Kärsiiko muut/oletteko kärsineet unettomuudesta raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttäämuttaeiuntasaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttäämuttaeiuntasaa

Vieras
oletteko kärsineet unettomuudesta raskausaikana? tämä on ihan kauheaa. olen rv 25 menossa, enkä saa nukuttua öisin. kaikki kokeiltu. ehkä koitan tästä lähtien laittaa ennen klo 23 nukkuu. Kauheata, kun ei saa unta ja päivällä pää ihan töttöröö sekasin, enkä siksi saa sitten päivälläkään nukutuksi vaikka väsyttää, kun jalat ja koko kroppa on ihan levottomana. argggh. ärsyttää, kun tuntuu ettei tämä lopu ikinä.
pyörin viime yönä sängyssä klo 7.00 asti, enkä kertaakaan nukahtanut, mietin syntyjä syviä. tämä on raskasta, ja pelkään että lapsi kärsii.
sitten klo 7-11 sain nukuttua katkonaista unta.
pelottaa, jos en illallakaan saa nukuttua enää. ääkkss vääkkss..

kertokaa hyviä vinkkejä, millä saan itseni uneen. en tiedä, olenko jo liian kauan ollut "unetta", että siksikö en sitten saa itseäni rauhoittumaan illalla uneen....

Juu, oli tuota loppu raskaudessa, ihan hirveen vaikea saada yöllä unta.

Usein olin vielä valveilla kun mies lähti 6 aikaan aamulla töihin.

En kyllä tiedä mikä tuohon auttaa, vieläkin jäänyt se tapa että valvon 2-3 asti. :snotty:

Juu mulla sama ongelma, parin tunnin unien jälkeen herää ihan virkeenä, eikä väsytä sitten tippaakaan. Viime yönäkin kekkuloin täällä hereillä klo 3-5 ja sitten koitin väkisin mennä takasin sänkyyn.
Ja tosiaan se uni on semmosta koiran unta, havahdun jokaiseen pieneen liikkeeseen, jos mies tai koira liikahtaa.

Sama juttu miullakin loppuraskaudesta. Aamuun 7-8 asti valvoin, kun uni ei tullu. Kattelin leffoja ja luin kirjoja. Lopulta aloin neuvolalääkärin kehotuksesta käyttämään nukahtamislääkkeitä, mutta ei nekään aina auttanu.

Kyllä kärsin. Koskaan aiemmin en ole unettomuudesta kärsiny, mutta raskaus aikana kyllä. Pyörin ja valvoin yöt ja aamulla piti jaksaa nousta hoitaa kahta alle 4 vuotiasta lasta. Äitiyspolilla sanoivat, että jos unta ei ala tulla, ottaat osastolle nukkumaan. Antaat valvotusti jotain unilääkettä. Kun synnytys ohi, unikin palasi.

Yhteistyössä