Kassavirheen takia iso säästö.. miten toimisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fillaristi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fillaristi

Vieras
Ostin viime viikolla polkupyörän ja paljon tarvikkeita, vaatteita, kenkiä lapsille jne.
Katseltuani montaa eri vaihtoehtoa, päädyin yhteen fillariin. Hinnaksi oli laitettu 579?.
Varastomies toimitti minulle pyörän myymälän puolelle, ja kävelin kassalle sen kanssa.
Kassaneiti löi hinnat kassakoneeseen ja sanoi loppusumman. En kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, vaan maksoin ja keräsin kamani ja lähdin kotiin.
Kotona tutkin kuittia tarkemmin, ja siinä oli polkupyörän malli, merkki ja tuumat oikein, mutta hinta oli vain 479?.
Katsoin vielä kyseisen kaupan nettisivuilta uvastoa, jossa pyörän hinta todella oli 579?.
Koneella siis oli vain väärä hinta, ja minä säästin 100?

Miten toimisitte, ottaisitteko yhteyttä kauppaan vai antaisitteko olla?

ostin vaa´an. Paketissa oli punainen tarjouslappu hintana 39,95 (ap hinta 69,95) Kassalla kone näytti tuon 69,95. Tuo 39,95 oli poitunut alehinta, johon minulle kuitenkin tuotteen myivät, koska tuotteessa oli väärä hinta eivätkä kalliimmalla voi siis myydä, kuin mitä paketissa seisoo.

Kuitissa olisi käsittääkseni merkintä, jos olisi ollut alennuksessa?
Missään en löytänyt tietoa alesta, en netissä enkä liikkeestä.

Tekisi mieli olla sika, eli antaa asian olla... Mutta en tiedä pystynkö.

No vaikka olisit huomannut asian kaupassa, heidän olisi pitänyt se siihen hintaan myydä mikä koneelta tulee.
Mutta ehkä periaatteessa olisi hyvä asiasta heille ilmoittaa, mikäli eivät sitä olisi vielä huomanneet.

Yleensähän hinnat tulee niistä koodeista. Mihin on sitten sisälletty alennus jos sellainen on. Vai mistä myyjä noukki tuon hinnan?

Jos oikeasti häiritsee niin mene ihmeessä käymään liikkeessä. Sillähän se asia selviää :)

Riippuu paljonko sä tuossa kaupassa asioit. Jos et paljon, niin mä antaisin olla. Jos käyt useasti niin sitten mä kävisin sanomassa...

Mulle kävi sellainen tilanne että lelukaupassa ostin leluja, yhteensä kassakone näytti 69,95. Maksoin kortilla enkä kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Kortilta ne oli veloittaneet 29,95. En maininnut asiasta mitään. Tosin huomasinkin vasta kuukauden päätteeksi kun tsekkasin maksut tiliotteelta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KAUPPIAS:
KONEELLA OLI TARJOUSHINTA

NIIN OLI, MUTTA KUN PYÖRÄN EI PITÄNYT OLLA ALENNUKSESSA!
Kysymys kuuluukin, miten esim sinä toimisit vastaavassa tilanteessa?

Kahta tyyliä tuntuu jo useassa vastauksessa olleen joko ottaisi yhteyttä liikkeeseen tai jos omatunto antaa periksi niin antaa olla. ELi eiköhän moni ole jo vastannutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KAUPPIAS:
KONEELLA OLI TARJOUSHINTA

NIIN OLI, MUTTA KUN PYÖRÄN EI PITÄNYT OLLA ALENNUKSESSA!
Kysymys kuuluukin, miten esim sinä toimisit vastaavassa tilanteessa?

ei aina kerkiä laittaa alelappuja tai sitten on viimeiset kappaleet myynnissä. soita ihmeessa ja tarkista. kyllä tähän asti on ollut että jos kone näyttää vähemmän niin sen mukaan maksetaan.

Olisin tyytyväinen kun sain pyörän halvemmalla mitä alunperin luulin. Jos se oli joku iso marketti niin ne ei sen yhen satasen kipeitä ole. Eri juttu jos joltain pienyrittäjältä oisin ostanu varsinki jos pieni paikka ja tuttu yrittäjä. Oma mokahan se kauppiaalla on jos väärä hinta on koneella. Ei se ole sun velvollisuus niiden virheitä oikoa jos et niin pikkutarkka ole et omatuntos rauhan antaa. =) Eli mä olisin asiasta hiljaa ja tyytyväinen.

Yhteistyössä