käsittämätöntä , surullista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
itse olen aina ollut sitä mieltä, että suurin osa pienten lasten onnettomuuksista sattuu vanhempien huolimattomuudesta ja siitä että lapsia ei vahdita tarpeeksi näin sanon aina miehellenikin kun hän mutisee että hössötän liikaa...mutta näin se asia on.. mun ainakin täytyy tietää aina et mitä mun 2v. tekee..

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801207122290_uu.shtml

No mutta jos joku oppisi jotain ja pitäisi paremmin huolta 2v..karmivaa huolimattomuutta,päästää nyt 2v risteysalueella autosta vai olisikohan nähnyt jotain mitä oli parempi jättää näkemättä jos siis pakun kuski oli mies........??

Pystyykö KUKAAN äiti vahtimaan IHAN KOKO ajan, ihan joka sekunti lastaan? Vaikka kokoajan oliskin valppaana, niin onko silmät selässäkin, vai eikö tosiaan sit muuta tee kuin herkeämättä KATSOO KOKO AJAN lastaan, ihan joka sekunti?

Ajattelin vaan, että monesti onnettomuudet ovat sekunneista kii... Sen kummemmin puuttumatta tähän kyseiseen onnettomuuteen. Kun ei se syyllistäminen ainakaan auta, ei ketään...

Kamala juttu, ja kauheaa lapsen perheelle. Ja lisäisi varmaan pohjattomasti syyllisyyden tunteita äidille, jos tietäisi, kuinka tälläkin keskustelupalstalla syyllistetään....

Tuota meidän 2veetä on vahdittava koko ajan,jos ollaan tien lähellä en päästä hetkeksikään silmistäni koska se on heti menoa sitten..Ikävä kyllä. Omassa pihassa mistä tielle matkaa voin hetkeksi kääntää selkäni.Ja mun on pystyttävä vahtimaan pihalla ihan koko ajan sen verran on arvaamaton ja vilkas tuo poika.

Missä ihmeessä se lapsi oli siellä autossa, jos kuljettaja ei huomannut sen poistumista autosta? Kunpakettiautosta kysymys. Pakkohan siellä on huomata, että ovi aukeaa ja yksi poistuu. Ja kaksivuotias ei varmasti edes saa ilman apua pakettiaton ovea auki.
Musta tuntuu, että tuossa on nyt jotain jätetty kertomatta. Joku/jotkut salaa jotain..

Kuljettaja ei ollut kuitenkaan huomannut auton edessä ollutta lasta. Hän oli ilmeisesti luullut lapsen istuvan edelleen auton kyydissä ja antanut ajoneuvon valua pitkin loivaa alamäkeä, jolloin se törmäsi pikkupoikaan kohtalokkain seurauksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Pystyykö KUKAAN äiti vahtimaan IHAN KOKO ajan, ihan joka sekunti lastaan? Vaikka kokoajan oliskin valppaana, niin onko silmät selässäkin, vai eikö tosiaan sit muuta tee kuin herkeämättä KATSOO KOKO AJAN lastaan, ihan joka sekunti?

Ajattelin vaan, että monesti onnettomuudet ovat sekunneista kii... Sen kummemmin puuttumatta tähän kyseiseen onnettomuuteen. Kun ei se syyllistäminen ainakaan auta, ei ketään...

Kamala juttu, ja kauheaa lapsen perheelle. Ja lisäisi varmaan pohjattomasti syyllisyyden tunteita äidille, jos tietäisi, kuinka tälläkin keskustelupalstalla syyllistetään....

Ei tietenkään kukaan voi KOKO aikaa kytyätä. Mutta jos ollaan vaikka autossa, niin kyllä silloin täytyisi kyetä katsomaan ettei 2 vuotias pääse sieltä omin neuvoin ulos.
Samoin kun niissä tapauksissa missä kotipihalla vanhemmista toinen peruuttaa lapsensa päälle. Autojen läheisyydessä pientä lasta tuskin on järkevää päästää silmistään edes sekunniksi.

Pakko peesata ap:ta :(
Ja jos tämä tapaus olisi sattunut lapsen hoidossa ollessa, niin hoitajalle vaadittaisi heti rangaistusta kuolemantuottamuksesta. Mutta kun kyseessä on vanhempi, niin se on vaan valitettava vahinko :o Ihan kuin vanhemmalla ei olisi niin suurta vastuuta lapsestaan :/

Yhteistyössä