Käsityöihmisiä paikalla????Auttakaa resori käänteen teossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pika pikaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pika pikaaaa

Vieras
Aloin tekemään paitaa,mutta enhän mä osaa tehdä resori käännettä muulla tapaa kun että leikkaan resorikaitaleen laitan sen kaksin kerroin ja ompelen oikia-oikaa puolta vasten,käännän oikeeseen asentoon ja tikkaan.
En edes tiiä onko toi millään lailla oikee tapa???

Löysin yhestä blogista tämmösen ohjeen,mut ihan ei mee perille asti.Niin voisko joku neuvoa.

Tässä siis sivun lopussa se malli
http://ruttunuttu.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=07

Ja kysymys kuuluu että kun olen ommellut kiinni paitaan resorin niin kuinka tuo käänne tulee.Mä käsitän sen näin että eka laitan resorin kahtia ja sit tuohon saumuriompeleen päälle onko se näin vai jääkö tuo saumuri ommel jotenkin resorien väliin??

Ymmärsiköhän kukaan kuinka tarkotan? :)

Aika selkeä kuva mun mielestä.

Mutta siis taitat sen resorin ompelun jälkeen siihen ompeleeseen asti, ikäänkuin 'kahtia' ja tikkaat kiinni. Resorikaitale on siis leikattuna kolme kertaa halutun levyinen, joista yksi osa menee ompeluun ja kaksi jäljelle jäävää 'osaa' taittaen vaatteen oikealle puolelle.

Joo on varmasti selkee mut tälläselle opettelevalle ei niin mee kaikki heti jakeluun:)

Eli juu vissiin käsitin sit oikein.Nurjalle puolelle ei siis jää resoria ollenkaan näkyviin vaan kaikki tulee siihen oikeelle puolelle?

Ku eka harjottelin ompeleen niin taitoin sen jotenkin niin et resoria jäi myös nurjalle puolelle :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo on varmasti selkee mut tälläselle opettelevalle ei niin mee kaikki heti jakeluun:)

Eli juu vissiin käsitin sit oikein.Nurjalle puolelle ei siis jää resoria ollenkaan näkyviin vaan kaikki tulee siihen oikeelle puolelle?

Ku eka harjottelin ompeleen niin taitoin sen jotenkin niin et resoria jäi myös nurjalle puolelle :D

Kyllä nurjalle jää yksi osa resori - kangas - resori kaksinkeroin

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä nurjalle jää yksi osa resori - kangas - resori kaksinkeroin

Niin jää.

Opettele :) sitten se sujuu kun hoksaat. Kannattaa ajatuksella ja vaikka se oma tekele käsissä tutkailla tuota kuvasarjaa niin tulee se ahaa- elämys :)

Yhteistyössä