Karppaajille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karppaajille kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23878556]No sen takia että pääset siitä hiilarihimosta ja yleensäkin syömishimosta. Mulla oli ekan viikon pää kipeä pikkasen ja sen jälkeen olen ollut erittäin hyvä nukkumaan yön eli uni tuntuu syvemmältä ja paikkoja ei aamullakaan särje, olen jo 40v ja oli jo sitä vikaa ettei pääse sängystä ylös kun joka paikkaa särkee, ne on jääneet pois. Alkuun oli ihossa sellasia paukuroita sillon tällön ja ne kesti kauan hävitä, nyt ei ole enää mitään ongelmaa. Ainut ongelma on että hiilaripäivän jälkeen vaivat palaavat ja pää on kipeä, mutta se on sen yhden seuraavan päivän vain. En enää sorrukaan niihin hiilareihin kovin äkkiä, kun tietää mitä tuleman pitää.[/QUOTE]

Kiitos selvennyksistä! Kuulin, et yhdelle työkaverilla oli jatkuva väsymys vaivannut, vaan ei vaivaa enää! Mistäköhän johtuu?

[QUOTE="alkup.";23878563]oisko sulla vinkata jostain helppoa kalorilaskuria? ja paljonkohan niitä kaloreita kestää napsia että se paino kuitenkin laskee. Ja leipä on mulla ollu se jota on tullut mussuttetua monta päivässä.[/QUOTE]
Mä laskin kaloreita ruokaa laittaessani eli keittiövaakaa käytin punnitsemiseen ja taslulaskinta laskemiseen. Netistä löytyy useita kaloritaulukoita, mä itse lainasin systeriltä sellaisen pienen diabeetikoille tarkoitetun kirjasen. Sä laihdut, kun kaloreita tulee vähemmän kuin mitä kulutat eli riippuu siis siitä, harrastatko jotain liikuntaa vai onko sulla vaan peruskulutus. Joskus muinoin, kun opiskelin sairaanhoito-opistossa, istumatyötä tekevän naisen peruskulutus oli 1600-1800 kcal. Nykyisin muistaakseni se on 2000 kcal ja mä henk koht en kyllä tuota kahta tonnia allekirjoita, koska jos syön sen verran, niin läskit lisääntyy.

Mulla kompastuskivi on hedelmät, joita syön paljon ja kun ne jätin pois, niin enpä sitten saanut kasaan tarpeeksi kaloreita.

[QUOTE="apua";23878596]Kiitos selvennyksistä! Kuulin, et yhdelle työkaverilla oli jatkuva väsymys vaivannut, vaan ei vaivaa enää! Mistäköhän johtuu?[/QUOTE]
Luultavasti siitä, että karpatessa verensokeri pysyy suhteellisen tasaisena. Ne heittelyt ylös ja alas väsyttävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23878636:
Luultavasti siitä, että karpatessa verensokeri pysyy suhteellisen tasaisena. Ne heittelyt ylös ja alas väsyttävät.

Varmaankin näin, söin eilen suklaaleivoksen ja otin tunnin torkut päälle, mutta kyllä se oli hyvää sacherkakkua!

Mä karppasin pari kuukautta mutu tuntumalla,painoa putos 6kg.Viime viikolla päätin siirtyä takas normi ruokavalioon ja takasi tuli nivelkivut,rytmihäriön tyyppisiä sydämmen tykytyksiä,maha huonossa kunnossa,raskas olo...Palaan takaisin karppaajaksi ilomielin!!! :) Suosittelen karpin ateria ja keittokirjaa,siellä on ruokia laidasta laitaan,bookplussassa 20.45e/kpl,muualla huomattavasti kalliimpia.Katriina Luotonen tehny molemmat kirjat,joten ruoka-aineetkin on ihan meiltä saatavia :)

[QUOTE="myy";23878662]Mä karppasin pari kuukautta mutu tuntumalla,painoa putos 6kg.Viime viikolla päätin siirtyä takas normi ruokavalioon ja takasi tuli nivelkivut,rytmihäriön tyyppisiä sydämmen tykytyksiä,maha huonossa kunnossa,raskas olo...Palaan takaisin karppaajaksi ilomielin!!! :) Suosittelen karpin ateria ja keittokirjaa,siellä on ruokia laidasta laitaan,bookplussassa 20.45e/kpl,muualla huomattavasti kalliimpia.Katriina Luotonen tehny molemmat kirjat,joten ruoka-aineetkin on ihan meiltä saatavia :)[/QUOTE]

Kiitos, kirja tilattu :)

Ilmainen kiloklubi on tosi hyvä karpatessa. Laskee hiilihydraatit ja rasvat kun jaksaa merkata ruuat sinne. Käytän sitä kun tarkistan, että olen oikealla tiellä. Herjaa tosin energiasuhteista yms.

Karpit sivuilla on tosi hyvät ja helpot ruokaohjeet, varsinkin mantelileipä ja juustoleipäset leivän himoajille.

Mulla lähtenyt 9 kg reilussa kuukaudessa. Hiilaripäivinä syön hedelmiä kun tekee mieli niitä.

Yhteistyössä