientä porkkanaa
2dl kermaa
n. 0,5dl kadett 10% juustoraastetta (käytän nyt jääkaappiin ostetut pois ennen rasvaversioita)
pari siivua pekonia

Tota nyt ajattelin tän päivän syödä (lautaselle lisäsin hieman myös raejuustoa), kasvikset paistelin pannulla ensin oliiviöljyssä ennen kerman lisäämistä. Onks toi nyt ihan päin hanuria?
:ashamed: Nyt tein vielä vihersalaatin kun jotain freshiä kaipasin, eli jäävuorisalaattia ja kurkkua ja kastikkeena pienesti oliiviöljyä.

Mun mielestä toi kuulostaa just hyvältä. Tosin, mä en ole ollenkaan hyvä arvioimaan, kun en minäkään oo oikeestaan kovinkaan paljoa ottanut selvää noista ruokajutuista ja resepteistä :whistle:

Mä oon nyt tän viikon ollut South Beach dieetillä ja hyvin on mennyt. Painonlaskusta tai ylipäätään, että onko se laskenut/noussut, en tiedä, kun meillä ei oo vaakaa :D

Mä en oikeastaan edes tiedä, mitä eroa tällä sbd:llä on karppaamisen kanssa :ashamed:

Aattelin silti vastata :laugh: Ja vaikka samalla nostaa tätä aloitusta ;)

Hyvältähän tuo vaikuttaa. Kuulostele kehoasi ja tee johtopäätöksiä sen perusteella mikä on itsellesi hyväksi. Millainen olo on ruokailun jälkeen, alkaako väsyttää tms.? Närästääkö? Kuinka pitkään nälkä pysyy poissa? Onko mielitekoja?

Niin, ja kirjaudu tuonne karppaus.infoon ja kysele siellä foorumilla mielipiteitä ruokavaliostasi, saat varmaankin parempia ja asiantuntevampia kommentteja kuin täällä. Siellä on kuitenkin paljon sellaisia, jotka ovat vuosia karppailleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Mun mielestä toi kuulostaa just hyvältä. Tosin, mä en ole ollenkaan hyvä arvioimaan, kun en minäkään oo oikeestaan kovinkaan paljoa ottanut selvää noista ruokajutuista ja resepteistä :whistle:

Mä oon nyt tän viikon ollut South Beach dieetillä ja hyvin on mennyt. Painonlaskusta tai ylipäätään, että onko se laskenut/noussut, en tiedä, kun meillä ei oo vaakaa :D

Mä en oikeastaan edes tiedä, mitä eroa tällä sbd:llä on karppaamisen kanssa :ashamed:

Juu, mäkin vähän hetken mielijohteesta aloitin ja ajattelin tässä matkan varrella ottaa asioista selvää. Hirveesti on juttua, joista mä en tietenkään ymmärrä puoliakaan. Missään ei ole selkeästi (ainakaan mä en ole löytänyt) kerrottu, mikä määrä on sopivasti mitäkin. Sanotaan, että saa käyttää kermaa, mutta paljonko sitten on jo liikaa? Sama juttu kananmunien ja lihan kanssa, millaista lihaa ja mikä määrä o.O Kasviksia mä nyt ainakin haluan käyttää, mutta pakko tunkea tota kermaa sinne, koska jos mä en laittas sitä kermaa sinne, niin vois jäädä rasvat aika vähille?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Hyvältähän tuo vaikuttaa. Kuulostele kehoasi ja tee johtopäätöksiä sen perusteella mikä on itsellesi hyväksi. Millainen olo on ruokailun jälkeen, alkaako väsyttää tms.? Närästääkö? Kuinka pitkään nälkä pysyy poissa? Onko mielitekoja?

Niin, ja kirjaudu tuonne karppaus.infoon ja kysele siellä foorumilla mielipiteitä ruokavaliostasi, saat varmaankin parempia ja asiantuntevampia kommentteja kuin täällä. Siellä on kuitenkin paljon sellaisia, jotka ovat vuosia karppailleet.

No mä en uskalla sieltä mitään kysellä :ashamed: mitä nyt vähän lueskellu juttuja olen, niin tuntuu että aloittelijat tyrmätään siellä täysin :ashamed: neuvotaan että lue kirja (no minä en ainakaan saa mistään tunnin sisällä kirjaa saati sitten lue sitä niin nopeasti), kun tieto tarvitaan just nyt. Aloitin liian hätäisesti, mutta oli pakko, koska muuten olis voinu käydä niin että asia pääsee unohtumaan :D Ja sitten ne neuvot on sitä luokkaa, että vain asiasta edes jotain tietävä ymmärtää, tälläinen jolla nää on ihan uusia juttuja, ei ymmärrä mistään mitään. Jostain on siis lähdettävä liikkeelle.

Hyvä olo mulla on ainakin ollut, tosin yöllä nukun tosi huonosti, ei mitään vaivoja ole siis, uni on vaan tosi levotonta. Tiedä sitten, johtuuko enemmän ilmoista vai ruokavaliosta..

Mua vaan pelottaa, että syön nyt liikaa tota kermaa ja muuta rasvaa, joka tukkii verisuonet. Pitäs vissiin enempi läträtä tolla oliiviöljyllä..?

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:

Juu, mäkin vähän hetken mielijohteesta aloitin ja ajattelin tässä matkan varrella ottaa asioista selvää. Hirveesti on juttua, joista mä en tietenkään ymmärrä puoliakaan. Missään ei ole selkeästi (ainakaan mä en ole löytänyt) kerrottu, mikä määrä on sopivasti mitäkin. Sanotaan, että saa käyttää kermaa, mutta paljonko sitten on jo liikaa? Sama juttu kananmunien ja lihan kanssa, millaista lihaa ja mikä määrä o.O Kasviksia mä nyt ainakin haluan käyttää, mutta pakko tunkea tota kermaa sinne, koska jos mä en laittas sitä kermaa sinne, niin vois jäädä rasvat aika vähille?

No joo! Tässä sbd:ssä saa syödä mozzarellaa, fetaa ja pistaasipähkinöitä (noin niinku esimerkiksi), mut en mäkään tiedä, että minkä verran?? Ja ton rasvan kanssa, ei mitään hajua, saanko tarpeeksi vai kenties liikaakin :laugh:

Mulla on olo tosi hyvä ja pirteä, pirteempi oon ku aikoihin!! Jaksaa paljon paremmin, kaiken :)

Missään ei ole selkeästi (ainakaan mä en ole löytänyt) kerrottu, mikä määrä on sopivasti mitäkin. Sanotaan, että saa käyttää kermaa, mutta paljonko sitten on jo liikaa? Sama juttu kananmunien ja lihan kanssa, millaista lihaa ja mikä määrä o.O Kasviksia mä nyt ainakin haluan käyttää, mutta pakko tunkea tota kermaa sinne, koska jos mä en laittas sitä kermaa sinne, niin vois jäädä rasvat aika vähille?

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Luokka:Ravitsemustiede

Tuolta löytyy joitain lukuja, mutta jos haluat alkaa laskemaan ravintoaineiden määriä, niin sehän vaatii sitten jo punnitsemista (tai arvioimista, siihenkin taitaa oppia harjoittelemalla) ja laskemista paljonko kussakin annoksessa on esim. rasvaa/hiilareita/proteiineja. Sitäkin tehdään, mä en tosin ole siihen alkanut, vaan syön mutu-tuntumalla =)

Aamulla kävin tosiaan vaakalla taas :ashamed: ja nyt kahdessa päivässä (tänään alkoi siis kolmas päivä) painoa on pudonnut huimat 2,5kg :o pissalla mä olen juossut jatkuvasti, joko mulla nesteet lähtee, tai sitten olen raskaana :D toivon ensimmäistä!

Eilen oli syömingit kyllä miten sattuu, munakasta, pekonia, kasviskermapannua ja illalla vielä salin jälkeen vetästii kaverin kans kebab salaatilla puoliks, josta mä kyl söin suurimman osan :ashamed: piti mennä syömään, vaikkei ollu ees nälkä, mut hyvää oli :P Mutta kasviksia pitäs mennä enemmän, jotta saan tarvittavat vitamiinit. ja varmaan sitä vissyä pitäis raaskia ostaa.

Lisään vielä, että helppoja vastauksia ei voi antaa, kuin sen, että lue joku kirja. Tai sitten tutki nettiä itsenäisesti, kuten mä olen tehnyt, ja sen perusteella olen muokannut ruokavalioni ja mutu-tuntumani.

Lidlistä sinisessä pullossa Saskia Quellea. Ei ole kallista, muistaakseni pantteineen 1½ litran pullo 0,99?.

Pidetäänköhän tästä aiheesta jotain luentoja tms. juttuja? Ehkä paremmin alkais ymmärtämään hommaa, kun joku toinen sen selittäisi ja ehkäpä kuvin ja kaavioin havainnollistaisi, mä olen nimittäin "vähän" tyhmä :ashamed:

Lisään vielä, että helppoja vastauksia ei voi antaa, kuin sen, että lue joku kirja. Tai sitten tutki nettiä itsenäisesti, kuten mä olen tehnyt, ja sen perusteella olen muokannut ruokavalioni ja mutu-tuntumani.

Lidlistä sinisessä pullossa Saskia Quellea. Ei ole kallista, muistaakseni pantteineen 1½ litran pullo 0,99?.

Kiitos vinkistä, täytyypä käydä lidlissä :) Eipä siellä koskaan tulekaan käytyä, onkos siellä mitään muuta kätevää (edullisempaa) karppaajalle?

Kiitos vinkistä, täytyypä käydä lidlissä :) Eipä siellä koskaan tulekaan käytyä, onkos siellä mitään muuta kätevää (edullisempaa) karppaajalle?

Ainakin kasvikset on edullisempia, samoin Lidlin kreikkalainen jugurtti isossa 1kg:n purkissa ( 2,49?/prk meidän lähilidlissä ) on ihanaa mun mielestä ja aivan sallittua karppaajalle :p Maitorahka on edullisempaa kuin muualla.

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=13&t=40433 Tuossa hyvä ketju, luin kylläkin vain vähän alusta, mutta siinäkin jo paljon hyvää asiaa, joten jospa sä pääsisit kiinni systeemiin hissukseen.
Ravintoaineista mä olen karppauksen myötä ottanut selville enemmän kuin koskaan aiemmin. Se on sellaista tietoa, joka pitää vaan lukea, sitä ei voi kukaan sanoa kovin yksinkertaisesti.

Kiitos kovasti teille, kun jaksoitte vastata :flower: :flower: ja samalla jo anteekspyytelyt, että näitä karppausketjuja saattaa nyt ilmestyä lähiaikoina mun aloittamina ihan liikaa :ashamed: :snotty:

Kyllä täältkin saa asiantuntevia kommentteja, kunhan vain osaa kysyä oikeilta henkilöiltä, jotka tietää asiasta :)

Yhteistyössä