Kastellin Economy 87 vai Design-talon Piippola 150?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omasta kodista haaveileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omasta kodista haaveileva

Vieras
Edullinen omakotitalo nelihenkiselle perheelle etsinnässä. Parhaimmalta budjettiin tuntuvat sopivan nämä Kastellin ja Design-talon "halpismallit". Tarkoituksena aluksi rakennuttaa vain alakerta valmiiksi, ja myöhemmin muksujen kasvaessa (nyt 3-v & 8kk) rakentaa yläkertaan lisää tilaa. Lähinnä kaipaisin mielipiteitä pohjakuvista, mitä huonoja ja mitä hyviä puolia pohjissa on. Itsellä ainakin Kastellin vaihtoehdossa kiinnitti huomiota säilytystilojen vähyys ja toisen makuuhuoneen pienuus, Design-talon vaihtoehdossa nämä asiat on mielestäni paremmin järjestetty, mutta tupakeittiössä on heti hieman vähemmän neliöitä.. Kumpikin taloista on toki pieniä, mutta meille riittävän kokoisia, joten "alle 200neliön mökkejä ei lapsiperheen kannata rakentaa"-kommentteja en kaipaa, vaan fiksuja mielipiteitä pohjien toimivuudesta/toimimattomuudesta x)

http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/economy/Economy+87

Nopeasti vilkaistuna Design-talo vaikutti minun mieleen toimivammalta. Tilavampi eteinen (lapsiperheessä se ei ole "koskaan" liian suuri), porrasratkaisu fiksumpi. Sitten joskus jos rakennatte toisen kerroksen niin Kastellin ratkaisussa en pidä siitä, että portaat lähtee tuulikaapista. Design-talon sauna on ulkoseinän vieressä, itselleni tärkeä juttu on katsella ikkunasta ulos kirpeänä pakkasiltana ja nauttia saunan löylystä :) Tässä näin äkkiseltään pohjia vilkaisemalla, hintaa en edes katsonut, mutta minun valinta noista vaihtoehdoista olisi Design

Kastellia sen takia että se on talotoimittajana erittäin laadukas, luotettava ja suosittu. Kastellilla on paras maine ja suurin suosio talopaketeista ja he todellakin haluavat pitää maineestaan kiinni. Design-talolla oli ainakin jonkun hintavertailun mukaan edullisemmat neliöhinnat mutta laatu tuskin on yhtä hyvää.

Mä tykkään tuosta Desing Talon pohjasta enempi. Tuossa Kastellissa tuo yksi huone on todella mitättömän kokoinen ja tosiaan rappusille on jätetty fiksummin tilaa.

Jos minä joskus olen rakentamassa taloa, niin haluan ehdottomasti paljon vaatehuoneita. Mielellään eteisen/khh:n yhteyteen yhden ja mielellään lastenhuoneen yhteyteen yhden (lelu/romunkeräyshuone samalla). Eli noi ei meille kävis vaatehuoneiden vähäisyyden vuoksi.

Juu vaatehuonetta, ainakin yhtä, minäkin kaipaisin :) Tuossa Design-talon versiossahan niitä oli kaksi, Kastellilla ei yhtään.. Toki vaatekaappeja voi laittaa huoneisiin lisää, mutta vievät sitten pienistä huoneista arvokasta tilaa :/ Makuuhuoneiden ei tarvitse suuria olla, vanhempien makkariin (josta myöhemmin kun yläkerta rakennetaan valmiiksi tulee työhuone) riittää, etttä mahtuu sänky, toki toiseen makuuhuoneeseen täytyy kahden muksun mahtua, eli toisen täytyy hieman suurempi olla.

Apsi Deisi: Kiitos tuosta Muurame-talon vinkistä, aika lailla samaa koko luokkaa onpi, täytyypi tuotakin vilkaista tarkemmin :)

Meillä taitaa olla lähinnä tämä pohjaratkaisu, tosin eroja löytyy.. Pääasia mulle oli et keittiö on erillään olkkarista jollain tapaa.

http://www.jukkatalo.fi/index.php?tocID=61&mID=192&imgID=9285&part=

Itse taas ollaan tykätty nykyisessä asunnossa juuri tuosta, että olohuone, ruokailutila ja keittiö ovat samassa tilassa :) Tämä varmaan jakaa mielipiteet kahtia, toiset tykkää, toiset ei :)

Olen ollut mukana muutamalla työmaalla pystyttämässä Design-taloja ja voin sanoa käsi sydämmellä etten suosittele kenellekkään. En halua lähteä ruotimaan yksityiskohtia, mutta hinta ei kohtaa laatua..

Meillä on talossa todella samanlainen pohja, kuin tuossa design talossa ja ollaan tykätty todella paljon, hyvin toimii! Design taloista tykkään muutenkin, kaikki joissa olen käynyt on ollut tosi kivoja ja Design taloissa on jo se ihan perus varustelukin tosi hyvä tasoinen, joten pisteet sille!

Kastellin valmistaloissa olen käynyt vain yhdessä ja sekin oli oikein kiva, niissä ei vain saa päättää sisustusta yhtä vapaasti kuin desgn talossa, eli niihin on kolme eri sisustusvaihtoehtoa, jonka mukaan sitten tulee koko talo. Tyylikkäitä ovat tokikin, mutta design talolla on paremmat mahdollisuudet muokata mieleisekseen =)

Ja nämä sisustukset siis koskevat näitä muuttovalmiita taloja! :) Molempiin taloihin tekisin itseasiassa sellaisen muutoksen, että ottaisin niihin vielä lämpimän kuistin, niidne hinnat eivät ole aivan hirmuisia, mutta niillä saa paaaaaljon lisää säilytystilaa etenkin kaikille ulkoilu romppeille! Lämmin kuisti on mahdollista tilata molempiin, sekä Kastelliin, että Design taloon :)

Ps. katsoin vasta nyt tuon linkin kastellitalon ja se oli sama talo, kuin jollaisessa olen käynytkin, tykkäsin siitä kyllä, tuo tupakeittiö oli siinä talossa todella avaran oloinen!

Varasto/säilytystilaa on molemmissa tosi vähän, ellei esim rappujen alusta saisi käyttöön. Kastellin 9 neliötä on ihan riittävä työhuoneeksi ja saa vielä isot kaapit tavaransäilytykselle jos ajattelee että on kaksi lasta. Eniten mua mietityttäisi se, että on kaksi lasta ja vanhemmat, mutta kummassakaan kerroksessa ei ole kaikille huonetta, eli joko ahtaudutte kaikki jompaan kumpaan kerrokseen, tai niin että joku on eri kerroksessa, mua ei viehättäisi äitinä tämä ajatus yhtään, ainakaan kun ovat lapsia, kun kasvavat ja ovat nuoria niin asia ok.

Yllättävän kivat pohjat valmistaloissa. Toi "aula" vaan näyttää olevan jokaisessa ihan hukkaneliöitä.

Hankalia juttuja ja tuskin kumpikaan on edullinen. me päädyttiin rakentamaan talo alusta loppuun itse ja pohja tehtiin itse juuri meitä parhaiten palvelevaksi.

Itse mietittiin samojen välillä. Asiakaspalvelu kastellilla surkeaa. Dt järjestää vaikka lämpimän kuistin tai ruokailuerkkerin, jos ro riittää.. Valikoima muutenkin dt laajempi.

Yhteistyössä