Käsien turvotus ja puutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv22 normaalia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv22 normaalia?

Vieras
Onko normaalia näillä raskausviikoilla kun kädet on aamulla puutuneet (sormet varsinkin) ja turvotustakin on ja sormien koukistaminen/puristaminen tuntuu ilkeeltä? Päivän mittaan puutuminen häviää ja turvotuskin vähenee ja koukistamaan ja puristamaan pystyy normaalisti ilman et tuntuu ilkeeltä.
Nilkat on kans vähän turvonnut mutta jaloissa ei mitään kipuilua tunnu.

Paino on noussut viime neuvolakäynnistä joka oli 4.1., n 4kg.
Jos on nesteen kertymistä niin millä sitä saa poistettua? Kun ei voi mitään nesteenpoistopillereitäkään nyt käyttää.
Voiko olla jotain raskausmyrkytyksen alkuoireita? Oon vaan lukenut siihen kuuluvan turvotusta. Mutta muita siihen viittaavia oireita ei ole (verenpainetta ei oo kyllä neuvolan jälkeen mitattu eikä virtsanäytettä otettu, mutta viime neuvolassa oli kumpikin ok).

Rannekanavaoireyhtymä :: Terveyskirjasto

Oisko tuota? sanotaan että on yleisempää raskauden loppuvaiheessa, mutta mikä nyt on normaali raskaus, kaikkihan ne menee omia latujaan. Itsellä etenkin maha ja nilkat turpoo jos syön jotain makeeta ja myös viljat ja muut hiilarit saa olon aika pinkeeksi. Niitä ilman kun tajuaisi olla niin olis olo mitä mainioin. ja viikkoja 21.

Rannekanavaoireyhtymä :: Terveyskirjasto

Oisko tuota? sanotaan että on yleisempää raskauden loppuvaiheessa, mutta mikä nyt on normaali raskaus, kaikkihan ne menee omia latujaan. Itsellä etenkin maha ja nilkat turpoo jos syön jotain makeeta ja myös viljat ja muut hiilarit saa olon aika pinkeeksi. Niitä ilman kun tajuaisi olla niin olis olo mitä mainioin. ja viikkoja 21.

Kun mies teki äsken sellasen testin millä tota niiden työpaikalla (Sairaalassa) testataan eikä mulla siinä taas sit tuntunut mitään puutumista tms. mitä pitäis tuntua jos on toi rannekanavaoireyhtymä...
Kilpirauhasen vajaatoimintaa joku ehdotti vauva.fi sivulla ja täälläki saattaa joku tulla ehdottaan mutta se on testattu ennen raskautta ja sitä ei ollut silloin ja tuskin on nytkään koska siihen kuuluis muitakin oireita, ja mulla ei taas mitään siihen viittaavaa muuten ole.

Viimeksi muokattu:
Onko normaalia näillä raskausviikoilla kun kädet on aamulla puutuneet (sormet varsinkin) ja turvotustakin on ja sormien koukistaminen/puristaminen tuntuu ilkeeltä? Päivän mittaan puutuminen häviää ja turvotuskin vähenee ja koukistamaan ja puristamaan pystyy normaalisti ilman et tuntuu ilkeeltä.
Nilkat on kans vähän turvonnut mutta jaloissa ei mitään kipuilua tunnu.

Paino on noussut viime neuvolakäynnistä joka oli 4.1., n 4kg.
Jos on nesteen kertymistä niin millä sitä saa poistettua? Kun ei voi mitään nesteenpoistopillereitäkään nyt käyttää.
Voiko olla jotain raskausmyrkytyksen alkuoireita? Oon vaan lukenut siihen kuuluvan turvotusta. Mutta muita siihen viittaavia oireita ei ole (verenpainetta ei oo kyllä neuvolan jälkeen mitattu eikä virtsanäytettä otettu, mutta viime neuvolassa oli kumpikin ok).

Kyllä kuulostaa ihan normaalilta turvotukselta, itsellänikin erit. kädet ja sormet ovat yön jälkeen turvoksissa. Puutumisesta sanoivat että sekin on normaalia, joka helpottaa raskauden jälkeen. Neuvolassa kehoittivat minua syömään ananasta joka auttaa nesteiden poistumiseen. Muista myös juoda riittävästi vettä jolloin nestekierto pysyy toiminnassa.

Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi oikean käden puutuminen öisin noin 30. raskausviikolla. Lopulta käsi kipeytyi yöllä niin, että en saanut nukutuksi, vaikka söin Panadolia. Kävin lääkärissä, joka testasi kaikenlaista (hartioita, sormien tuntoa jne) ja kun mitään vikaa ei löytänyt, määräsi Panacodia ja käsi ostaa lastan käteen yökäyttöön. Aika nopeasti sain lopetettua särkylääkkeen syömisen, koska lasta on ilmeisen tehokas. Ranne pysyy yöllä suorana ja veri kiertää paremmin. Käsi puutuu edelleen, mutta ei ole kipeä, ja saan taas nukutuksi.

Lääkäri myös sanoi, että päivällä kättä voi pitää ylhäällä ja verrytellä sormia, mutta se on mulla kyllä jäänyt tekemättä.

Jos siis tilanne pahenee, suosittelen, että käyt lääkärissä. Voit myös hakea aiheesta lisää viestiketjuja tältä palstalta hakusanalla "puutuminen". Huomaat, että ongelma on tosi yleinen, mutta harvalla tilanne kehittyy sietämättömäksi.

Yhteistyössä