Käsityöihmiset: Mitä lahjaksi 1v täyttävälle pojalle, budjetti 0e? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts!

Vieras
Moikka!

Mulla on kamala ongelma. Me ollaan vietetty tämä kuukaus pihistelykuukautta, maksoin kaikki roikkumassa olleet laskut pois, ja nyt meillä on jäljellä enää ruokarahat tälle kuulle, reilu 7e/päivä. Nyt sitten mieheni ilmoittikin, että veljenpoikansa 1v synttäreitä vietetään tulevana viikonloppuna, ja lahja pitäis keksiä. Luonnollisesti meillä ei nyt oo yhtään ylimääräistä rahaa, joten mitäs mä keksisin tuolle pojalle lahjaksi?

Meiltä löytyy kotoa esim. villalankoja vaikka mitä väriä, mutta en oo kovin kaksinen neuloja, virkata osaan perusasioita. Ompelemisessa olen hieman parempi, ja kankaitakin löytyy valmiina jonkin verran. Itse mietin että oisin neulonut/virkannut jonkun pehmolelun, tai ommellut jotain, mut oisko jollain jotain hyviä idiksiä tarkemmin?

Mulle heti tuli mieleen pehmolelu, 1-vuotiaalle ei mitään erikoisempaa lelua tarvita että tykkää :) Olisiko helppo ommella joku barbapapan tyylinen hahmo, siihen täytteet ja sitten ompelet/liimaat sille silmät? Ei mitään nappeja tms. mitkä 1-vuotias voi saada revittyä irti ja työnnettyä suuhun.

olisin tosi iloinen, jos meidän vuosikas saisi sellaisen oikein ihanan "kulahtaneen" lötkyn pehmolelun! Ne on lastenkin mielestä ihan ykkösiä ja niistä ne rakkaimmat unikaverit tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;24991562:
Mulle heti tuli mieleen pehmolelu, 1-vuotiaalle ei mitään erikoisempaa lelua tarvita että tykkää :) Olisiko helppo ommella joku barbapapan tyylinen hahmo, siihen täytteet ja sitten ompelet/liimaat sille silmät? Ei mitään nappeja tms. mitkä 1-vuotias voi saada revittyä irti ja työnnettyä suuhun.

Pehmolelua itsekin ajattelin eniten, joko virkattu nalle tms. tai sitten ommeltu joku, mikä tahansa. :D Muistelin myös että näin täällä palstalla(?) jonkun tekemän keilaus-setin, en muista oliko ommeltu vai virkattu, mutta nyt en muista mitä niissä keiloissa oli pohjalla painona... :(

Tee kankaasta ompelemalla sellainen uglydoll tyylinen pehmo, siihen sopii hyvin vaikka vanhan fleecevaatteen materiaali, isot silmät aplikoiden toisesta materiaalista ja vielä kirjot joitain yksityiskohtia. Meillä tuon tyyppiset pehmot olleet tosi rakkaita, olen neulonut palleroita tms. virkannut ja niihin väkerretty sitten kasvoja yms. Lapsi jo nyt isompana suunnittelee itse ja minä toteutan.

Mun sydäntä lämmittäis kaikista eniten jos mun pojalle tuotaisiin synttärilahjaksi jotain itsetehtyä. :)
Itsetehty on aina arvokkaampi joten tosi ihanaa jos teet jotain käsin! :)

Piti vaan tulla sanomaan.:D

[QUOTE="Äiti";24991586]Tee pallo virkkaamalla, tai ompelemalla. Täytteeks kangasta tai vanhasta tyynystä vanua.
Meillä 1-vuotias ja tykkää palloista ihan hirveästi.[/QUOTE]

joo, sellaisen että leikat viisikulmikkaat eri kankaaista ja ompelet ne yhteen, tule ihan oikean pallon näköinen ja sisään voi laittaa vaikka pienet kellot tai yllätysmunasta muovimunaan jotain herneitä tai riisiä, niin se pallo sitten "soi" ku sitä potkitaan/heitetään.

Pienet villasukat tulevat aina tarpeeseen.

Ja oikeasti sellainen pehmeä pallolelu,jonka sisällä voisi olla vaikka kulkunen on tuona ikäkautena hyvä. Se pyörii perheästi, pysyy pienessä kädessä, sitä voi viskoa eikä sillä saa aikaan vahinko. Sellainen olisi tosihyvä, sen voi joko ommella tai virkata.

Jos osaat virkata, niin lelujen ja pehmojen säilytykseen sopiva sipulipussikin on aina hyvä, lahjapakkauksenakin voisi olla sellainen.

Mun sydäntä lämmittäis kaikista eniten jos mun pojalle tuotaisiin synttärilahjaksi jotain itsetehtyä. :)
Itsetehty on aina arvokkaampi joten tosi ihanaa jos teet jotain käsin! :)

Piti vaan tulla sanomaan.:D

Kiitos. :) Mun miehen veljen perhe arvostaa myös käsintehtyä, joten sen takia uskallan näin tehdä, muuten oisin vaan ysinkertasesti lainannut sen parikymppiä lahjaa varten. :D

Ompele kiva pikkukassi - tai vaikka useampikin. Meillä lapsi tykkäsi pienempänä kuljetella lelujaan ja aarteitaan pikkulaukuissa. Niissä voi myös säilyttää "leikkikokonaisuuksia". Meillä esim. yhdessä on eläintarhan eläimet, yhdessä tietyökoneet ym.

Jee, löysinkin tuolta mun laatikoista oikeasti vanhan norsu-kuosisen retrolakanan, päätin ommella siitä pehmonorsun. Lupaan laittaa valmiista lelusta kuvan tänne, kiitos kaikille vastanneille. :)

Yhteistyössä