Karppaajat: paljonko on paljon hiilihydr./pv?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaulin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaulin

Vieras
Aloitettiin siipan kanssa tällainen kevyt karppaussessio painonpudotuksen toivossa. Hirveästi löytyy tietoa erilaisista alakarppauksista yms., mutta mistään en ole löytänyt tietoa, paljonko niitä hiilihydraatteja olisi järkevää nauttia per päivä?

Jonkun lääkärin kommentin löysin, jossa mainittiin että 20 g / päivä ei riitä. Kuulostaa muutenkin hurjan alhaiselta ja järjettömältä määrältä.

Verraten aiempaan elämäntyyliini, en edes uskalla veikata miten paljon jo pelkästään sokeria tuli nautittua karkkien muodossa. Siihen vielä päälle perunat, pastat ja leivät. Siksi luulen, että hardcore-karppaajien mielestä korkeatkin lukemat olisivat meille ihan hyviä. Mutta en tosiaan tiedä, mikä se lukema voisi olla. Apuja?

Mielestäni painonpudotukseen on paras lähteä mahdollisimman alhaisilla hiilareilla. Noin 20-30 g päivässä on sopiva. Siitä sitten voi pikkuhiljaa alkaa itse kokeilemaan mikä on hyvä määrä, missä paino edelleen tippuu ja olo on muutenkin parhain. Itselläni on tällä hetkellä hiilarit noin 50 g ja se tuntuu sopivalta. Paino tippuu nyt melko hitaasti, sillä olen jo paria kiloa vaille tavoite painossa.

Se hyvä puoli on vähissä hiilihydraateissa alussa, et makeanhimo häviää. Kannattaa ensin olla aika tiukkana, niin sit on helpompi jatkaa. Ja varautua siihen päänsärkyyn ja paleluun. Mulla ainakin tuli noita "vieroitusoireita".

[QUOTE="saara";24764205]Se hyvä puoli on vähissä hiilihydraateissa alussa, et makeanhimo häviää. Kannattaa ensin olla aika tiukkana, niin sit on helpompi jatkaa. Ja varautua siihen päänsärkyyn ja paleluun. Mulla ainakin tuli noita "vieroitusoireita".[/QUOTE]

Meillä on karppausta takana vasta pieni hetki, mutta olin yllättynyt tuosta makeanhimon puutteesta! Olen todella onnellinen, jos muutos jäisi pysyväksi :P

[QUOTE="auringonkukka";24764209]http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi[/QUOTE]

Kiitti! Tällaista olen etsinyt
sun.gif

Yhteistyössä