karppaus ja alkoholi ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
jaa että mitähän sitä sitten jois....pikkujoulut olis edessä isossa porukassa ja mieli tekis pitkästä aikaa oikein kunnon kännit vetää...niin mitähän sitä sitten ois hyvä juoda kun tuota karppausta oon tässä alotellu...

Kannattaa ottaa huomioon, että alkoholi saattaa mennä päähän ihan eritavalla kuin aiemmin.[/QUOTE]

ai ? no enpäs tuota oo ajatellu...huh, miul on niin järkyttävän surkee viinapää muutenkin....

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24991013:
Paskapuhetta

Joo, kunhan tökkäsin muurahaispesään :D
Mutta vakavasti puhuen, kännejä ei kannata karpatessa tosiaankaan vetää, tai turvallisinta olisi nimenomaan nauttia alkoholijuomia, joissa sokeria.

(Alkon sivuilta.)
"Alkoholi aiheuttaa maksaan varastoituneen sokerin eli glykogeenin hajoamisen ja siitä johtuvan veren hetkellisen sokeripitoisuuden nousun. Samalla kuitenkin myös veren insuliinipitoisuus nousee, jolloin seurauksena voikin olla verensokerin voimakas lasku (hypoglykemia). Alkoholi estää veren sokerin eli glukoosin muodostusta proteiinien rakennusaineista aminohapoista ja heikentää glukoosin hyväksikäyttöä lihaksissa, sydämessä ja aivoissa."

Kannattaa olla varovainen. Jos hiilarit on todella matalalla, eli olet ketoosissa voi känni tulla yllättävän helposti... Iso määrä alkoholia ketoosissa voi myös aiheuttaa ketoasidoosin joka on hengenvaarallinen tila. Suosittelen että teet pienen hiilaritankkauksen (esim. 50 g) ennen juomista, mulla se on auttanut eikä tuu niin huono olo.

Puhdas alkoholi on hiilaritonta eli juo sekoita esim. kossua ja light-limsaa.

[QUOTE="vieras";24991008]No alkoholihan on aika puhdasta hiilaria...
Maitoa vaan juot, niin ei mene systeemi sekaisin eikä maksa tilttaa.[/QUOTE]

Alkoholissa ei oo yhtään hiilaria, se on oma energiamuoto. Mutta esim. siidereissä ja kaljassa on paljon hiilaria alkoholin lisäksi.

Kannattaa olla varovainen. Jos hiilarit on todella matalalla, eli olet ketoosissa voi känni tulla yllättävän helposti... Iso määrä alkoholia ketoosissa voi myös aiheuttaa ketoasidoosin joka on hengenvaarallinen tila. Suosittelen että teet pienen hiilaritankkauksen (esim. 50 g) ennen juomista, mulla se on auttanut eikä tuu niin huono olo.

Puhdas alkoholi on hiilaritonta eli juo sekoita esim. kossua ja light-limsaa.
Samaa suosittelen minäkin,eli pientä hiilari tankkausta ennen juontia,ja muutenkin ota varovasti,nousee päähän kun metrinen halko.
Ja voi juma sitä päänsärkyä seuraavana aamuna,mulla ainakin oli,ja join vaan 4 siideriä ja kaksi olutta.Harkitsen lopettamista kokonaan,satunnaisia viinilaseja lukunottamatta.

Karppausta olottavana kemistinä on pakko vastata näinkin vanahaan ketjuun. Alkoholi on C2H5OH eli hapella terästetty etaanoli koira. Eli yhtä happiatomia lukuunottamatta pekää hiiltä ja hydraattia - kuten valtaosa maanpäällisen maailman elopäisistä ainesta... BTW - valta osa lihaksestakin on hiilihydraattia tai siis hiiltä ja vetyä. Pari fosfori ja ammonium ionia siis tekee melkoisen muutoksen..!?

BTW - karppaan itsekin, tai ainakin yritän. Itse tosin olen sitä, mieltä että valkoinen vilja on helpommin sulavaa kuin noita hajanaisia ei H tai C- atomeita sisältävät evästeet... Kuitenkin low carp on ehkä vähän liikaa sanottu terminä. Lisäksi ittelläni ainakin kasvisten syönti "jalostetun" leivän sijaan on vähentyny roimasti. Ehkä siinä syy useamman kilon lähtöön viikossa/parissa...

Karppausta olottavana kemistinä on pakko vastata näinkin vanahaan ketjuun. Alkoholi on C2H5OH eli hapella terästetty etaanoli koira. Eli yhtä happiatomia lukuunottamatta pekää hiiltä ja hydraattia - kuten valtaosa maanpäällisen maailman elopäisistä ainesta... BTW - valta osa lihaksestakin on hiilihydraattia tai siis hiiltä ja vetyä. Pari fosfori ja ammonium ionia siis tekee melkoisen muutoksen..!?

BTW - karppaan itsekin, tai ainakin yritän. Itse tosin olen sitä, mieltä että valkoinen vilja on helpommin sulavaa kuin noita hajanaisia ei H tai C- atomeita sisältävät evästeet... Kuitenkin low carp on ehkä vähän liikaa sanottu terminä. Lisäksi ittelläni ainakin kasvisten syönti "jalostetun" leivän sijaan on vähentyny roimasti. Ehkä siinä syy useamman kilon lähtöön viikossa/parissa...
Ei olisi kannattanut vastata. Et selventänyt asiaa lainkaan.

Väkevät alkoholijuomat, kuten gini, viski, rommi ja vodka, ovat käytännössä hiilihydraatittomia.

Vodkaa ja jotain kuivaliha snacksia- dieetti.
Hilpeä olo koko ajan ja paino sen kun vaan tippuu.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä