Käsimatkatavarat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki nesteet kantsii tosiaan pistää ruumaan (ja huom! huulirasva, semmoinen tuubimallinen, lasketaan nesteeksi, samoin kuin ripsari. Ne pitää pistää kans pussiin, jos on käsilaukussa).

Mut meistä oli hauskaa, kun satuttiin ostamaan kaakaopurkkeja, semmoisia litraisia tai vähän yli, tuliaisiksi, niin ne sai tuoda ihan käsimatkatavaroissa. Kun niissä on jauhetta, ei nestettä. B)

Nesteet, voiteet, rasvat, huulipunat ym vain korkeintaan 1dl pulloissa ja purnukoissa ja nekin pitää vielä mahtua yhteen 1l minigrip pussiin. Ei niitä tarvi silti ruumaan lähettää. Isot pullot ja purnukat vain. Kaikki juomat mitä ostat turvatarkastuksen läpi saa mennä semmosenaan. Ei laisinkaan niin hanklaa kuin miltä vaikuttaa.

ja se määrä, mitä nesteitä saa olla on 1dl, se sisältää rasvat yms. Lääkkeistä reseptit mukana. Juotavaa yms saa ostaa turvatarkastuksen jälkeen koneeseen mukaan otettavaksi. Ja erikoismaidoista ym lääk.tod.

Jos pihityttää, voit ottaa tyhjän pullon ja täyttää sen WC:ssä tarvatarkastuksen jälkeen.

Googlella löytyy erittely, mitkä luetaan nesteiksi ja mitä saa mukaan ottaa.

katopa vaikka tosta:

http://www.icelandair.fi/etusivu/palveluinfo/ennen-lahtoa/tietoa-matkatavaroista/matkatavara-rajoitukset/

Jep, alkuperäinen resepti mukaan käsimatkatavaroihin, niin saapi viedä, muuten sitoo tuo 1dl yhteensä sääntö.

Ei tarvi mahtua yhteen pussiin, on toki käytännöllisempää, että ovat samassa pussissa, niin on selvempi ja nopeampi "esitellä" turvatarkastuksessa", mutta mulla oli viimeksi muistaakseni kolme pussia, yhdessä lääkkeet ja reseptit, toisessa rasvat (ja miksköhän mulla oli kolmas mukana... ?)

Meillä on niin tiukka vaihto, että ei laiteta ruumaan mitään.Mutta tää nestesähläys muakin rassaa.Siis kaikki kasvovedet pitää laittaa pieneen purkkiin.Mites dödö, silmämeikinpoistolaput(siis sellaset kostutetut).Kuinka iso saa laukku olla siis mitat?
Eli lääkkeisiinkö tarvii olla reseptit?Penkooko ne kaikki.Entäs sitten vitamiinit, kun eihän niihin reseptejä tarvii...

Alkuperäinen kirjoittaja ellinoora:
eikö tosiaan saa ottaa esim. 1v4kk ikäiselle mehua tai tuttelia? Nämähän eivät saa lennolla edes omaa ateriaa.

saat ostaa mehut ja tuttelit tarkistuksen jälkeen.

Ja ei, kyseessä ei ole rahastaminen, vaan yleinen turvallisuus - jahan olis pommit pakattu tuttelipurkkeihin, jos niille sais erioikeuden.

eikö tosiaan saa ottaa esim. 1v4kk ikäiselle mehua tai tuttelia? Nämähän eivät saa lennolla edes omaa ateriaa.

Lapselle saa olla käsimatkatavaroissa sen verran ruokaa, mitä syö lennon aikana. Meidän ei oo ainakaan ikinä tarvinnut lastenruokia pakata niihin muovipusseihin. Mutta voi olla että se riippuu turvatarkastajasta, kuinka päästää läpi. Eri maissa on vähän eri käytäntöjä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on niin tiukka vaihto, että ei laiteta ruumaan mitään.Mutta tää nestesähläys muakin rassaa.Siis kaikki kasvovedet pitää laittaa pieneen purkkiin.Mites dödö, silmämeikinpoistolaput(siis sellaset kostutetut).Kuinka iso saa laukku olla siis mitat?
Eli lääkkeisiinkö tarvii olla reseptit?Penkooko ne kaikki.Entäs sitten vitamiinit, kun eihän niihin reseptejä tarvii...

ei ne kaikkia pengo, mutta jos kiinni jäät, niin nesteet jää siihen, ei pääse tarkistuksesta läpi ilman reseptiä. Ovat tarkkoja ja läpivalaisevat kaikki tavarat. Ei auta selittää, että ei ehdi laittaa ruumaan. Säännöt on säännöt ja koskee kaikkia.

Tuttelia ei varmaan myydä turvatarkastuksen jälkeen? Mehuko on ainoa vaihtoehto? Saako esim. muksupuuroa 2dl purkissa viedä?

Mä oon vienyt pillimehuja muutamia kertoja turvatarkastuksesta, kyllä luulis Tuttelienkin kanssa pääsevän. Oon vaan sanonut että ne mehut on lapselle.

Lasten ruuat on eri juttu, eli ne voi viedä ilman muuta! Mulla oli kerran maitoa tuttipullossa jo valmiina ja olin heittämässä sitä pois, niin sanoivat että senkin saa tuoda. Eli ei tarvii lasta nälässä pitää!

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:

Lapselle saa olla käsimatkatavaroissa sen verran ruokaa, mitä syö lennon aikana. Meidän ei oo ainakaan ikinä tarvinnut lastenruokia pakata niihin muovipusseihin. Mutta voi olla että se riippuu turvatarkastajasta, kuinka päästää läpi. Eri maissa on vähän eri käytäntöjä..

Voi olla totta, että matkalla tarvittavan määrän saa viedä, jos purkki on avaamaton tai siitä maistaa itse. Muisti palaa pätkittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja möröm:
Tuttelia ei varmaan myydä turvatarkastuksen jälkeen? Mehuko on ainoa vaihtoehto? Saako esim. muksupuuroa 2dl purkissa viedä?

kyllä tuttelia myydään. Ja ruokia myös.

Ai no hyvä sitten , jos myydään. Joku vaan kertoi, ettei myydä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuka niitä kaikkia meikkejään ja dödöjään ym nyt tarvii lennoilla. Meillä aina vaan ihan tarpeellisin mukana käsilaukussa, kaikki muut menee ruumaan. Ei se ole suuri homma jos siitä ei tee itselleen vängällä ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja möröm:

kyllä tuttelia myydään. Ja ruokia myös.

Ai no hyvä sitten , jos myydään. Joku vaan kertoi, ettei myydä.

mä olin alkuvuodesta viimeksi helsinki-vantaalla ja kyllä siellä myytiin. Kaikkea purtavaa oli tarjolla vauvasta vaariin.

Ja voithan sä vähän ottaa mukaan, jos et saa tarkistuksesta läpi, niin jätä siihen, ei siitä iso tappio tule :) ja voi olla, että saat läpi avaamattomat pakkaukset, kun et kovin montaa vie.

Yhteistyössä