kassalla jonottamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oddball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä odotan joskus pakkaamista ja joskus meen taas sit jo sitä mukkaa lappamaan niitä ku niitä tulee,riippuu mite jaksaa :whistle:

ja mä inhoon sellasia edellä meneviä jotka ei voi laittaa sitä v*tun kapulaa siihe ostostensa perään vaikka niitä ois tarjolla kui paljon |O

No enpä ole koskaan tajunnut että ostosten maksaminen ja pakkaaminen on noin monimutkainen homma. Jos jota kuta huokailuttaa siellä jonon hännillä niin vaihtakoon kassaa ja jos taas kassaneitiä huokailuttaa niin vaihtakoot alaa. Ainut mikä minua "ärsyttää" kassalla on se miksi jogurttipurkit, pakasteet, ja milloin mitkäkin pitäisi laittaa erilliseen muovipussiin johon kassaneiti ne sitten pakkaa. Eikö se ole hidastelua pahimmillaan?

:wave:
Täällä ilmoittautuu kanssa yks kassojen tukko... joka käy kerta viikkoon isoilla ostoksilla, ja sillä reissulla mie käyn ensin tukkimassa kassan Cittarissa, sit Lidlissä, Prismassa ja vielä lopuksi kirkonkylällä S-marketissa :D

Mie oon kyllä ihan avoimesti toivonut, että se Lidlin kassa-malli tulis noihin muihinkin marketteihin. Se ois niin paljon kätevämpi.
Ehkä sit tämä Suomen muovikassikansakin oppisi siihen, että kauppaan mennessä mukaan kauppaan otetaan auton peräkontista tarvittava määrä sellaisia "linkkuuntaitettavia" koreja, joihin ne ostokset voi latoa suoraan.
Sit kassalla annetaan korista 12 näitä, 10 näitä jne.
Ja loput yksittäiset tavarat ladotaan siihen hihnalle, ja sit siitä taas suoraan samantien koriin, joka on siis kärryn pohjalla.
Noihin isojen markettejen kärryihin sopii oihan hyvin 2-3 sellaista koria, harmi vaan ettei täällä sellaisia juurikaan näy.

Ja juu, tuo ei toki onnistu jos käy kaupassa kävellen / rattailla, mutta silloin harvempi kuitenkaan ostaa koko viikon tarpeita kerralla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vivi:
No enpä ole koskaan tajunnut että ostosten maksaminen ja pakkaaminen on noin monimutkainen homma. Jos jota kuta huokailuttaa siellä jonon hännillä niin vaihtakoon kassaa ja jos taas kassaneitiä huokailuttaa niin vaihtakoot alaa. Ainut mikä minua "ärsyttää" kassalla on se miksi jogurttipurkit, pakasteet, ja milloin mitkäkin pitäisi laittaa erilliseen muovipussiin johon kassaneiti ne sitten pakkaa. Eikö se ole hidastelua pahimmillaan?

mä olen käsittänyt että esim. pakasteet laitetaan sen takia pieneen "yhteiseen pussukkaan" että ne tuotteet pitää toinen toisiaan kylminä ja sit ne siitä pikku pussukasta voi kätevästi nostaa kotona pakkaseen, ettei tarvii alkaa kaivella niistä kymmenestä muovipussista että" mihin hittoon survoin ne pakkas kamat?!" ja aukoilla sitten pakkasen ovee sen kymmenen kertaa. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Täällä ilmoittautuu kanssa yks kassojen tukko... joka käy kerta viikkoon isoilla ostoksilla, ja sillä reissulla mie käyn ensin tukkimassa kassan Cittarissa, sit Lidlissä, Prismassa ja vielä lopuksi kirkonkylällä S-marketissa :D

Mie oon kyllä ihan avoimesti toivonut, että se Lidlin kassa-malli tulis noihin muihinkin marketteihin. Se ois niin paljon kätevämpi.
Ehkä sit tämä Suomen muovikassikansakin oppisi siihen, että kauppaan mennessä mukaan kauppaan otetaan auton peräkontista tarvittava määrä sellaisia "linkkuuntaitettavia" koreja, joihin ne ostokset voi latoa suoraan.
Ja loput yksittäiset tavarat ladotaan siihen hihnalle, ja sit siitä taas suoraan samantien koriin, joka on siis kärryn pohjalla.
Noihin isojen markettejen kärryihin sopii oihan hyvin 2-3 sellaista koria, harmi vaan ettei täällä sellaisia juurikaan näy.

Ja juu, tuo ei toki onnistu jos käy kaupassa kävellen / rattailla, mutta silloin harvempi kuitenkaan ostaa koko viikon tarpeita kerralla ;)

Mä taas olen avoimesti ollu iloinen et täällä lidlissä on jo ihan oikeat kassa hihnat eikä sellasta 30 cetin pitusta liuskaa...

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:

Mä taas olen avoimesti ollu iloinen et täällä lidlissä on jo ihan oikeat kassa hihnat eikä sellasta 30 cetin pitusta liuskaa...

se oli ihan hyvä :D ei joutanut kukaan seisoskeleen siinä ja kaiveleen nenäänsä B)

Juu, ja niin on moni muukin ilmeisesti... koska nythän he vaihtavat noita kassoja just noihin marketti-tyyppisiin... joista mie oisin ennemmin luopunut.
Mutta näin on oleminen - kaupassa on käytävä, kassanmallista riippumatta... kun ei täällä oo niin paljoa valinnanvaraa :D

Juu, ja niin on moni muukin ilmeisesti... koska nythän he vaihtavat noita kassoja just noihin marketti-tyyppisiin... joista mie oisin ennemmin luopunut.
Mutta näin on oleminen - kaupassa on käytävä, kassanmallista riippumatta... kun eio täällä oo niin paljoa valinnanvaraa :D

:D näinpä ;)

Mut mä olen aika varma et harvalla on niin kiire siellä kaupassa että ei jaksais vähää aikaa jonottaa tai odottaa?! ;)

Ihmiset ei ehkä asiakkaana sitä huomaa kun ovat niin syventyneet omaan itteensä ja omiin ostoksiinsa. Mutta myyjä joka tekee sitä kassaneidin hommaa sen 8 tuntia päivässä saa kuulla kyllä yhtä sun toista...ja aina, lähes poikkeuksetta myyjä on se jonka syy jonot on. :o kannattaa ihan samaistua siihen myyjään joskus tai lähtee kokeilee niitä hommia johonkin isoon markettiin. Ja mielellään sitten neljän ruuhkaan tai lauantaina 17-18... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja helmeilevä urpo:

se oli ihan hyvä :D ei joutanut kukaan seisoskeleen siinä ja kaiveleen nenäänsä B)

Joo mut se siinä oli ainakin hyvä ja on edelleen et ne ostokset kerkee lapata ainakin eka siihen hihnalle vaikka niitä olis miljoona ku se alkupään hihna on niin pitkä ;)
Ja sit hervottomana lapata kasseihin. ;) Mut kassa sai odottaa vähän et saan kaiken siististi kasseihin jos vielä ipanat hästäs siinä vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Mut mä olen aika varma et harvalla on niin kiire siellä kaupassa että ei jaksais vähää aikaa jonottaa tai odottaa?! ;)

Ihmiset ei ehkä asiakkaana sitä huomaa kun ovat niin syventyneet omaan itteensä ja omiin ostoksiinsa. Mutta myyjä joka tekee sitä kassaneidin hommaa sen 8 tuntia päivässä saa kuulla kyllä yhtä sun toista...ja aina, lähes poikkeuksetta myyjä on se jonka syy jonot on. :o kannattaa ihan samaistua siihen myyjään joskus tai lähtee kokeilee niitä hommia johonkin isoon markettiin. Ja mielellään sitten neljän ruuhkaan tai lauantaina 17-18... :whistle:

En mä lähde mä kyllä ymmärrän sitä myyjää.
Tulipa tästä eräs joulunaikainen juttu mieleen. Ku olin isossa marketissa ja kauheet ruuhkat ja hässäkät. Ja ku olin saanu maksettua niin sanoin sille väsyneen ja kireen näköselle kassa neidille iloisesti et- Hyvää joulua teillekki :) Tämä täti meni eka ihan hämilleen ja sit nauro takas et joo kiitos. Ei vissiin ollu sinä päivänä saanu kuulla paljon positiivista.

Tulipa tästä eräs joulunaikainen juttu mieleen. Ku olin isossa marketissa ja kauheet ruuhkat ja hässäkät. Ja ku olin saanu maksettua niin sanoin sille väsyneen ja kireen näköselle kassa neidille iloisesti et- Hyvää joulua teillekki :) Tämä täti meni eka ihan hämilleen ja sit nauro takas et joo kiitos. Ei vissiin ollu sinä päivänä saanu kuulla paljon positiivista.

Mulla on kans tapana heittää sille kassaneidille jotain ystävällistä, koska tiedän miten paljon paskaa ne niskaansa saa joka päivä. Pieni hymy tai ystävällinen sana toiselle ei mitään maksa. Mä en ainakaan mene kauppaan purkaa omaa huonoa oloa myyjiin.(T: Kokemuksen syvällä rintaäänellä kaupan kassalla niin usein lyttyyn haukuttu ja itkua nielleenä...) :flower:

mä olen käsittänyt että esim. pakasteet laitetaan sen takia pieneen "yhteiseen pussukkaan" että ne tuotteet pitää toinen toisiaan kylminä ja sit ne siitä pikku pussukasta voi kätevästi nostaa kotona pakkaseen, ettei tarvii alkaa kaivella niistä kymmenestä muovipussista että" mihin hittoon survoin ne pakkas kamat?!" ja aukoilla sitten pakkasen ovee sen kymmenen kertaa. :o

No pakasteiden kohdalla vielä ok, mutta miksi jogurtit pitää pakata omaansa (ja usein viilit erikseen omaansa)? Miksi jauheliha tarvii oman muovipussin? tai leikkeleet.

Mulla on kans tapana heittää sille kassaneidille jotain ystävällistä, koska tiedän miten paljon paskaa ne niskaansa saa joka päivä. Pieni hymy tai ystävällinen sana toiselle ei mitään maksa. Mä en ainakaan mene kauppaan purkaa omaa huonoa oloa myyjiin.(T: Kokemuksen syvällä rintaäänellä kaupan kassalla niin usein lyttyyn haukuttu ja itkua nielleenä...) :flower:

Joo mä en edes kehtais...Mut niin niitä ihmisiä vaan on moneen lähtöön.

Meidän kaupassa kassat kysyy "laitetaanko pieneen pussiin?" Ei niitä sinne ole pakko lappaa. En ole nähny/kuullu ennen että suurinpiirtein joka tavara pakattais omaan pussiinsa? :o jugurtit laitetaan just sen takia että sen pikku pussukan saa kätevästi nostettua sitten isompien tavaroiden alta pois...ettei ne tosiaan liiskaannu siihen hihnalle. =)

No pakasteiden kohdalla vielä ok, mutta miksi jogurtit pitää pakata omaansa (ja usein viilit erikseen omaansa)? Miksi jauheliha tarvii oman muovipussin? tai leikkeleet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on myyjän ammattitaidossa vikaa jos lappaa niitä tavaroita siinä hihnalla niin nopeeta että ruuhkautuu =)

Justjust, ja ihan älyttömän ammattitaidottomia ne on kun hidastelevat... :headwall:

Sinä olet kyllä selkeesti väärällä alalla tai muuten vaan vajakki :headwall. ei ne asiakkaat ole ammattitaidottomia vaan he ovat asiakkaita joita myyjä palvelee. Jos ei asiakkaita ei sulla työtä eika palkkaa :headwall:
Jos on myyjällä ammattitaitoa ei synny ruuhkaa kassan kumpaankaan päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on myyjän ammattitaidossa vikaa jos lappaa niitä tavaroita siinä hihnalla niin nopeeta että ruuhkautuu =)

En ole myyjä, mutta näinpä taas. Jos nappaat liian nopeasti, asiakas ei ehdi pakata (????, jos asiakas pakkaa vasta maksettuaan???) jos taas liian hitaasti, niin silloin ei jono liiku. Asiakkaat ovat tosiaan aina oikeassa... Itse pyrin olemaan joustava ja ystävällinen, ei ole varmaan helppoa olla asiakaspalvelija.

Kuinka näet rikan toisen silmässä...

Kyllähän sitä voi mennä etukäteen pakkaamaan jos se jouhevasti siinä onnistuu, mutta en minä siihen kuole, jos joku vaikka siinä kassalla odottaakin maksua ennen kuin menee pakkaamaan. Jos siellä on joku erityisen hidas pakkaaja, niin myyjä voi fiksusti vähän hidastaa tahtia, että ehtii entiset asiakkaat alta pois. Kyllä tuo kumma kiire on minusta ihmeellisempää kuin se, että kaikki ei säntäile kuin sekopäät eestaas ettei vaan joku takana nyt sattuisi hermostumaan.

Semmoiset takana mulkoilijat on muutenkin paljon ärsyttävämpiä kuin edessä hituroijat. Voisi varata sinne kauppaan enemmän aikaa tai käydä sitten jossain muualla jos niin helvetisti ottaa päähän muut ihmiset. Onhan se perseestä jos joku siellä ihan tahallaan hituroi, mutta kun en minä usko että monetkaan kusipäisyyttään tekee mitä tekee. Kerran pisti ihmetyttämään kun me miehen kanssa ehdittiin pakata meidän perheen viikonlopun ruokaostokset nopeampaa kuin meitä edellä ollut pariskunta, joilla oli ruhtinaalliset kaksi tavaraa. Siinä oli jo taidetta kuinka hitaasti ne tavarat saatiin reppuun. Mutta tuollainen on todella harvinaista.

Ihan samanlailla en ymmärrä niitä jotka ahdistuu kun joku ajaa 5km/h alinopeutta. Kannattaisi itse vähän relata, jos niin pistää vihaksi muiden "hidastelu", joka tosiasiassa on vain kiireen puutetta, ei muuta.

Argh, mulla menee hermo sellaisiin jotka ei voi siirtyä sinne pakkauspuolelle, vaan jää muiden asiakkaiden tukkeeksi siihen käytävälle. Tänäänkin mun edessä oleva jäi siihen ihan kassojen viereen, käytävän puolelle pakkaamaan kassejaan, siis sillä lailla että kukaan ei pääse ohi, pois kassojen luota. Siinä sitten seistä tönötettiin, pakkaaja, minä jo maksanut, takanani oleva jo maksanut ja seuraava asiakas, jota jo palveltiin... Ja kun sanoin "anteeksi", niin kamala mulkaisu :o Ja siellä hihnojen päässä, pakkauspaikassa, oli ihan tyhjää, niin että ei todellakaan ollut kyse siitä että ei olisi mahtunut sinne pakkaamaan tavaroitaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Argh, mulla menee hermo sellaisiin jotka ei voi siirtyä sinne pakkauspuolelle, vaan jää muiden asiakkaiden tukkeeksi siihen käytävälle. Tänäänkin mun edessä oleva jäi siihen ihan kassojen viereen, käytävän puolelle pakkaamaan kassejaan, siis sillä lailla että kukaan ei pääse ohi, pois kassojen luota. Siinä sitten seistä tönötettiin, pakkaaja, minä jo maksanut, takanani oleva jo maksanut ja seuraava asiakas, jota jo palveltiin... Ja kun sanoin "anteeksi", niin kamala mulkaisu :o Ja siellä hihnojen päässä, pakkauspaikassa, oli ihan tyhjää, niin että ei todellakaan ollut kyse siitä että ei olisi mahtunut sinne pakkaamaan tavaroitaan...

jep tää on kans niiiin tuttua :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mua taas ärsyttää se kun ihmisillä on aina johonkin kiire ja tuppaudutaan kassalla selkään kiinni

Mua kans ärsyttää tuo ihan suunnattomasti! Tänäänki olin Anttilassa ja just maksamassa (en mitää isoja ostoksia) ni totesin jo siinä että joku on ihan selän takana. Vaihtorahat ku sain takas ni en ehtiny ees lompakkoo käsilaukkuun laittaa takas ku sieltä jo joku kärttynen kuudenkymmenen ja kuoleman väliltä oleva täti puski ostoksiaan mun ohi siihen kapeelle kassalle. Hemmetti sentää että mua raivostutti, ehi ees omia ostoksia kassalta ottaa ku jo yks lappaa omiaan..

Ja maksoin Anttilan neuvonnassa ja siinä on ihan kaposet ne välit mihin ostokset lykätään..