Karppaajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meinasin just juuressuikaleita ehottaa MUTTA eikös niille käy samoin ku muille juureksille, raakana tuskin hiilareita mutta kasvissosekeitossa taas on hiilareita. Vaikka ei ois suurustettu! Näin ainakin ravintoterapeutiti sannoo...?

Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Onhan se jo paljon autettu jos perunat vaihtaa ravinteikkaampiin suikaleisiin. On niitä kaupan pakastealtaissa, mutta saahan niitä tehtyä myös juureksista ihan itse.

saa tehtyä joo, mutta ajattelin tällaisia "nopeita ja helppoja" kun aina ei vaan jaksa tehdä ruokaa. Vaan on kiva törkätä uuniin ja touhuilla sitten lasten kanssa.

Minkä merkkisiä nuo suikaleet on?

On kai niitä vaikka kellä, sinne vaan pakasteallasta tutkimaan. :)

Ei se keitetyn/haudutetun juureksen hiilaripitoisuus kamalsti muutu. Imeytyy ehkä helmpommin. www.fineli.fi - sivustolta voi tutkia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
On kai niitä vaikka kellä, sinne vaan pakasteallasta tutkimaan. :)

Ei se keitetyn/haudutetun juureksen hiilaripitoisuus kamalsti muutu. Imeytyy ehkä helmpommin. www.fineli.fi - sivustolta voi tutkia. :)

oon yrittänyt tutkia. Ei vaan ole sattunut silmään. Mutta kävin nyt apetit'n sivuilla ja ne on nimellä suikalejuures, kun mä oon aina etsinyt juuressuikaleita... Hämännyt ilmeisesti tuo.

Kyllä tässä on taas ravitsemustieto aivan uskomattomissa sfääreissä...
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Meinasin just juuressuikaleita ehottaa MUTTA eikös niille käy samoin ku muille juureksille, raakana tuskin hiilareita mutta kasvissosekeitossa taas on hiilareita. Vaikka ei ois suurustettu! Näin ainakin ravintoterapeutiti sannoo...?

Hmph.

Vähähiilarinen on ihan eri asia kuin kokonaan hiilariton.
Onko se edes järkevästi mahdollistakaan olla ihan kokonaan hiilareita vailla?

Juuressuikaleet/kasvissuikaleet tilalle.

Juureksia on esmes lanttu, nauris,porkkana,palsternakka,punajuuri......

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Hmph.

kasvissuikaleissa on aika paljon perunaa. Siksi etsin muuta vaihtoehtoa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hmph.

kasvissuikaleissa on aika paljon perunaa. Siksi etsin muuta vaihtoehtoa

Niin? Suikaloit ite!

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Kyllä on uusavuttomuus huipussaan :D
Juuressuikale = suikaloitu juures.
Mene kauppaan, osta juureksia, suikaloi ne kotona.
Ymmärretty?

No voi helvetti! Jos pitää saada nopeasti ruokaa uuniin, helposti. Niin ei mulla ole aikaaa ruveta kuorimaan ja suikaloimaan niitä pirun juureksia. Joskus näinkin voi käydä. You know....

Ymmärretty?

No voi helvetti! Jos pitää saada nopeasti ruokaa uuniin, helposti. Niin ei mulla ole aikaaa ruveta kuorimaan ja suikaloimaan niitä pirun juureksia. Joskus näinkin voi käydä. You know....

Mut niinkin voi tehdä että sinä päivänä kun sulla on kovasti aikaa ja tarmoa niin suikaloit niitä ja laitat pakkaseen omia valmiita sekoituksia.

Aamuäreen vinkki.

Kyllä tässä on taas ravitsemustieto aivan uskomattomissa sfääreissä...
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:

siis todista vaite vaaraksi

Ymmärretty?

Mut niinkin voi tehdä että sinä päivänä kun sulla on kovasti aikaa ja tarmoa niin suikaloit niitä ja laitat pakkaseen omia valmiita sekoituksia.

Aamuäreen vinkki.

Joo, voi olla että teenkin.... Sitten kun sitä tarmoa on.... Ei ehkä ihan vähään aikaan tapahdu sitä, mutta ehkä joskus. Nyt on jo haaste, että jaksan ylipäätään tehdä ruokaa.

Uusimmat

Yhteistyössä