Karppaus ja raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Siis kun oon käsittäny aina ettei karppaus raskaana ole terveelllistä.
Mutta nyt sit ku aloin miettimään, niin eikö esim just raskausdiabeteksen ruokavalio-ohjeena ole mahdollisimman vähän hiilareita? Eli sama idea? Vai oonko väärässä?

Eli olisiko jonkilainen karppaus siis vain hyväksi raskaana olevalle ja vauvalle?
Oon yrittäny miettiä miten saisin syötyä terveellsiemmin ja ois kiva olla joku ohje minkä mukaan syödä... Oon vähän ylipainoinenkin ( en kuitenkaan mitenkää pahasti) niin pitäs kyllä vähän jotain keksiä.

Ei missään nimessä kannata aloittaa kys. ruokavaliota raskaana ollessa. Se ketoosi ei tee hyvää sikiölle. Tiedän kokemuksesta (töissä vastasynt.teholla), että useita vastasyntyneitä on päätynyt tehohoitoon kyseisen dieetin takia.

ahaa ok... kun oon käsittänyt että karppaus on sitä ettei syödä hiilareita? Ja eikös myös just raskausdiabeetikoille suositella vähäisiä hiilareita? Mutta missä on sit raja että kuinka vähän niitä saa syödä?

Alkuperäinen kirjoittaja ls:
Ei missään nimessä kannata aloittaa kys. ruokavaliota raskaana ollessa. Se ketoosi ei tee hyvää sikiölle. Tiedän kokemuksesta (töissä vastasynt.teholla), että useita vastasyntyneitä on päätynyt tehohoitoon kyseisen dieetin takia.

karppaus ei ole yhtäkuin ketoosi.

kannattaa perehtyä aiheeseen ennen kuin alkaa moisia väittämään.

se että karppaa, tarkoittaa hiilihydraattitietoista ruokavaliota. Siihen mahtuu kaikkea ketoosin ja valkoisen jauhon ja sokerin jättämisen väliltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja ls:

karppaus ei ole yhtäkuin ketoosi.

kannattaa perehtyä aiheeseen ennen kuin alkaa moisia väittämään.

se että karppaa, tarkoittaa hiilihydraattitietoista ruokavaliota. Siihen mahtuu kaikkea ketoosin ja valkoisen jauhon ja sokerin jättämisen väliltä.

Kuten jo aikaisemmin totesin. Kysy joltain OIKEALTA asiantuntijalta. Täällä saa vain kaikenlaisia huhujuttuja ja väittämiä vastaukseksi.

Yhteistyössä