Kasariketju, kerro muistosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tämä on entisten nuorten muisteluketju. Mikä oli pahinta kasarilla? Mikä parasta? Mihin ryhmään itse kuuluit, punkkarit, hipit, rokkarit vai diskohileet vai oletko uusi kasarifani? Sillä kasari on kuulemma muotia!

Kasarin tuulitukkaa eivät enää osaa välttämättä kampaajatkaan tehdä. Eivätkä kestäviä nutturoita. Kaikkien (paitsi mun) kampaukset lässähtivät vanhojen tansseissa ja ylioppilasjuhlissa jo klo 12.

Osaan kasarin hiustyylit ja olen kysytty itseoppinut kampaaja juhliin. Teen kampauksen, joka kestää vaikka taifuunin ja nutturat ja kaikki muutkin kampaukset ovat näyttäviä (ilman hiuslisäkkeitä) ja runsaita.

Jos pieni itsekehu sallitaan :D Oma hiustyylini eikä muukaan tyylini kyllä ollut kasarillakaan kasari :)

Musiikki oli parasta kasarilla. Hassisen Kone ja Sielun Veljet, Miljoonasade, Eput, Dingo ja silloinen heavymusiikki 😍
Hassisen Kone, Siekkarit, Pelle, mutta myös Nights of Iguana, Briard, Hanoi Rocks ja huikea Smack, jonka lupaava taival katkesi Clauden sydänsairauden aiheuttamaan kuolemaan. Ulkomaisista Nick Cave, Nick Cave ja Nick Cave. Sen jälkeen kymmeniä muita bändejä, New Order, Blondie, Nena, Bad Brains, Dead Kennedys, E. Neubauten, Black Flag, jne, joilta useimmilta yleensä vain muutama biisi jäi elämään.

En kasarilla kuunnellut listahittejä lainkaan, mutta kyllä ne nyt maistuvat nostalgian merkeissä osa ainakin.

Hassisen Kone, Siekkarit, Pelle, mutta myös Nights of Iguana, Briard, Hanoi Rocks ja huikea Smack, jonka lupaava taival katkesi Clauden sydänsairauden aiheuttamaan kuolemaan. Ulkomaisista Nick Cave, Nick Cave ja Nick Cave. Sen jälkeen kymmeniä muita bändejä, New Order, Blondie, Nena, Bad Brains, Dead Kennedys, E. Neubauten, Black Flag, jne, joilta useimmilta yleensä vain muutama biisi jäi elämään.

En kasarilla kuunnellut listahittejä lainkaan, mutta kyllä ne nyt maistuvat nostalgian merkeissä osa ainakin.
Nämä :love: Smack kuulostaa niin hyvältä yhä! Suosikkibändini oli Hanoi Rocks. Ja tosiaan kasarihitit ovat nyt kuuntelussa vaikka aina olen kuunnellut enemmän marginaalimusiikkia.

Kasarissa parasta oli tunne siitä, että voi tehdä mitä vain ilman esteitä, kaikki on mahdollista. Matkustin jatkuvasti ja tein tosi paljon töitä, muutin pois kotoani 15-vuotiaana. Eurooppa oli avautunut, ystäviä oli kaikkialta maailmasta ja optimismi ja nihilismi olivat tehneet liiton siinä nuorisokulttuurissa, johon itse kuuluin. Hippiliikkestä jäi kasvissyönti, mutta kaikki muu poliittinen ja vasemmistolaine idealismi hylättiin. Varhaiskypsänä ja maailmaan yksin heitettynä liikuin pääasiassa hiukan itseäni vanhempien seurassa ja sain seurata ysärin alussa, miten osa heistä vajosi epätoivoon jo ysärillä ja menehtyi. Huumeidenkäytöllä oli osansa asiaan, vaikka eivät he varsinaisesti huumeriippuvaisia olleetkaan.

Ihailin ranskalaista laulajaa Mireille Mathieu ja opiskelin ranskaa Työväenopistossa. Lookini oli lähes samanlainen kuin laulajalla. Paljon ulkomailla työmatkoilla reissaava miestyöksverini kerran sanoi, että olen ranskalaisempi kuin ranskalaiset itse.
Kävimme puolisoni ja pienen lapsemme kanssa työmatkalla Euroopassa. Pariisissa tytär sairastui ja lensimme kotiin. Puoliso kävi Eiffel-tornissa ja ajoi sitten autolla takaisin Suomeen. 1980-luku on täynnä ihania muistoja.
Valoisaa ja ihanaa aikaa.

Voi vaikka mitä, sen ajan musiikki, joka toimii edelleen 🥰

Tv-sarjat, Miami Vice, Dallas, Dynasty.. Perhe on pahin.. tulee pitkä lista, jos alan luetella 😂

Termi "juppi" lanseerattiin ja se näkyi mm. ihmisten vaatetuksessa

Vuosikymmenen alussa moni asia oli vähän jäljessä muuhun maahan verrattuna, Neuvostoliitto vaikutti edelleen vahvasti. Kun muutin vuosikymmenen loppupuolella, siellä moni luuli, että Suomen silloinen rekisteritunnus SF tarkoittaisi "Soviet Finlandia".. No, tiedot Suomesta olivat muutenkin monilla aika hataralla pohjalla..

Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus. Se oli pelottavaa.

Berliinin muurin murtuminen.

Vaikka mitä!

Ihailin ranskalaista laulajaa Mireille Mathieu ja opiskelin ranskaa Työväenopistossa. Lookini oli lähes samanlainen kuin laulajalla. Paljon ulkomailla työmatkoilla reissaava miestyöksverini kerran sanoi, että olen ranskalaisempi kuin ranskalaiset itse.
Kävimme puolisoni ja pienen lapsemme kanssa työmatkalla Euroopassa. Pariisissa tytär sairastui ja lensimme kotiin. Puoliso kävi Eiffel-tornissa ja ajoi sitten autolla takaisin Suomeen. 1980-luku on täynnä ihania muistoja.
Valoisaa ja ihanaa aikaa.

👍

Minäkin ihailin Mireille Mathieuta½

Voi vaikka mitä, sen ajan musiikki, joka toimii edelleen 🥰

Tv-sarjat, Miami Vice, Dallas, Dynasty.. Perhe on pahin.. tulee pitkä lista, jos alan luetella 😂

Termi "juppi" lanseerattiin ja se näkyi mm. ihmisten vaatetuksessa

Vuosikymmenen alussa moni asia oli vähän jäljessä muuhun maahan verrattuna, Neuvostoliitto vaikutti edelleen vahvasti. Kun muutin vuosikymmenen loppupuolella, siellä moni luuli, että Suomen silloinen rekisteritunnus SF tarkoittaisi "Soviet Finlandia".. No, tiedot Suomesta olivat muutenkin monilla aika hataralla pohjalla..

Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus. Se oli pelottavaa.

Berliinin muurin murtuminen.

Vaikka mitä!
Dallas ja Dynastia :love: Niitä lapsena katseltiin vaikkei varmaan oikein ymmärretty. Olen miettinyt usein että miksei lähetetä uusintana, katsojia riittäisi!

Kasarilla olin kaikkiruokainen.

Kokeilin kaikki tyylit, yliväljällä bleiserillä ja neiti-hameella irtosi jopa lonkeroa ja siideriä pikukylien kaupoista. Muutoin mieluiten pukeuduin nahkatakkiin jotten jäätynyt moottoripyörän kyydissä. Päässä toki se kuuluisa permanenttipesä...

Musiikissa myös, The Eagles, Billy Idol, Queen, Pet Shop Boys, Sinead O Connor, Iron Maiden, Alice Cooper, Juice, Dingo, EppuNormaali, kaikki upposi. Parit Giants of rockit tuli koettua ja konsertteja enemmän kuin sen jälkeen ikinä.

Se oli ihan kaiken ensi-aikaa. Suukko, eka hidas, poikaystävä... Tukholma, Lontoo, lapin kesä... Ensimmäisen isovanhemman poismeno, tsernobyl...

Muistan myös ne viimeiset kuumat kesät, kunnon ukkoset, jalkapallon mm-kisat, kaikki rakkaat ystävät. Jos pakko ois ajassa palata niin siellä istuisin tutuimpien ikinä keskellä.

Kasarilla olin kaikkiruokainen.

Kokeilin kaikki tyylit, yliväljällä bleiserillä ja neiti-hameella irtosi jopa lonkeroa ja siideriä pikukylien kaupoista. Muutoin mieluiten pukeuduin nahkatakkiin jotten jäätynyt moottoripyörän kyydissä. Päässä toki se kuuluisa permanenttipesä...

Musiikissa myös, The Eagles, Billy Idol, Queen, Pet Shop Boys, Sinead O Connor, Iron Maiden, Alice Cooper, Juice, Dingo, EppuNormaali, kaikki upposi. Parit Giants of rockit tuli koettua ja konsertteja enemmän kuin sen jälkeen ikinä.

Se oli ihan kaiken ensi-aikaa. Suukko, eka hidas, poikaystävä... Tukholma, Lontoo, lapin kesä... Ensimmäisen isovanhemman poismeno, tsernobyl...

Muistan myös ne viimeiset kuumat kesät, kunnon ukkoset, jalkapallon mm-kisat, kaikki rakkaat ystävät. Jos pakko ois ajassa palata niin siellä istuisin tutuimpien ikinä keskellä.
❤️

Yhteistyössä