Käsi ei kestä, mistä apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suututtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suututtaa

Vieras
Käteni on muutaman viikon kuluessa kipeytynyt eikä enää kestä "äkkinäisiä" liikkeitä (esimerkiksi tasojen pyyhkiminen). jokainen liike on harkittava tarkoin tai viiltävä kipu iskee niin että saan kyyneleet silmiin. Meillä on kaksi lasta joista toinen taapero, toinen kuukauden ikäinen vauva.

Kävin yksityislääkärillä joka antoi lähetteen fyssarille ja jumppaohjeet. Ei mitään apua juuri tähän tilanteeseen. Ymmärrän että kuntouttaminen on tärkeää mutta tuli sellainen olo että kyseinen lääkäri ei tajunnut kuinka hankala on arjen pyörittäminen. Kysyin lääkettä, > ei mitään. Sanoi vain että tulehduskipulääkkeitäkään ei oikein imettäessä saisi syödä.

Siinä vaiheessa minua jo itketti niin paljon että kiitin lääkäriä ja lähdin. Lääkärin mielestä kyseessä on lihasjumitus, itse epäilen että kyseessä on jotain pahempaa koska kipu vain pahenee.

Pitääkö minun nyt mennä tk-lääkärille vai maksaa toisellekin yksityiselle että saan varmuuden siiitä että jumppa on se mikä tämän parantaa? Jumppa ei ole nopea parannus ja pelottaa kuinka selviämme jos tämä vielä pahenee..

Mulla kerran oli samanlaisia oireita, kämmenessä. Se outo kipu kesti kolmisen kuukautta ja sitten vaan katos. Oli varmaan joku lihan jumissa yms. Itse lepuutin kättäni aina kun pystyin...

No mulla on ollu marraskuusta lähtien tenniskyynärpää,oon käyny työterveydes,sain lähetteen fysioterapiaan ja burana 600 reseptin ja särky ei vaan lakkaa..jumpannu oon sen mitä oon pystyny,mut joka ikinen päivä sitä on särkeny ja kaiken huipuks alkaa toinen käsi kipeytyä..En tiiä mitä täs pitäis tehä..

Mulla auttoi tenniskyynerpäihin fysioterapeutilla kolmesti tehty akupunktio ja sähköimpulssihoito. Niin ja kaksi kortisoonipiikkiä työterveyslääkäriltä, mutta niitä ne pistää aina vaikka ois nuha.

Mulla ainakin auttoi tenniskyynärpäähän tarkoitettu tukiside. Löytyy useasta verkkokaupasta, mutta täällä näyttäis olevan halvimmalla:

http://www.hyvinvoivax.fi/product_info.php?products_id=653

Yhteistyössä