kassalla jonottamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oddball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oddball

Aktiivinen jäsen
14.10.2009
1 634
0
36
Kiinnitin tähän asiaan huomioo jo silloin kun olin ite kassalla töissä ja nyt tietenkin asiakkaanakin. Tullaan kassalle ja lapataan ne ostokset siihen hihnalle, myyjällä saattaa olla toisen asiakkaan kanssa vielä asiat kesken, mut sit kun tää asiakas menee lappaa niitä ostoksia niin tää seuraava jää päivystää siihen kassaneidin nenän eteen :o Minkä hiton takia ei voi mennä lappaa niitä ostoksia sinne pussiin tai koriin sitä mukaan kun kassaneiti saa ne hihnalle tulemaan :whistle: Ja yleensä se joka jää siihen päivystää on ostanu viikon safkat,joten hihnan pakkaus puoli on ihan tukossa...ja näin ollen kassaneiti ei voi rueta lappaa seuraavan asiakkaan ostoksia siihen hihnalle. Näin tehdään just sitä jonoo! :headwall:

itteeni nyt se jonottaminen ei niin harmita, mutta se myyjä parka saa kuulla kyllä kaikki haukkumiset sieltä jonon hänniltä, vaikkei ite ole edes syypää. :/

minuu veetuttaa sekä asiakkaana että kassalla töissä olleena se, kun asiakas ei saa maksaa ostoksiaan rauhassa. Se on kuitenkin yksityinn tapahtuma, kortit, yms. ja joku tunkee jo niskaan kiinni.

Mulla on oikeus vaikka seisoo päälläni siinä kassaneidin edessä jonoa tukkimassa koska olen maksava asiakas. Mulle on myyjän tai muiden asiakkaisden turha tuhista tai kattoa kieroon, koska ostokset jää silloin siihen. Asiakkaalla on oikeus saada palvelua niin kauan kun astuu kaupasta ulos.

no vaikka sen takia, että on lapsi ostoskärryissä, eikä häntä voi jättää kumpaankaan paikkaa yksin, ei kassalle, eikä sinne hihnan päähän. Ja siksi että tuo samalla lappaaminen onnistuu kun ostokset tulevat siihen lähemmälle reunalle ei silloin kun menee vastakkaiselle reunalle. NIIN!

Juu,oot kyllä oikeassa,mut itse en käyttäydy noin niinku toivoisit=) Mä pistän ostokset hihnalle ja odottelen rahapussini kanssa siinä kunnes tulee maksun aika.Sit meen pakkaamaan...

Se lappaminen ja nopeat lukulaitteet tekee siitä pakkaamisesta semmosen härdellin. Miksihän ne hihnojen päät ei oo isompia? Kun sinne ei mahu ne viikon ostokset. Kassa lataa tavaraa minkä kerkeää (totta kai lataa, mitä siinä hidastelemaan) ja asiakas vasta lataa niitä kärrystä hihnalle.

Sitte laukot toiseen päähän lappamaan tavaraa kasseihin hihnan hyppiessä maitopurkkien sun muiden painosta. Maksat välillä ja jatkat latomista, kun kansa jonosta mulkoilee, että eikö tuo ämmä saa noita viilejään minnekään, tunkis ne ahteriinsa ja häipyis.

Lasten mukanaolo tekee omat lisänsä tähän ruljanssiin... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no vaikka sen takia, että on lapsi ostoskärryissä, eikä häntä voi jättää kumpaankaan paikkaa yksin, ei kassalle, eikä sinne hihnan päähän. Ja siksi että tuo samalla lappaaminen onnistuu kun ostokset tulevat siihen lähemmälle reunalle ei silloin kun menee vastakkaiselle reunalle. NIIN!

Mielestäni kirjotuksessa ei ollut mainintaa lapsesta joka on kärryssä? Vai oliko?! Yleensä nämä kassantukkijat on yksin viikon ostoksineen. Ollaan kaikki maksavia asiakkaita, ja miksi tehdä sitten tahallaan kiusaa toisille maksaville asiakkaille sillä että ei jouduta vähän sitä kassajonon liikkumista?

Mut täällä taitaa taas roikkua niitä "MINÄ MINÄ" ihmisiä, joita ei piiruakaan kiinnosta muut kun MÄ vaan saan hoidettua asiani ihan niinkun haluan.

minä kun teen viikko (kaks kertaa viikko) ostokset ja niitä on paljon. tavaran lastaamisessa mulla menee jo oma aikansa, kassat on yleensä aika nopeita ja siinä vaiheessa kun saan kaikki tavarat hihnalle, niin kassalla enään muutama jäljellä. sen jälkeen mun pitää kaivaa korttini (naisen sekaisesta laukusta) ja hups, en enää ehdikään menemään pakkaamaan.

tämän takia mulla on yleensä teinit mukana kaupassa

Periaatteessa hyvin ajatetu ap, MUTTA:

Se on toisille (kuten minulle) erittäin tärkeää, missä järjestyksessä tavarat pakataan kasseihin ja mitkä menevät keskenään. Enhän VOI pakata salaatteja ensin alimmaiseksi ja sitten lopuksi tulevia maitopurkkeja, jäätelöitä jne siihen päälle.. Hihnalle tavarat taas menevät siinä järjestyksessä mikä on kärryssä päällimmäisenä, mihin taas vaikuttaa kaupan järjestys ja tavaroiden paino.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Se lappaminen ja nopeat lukulaitteet tekee siitä pakkaamisesta semmosen härdellin. Miksihän ne hihnojen päät ei oo isompia? Kun sinne ei mahu ne viikon ostokset. Kassa lataa tavaraa minkä kerkeää (totta kai lataa, mitä siinä hidastelemaan) ja asiakas vasta lataa niitä kärrystä hihnalle.

Sitte laukot toiseen päähän lappamaan tavaraa kasseihin hihnan hyppiessä maitopurkkien sun muiden painosta. Maksat välillä ja jatkat latomista, kun kansa jonosta mulkoilee, että eikö tuo ämmä saa noita viilejään minnekään, tunkis ne ahteriinsa ja häipyis.

:laugh:

kuvasit tässä juuri erittäin ansiokkaasti meikäläisen jokaviikkoisen markettisession, :flower: kiitokseksi hyvistä nauruista. :)

No voi vietävä sentäs! kyllä niin hyviä perusteluita taas tullut että olen sitten vissiin ihan väärässä. Toivottavasti ette sitten kukaan lukeudu niihin asiakkaisiin jotka alkaa turhautuneen polkee jalkaa ja huokailee kun jono ei liiku....siellä saattaa kassalla olla päivystämässä just vierasmiukumä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Salatiedettä:

Se on toisille (kuten minulle) erittäin tärkeää, missä järjestyksessä tavarat pakataan kasseihin ja mitkä menevät keskenään. Enhän VOI pakata salaatteja ensin alimmaiseksi ja sitten lopuksi tulevia maitopurkkeja, jäätelöitä jne siihen päälle.. Hihnalle tavarat taas menevät siinä järjestyksessä mikä on kärryssä päällimmäisenä, mihin taas vaikuttaa kaupan järjestys ja tavaroiden paino.

Meillä taas tehdään just niin että siihen hihnalle nostetaan ensin just nimenomaan maidot,mehutölkit,tetrat yms.pahvi/kartonki pakkaukset.Sitte leivät,jogurtit,hedelmäpussit,yms.mitä onkin tullu ostettua=) Mutta pääasia siis että maitotölkit yms.ekaks!Ja en mee pakkaamaan kesken,jos mies mukana niin se jo menee alotteleen pakkaamista =)

Lidlin kassahihnat ne vasta "hauskoja" on... kun pitää ostokset lappaa suoraan kassanhoitajan kädestä pussiin tai sit kärriin. En ikuna kerkee tarpeeks nopeesti :kieh: ja tulee paniikki!

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Lidlin kassahihnat ne vasta "hauskoja" on... kun pitää ostokset lappaa suoraan kassanhoitajan kädestä pussiin tai sit kärriin. En ikuna kerkee tarpeeks nopeesti :kieh: ja tulee paniikki!

Meilläpäin oli ENNEN noin,muutta nykyään täälä Lidl'issä on jo ne pakkaus"alueet"hihnan päissä=)

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

:laugh:

kuvasit tässä juuri erittäin ansiokkaasti meikäläisen jokaviikkoisen markettisession, :flower: kiitokseksi hyvistä nauruista. :)

Siinä sitte hymy perseessä komennat kakaroita ja mieli tyynenä ladot pakasteet erikseen, hajoavat erikseen ja murenevat/liiskaantuvat erikseen. Katot, ettei kurkut jää lihavuoren alle, että se just rikkoontunut ja jo maksettu jogurtti jää päälimmäiseksi ja että munat ei ole kakaroilla.

Sitten toteat, että ei saakeli nää kassit ja pussit riittäny taaskaan ja kakarat tappelee jo väristyskirjoistaan täysillä. Sitte todetaan sekakuorolausuntana, että yks lapanen on hukassa ja kuopuksen pehmohiiri on hukassa, vaikka se piti jättää autoon. Esikoisen "Sää lupasit vaihtaa meille viikkorahat" hukkuu yleiseen älämölöön ja toivon hiljaa, että selviäisin autolle kilahtamatta.

Kärjistäen, mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Meillä taas tehdään just niin että siihen hihnalle nostetaan ensin just nimenomaan maidot,mehutölkit,tetrat yms.pahvi/kartonki pakkaukset.Sitte leivät,jogurtit,hedelmäpussit,yms.mitä onkin tullu ostettua=) Mutta pääasia siis että maitotölkit yms.ekaks!Ja en mee pakkaamaan kesken,jos mies mukana niin se jo menee alotteleen pakkaamista =)
Niin meilläkin ja luulin että kaikilla muillakin.

Sillä että joku on maksava asiakas ei voi perustella mielestäni huonoa käytöstä. Se että maksat ruuasta ei tarkoita että voisit käyttäytyä miten vaan ottamatta muita huomioon juurikin siitä syystä että' ne mutkin asiakkaat on kyllä niitä maksavia ja meillä kaikilla on oikeus inhimillisiin työoloihin varsinkin myyjällä jonka palkkakaan ei kaksinen ole. Ja siinä kassalla on aivan hirveä olla kun se jono vaan venyy ja venyy, joten jos näen että takanani on pitkä jono yritän kyllä päästä kassalta pois mahdollisimman pian.

Mitä vatun väliä sillä ihan oikeesti on miten joku maksaa ja pakkaa?

Itse jonota ja kun vuoro tulee, maksan ostokseni ja pakkaan sen jälkeen ripeästi. Ja tottahan, ainakin meidän kaupassa, on muitakin kassoja joita avataan sen mukaan kuin jonoa kertyy.

Mulla kans niin että kun käyn yleensä kerran viikossa kaupassa niin ennenkuin oon ehtiny saada kärryn tyhjäksi on kassa ehtiny kans laittaa tavarat eteenpäin. Eipä siinä jää paljon muuhun aikaa kun kaivaa rahapussi esiin.
Tuossa lähimmässä s-marketissa alkaa melkein poikkeuksetta soimaan kello millä kassa hälyyttää toisenki kassan paikalle (noloa). Mutta ei tarvis olla kovin paljon isompi se hihna kun mahtuis ne viikon ostokset. Pitäis olla ainakin sen verran tilaa tavaroille mitä yhteen ostoskärryyn mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Meillä tehdään kanssa just näin. Ja mennään kesken pakkaamaan, se on helppoa nostella ne maidot kassiin, kun ne on siellä hihnalla ensimmäisenä. Menen kesken pakkaamaan, vaikka on lapsetkin. Miksei ne voi istua kärryssä siellä hihnan pakkauspäässäkin?

tjah... itse teen niin et meen pakkaamaan tavarat jo heti ja kun huomaan et muutama ostos enää skannaamatta niin kipasen kassaneidin eteen maksamaan. Helppoa kuin mikä!

moni vaan tässäkin ketjussa tuntuu tekevän siit asiasta niin pirun vaikeeta, vaikkei se oikeesti ole.

kannattaisko vähän tsekata sitä järjestystä siel kärrys jos sulla se menee niin.

Tietenki painavat tavarat ensin hihnalle! ja sit vasta salaatit..

tästäkin asiasta saa toki vaikean..

mä inhoan sitä, kun jotkut vie kaiken tilan pakatessaan, siis niin että toinen asiakas ei mahdu pakkaamaan omalle puolelleen. Kärryt työnnetään eteen ja levitellään kassit koko alueelle..

ja inhoan myös niitä hidastelijoita jotka jää ikuisuudeksi järjestelemään rahapussiaan ja laukkuaan ennenkuin suvaitsee aloittaa pakkaamisen.. johon menee tietysti toinen ikuisuus kun pitää pakata kuin hidastetussa filmissä..