Kasvavan lapsen paino& pituus suhde. Olisitko huolissasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dd

Vieras
tyttö on 2v10kk

pituus: 95cm menee nolla-käyrällä
paino: 16kg menee +2 käyrällä ?

kasvava lapsi, joka syö terveellisesti.
herkkuja kerran viikossa.

Eiköhän tuo tasootu kumminkin kasvaessa? terkka meinas että hieman pullukka, ja no onhan sitä pyöreyttä mutta ei minun silmääni missään mielessä LIHAVA.

No kyllä on niuho terkka jos jo +2 on muka liian pullukka. Meidän tyttö ollut aina pituus 0-käyrällä ja paino plussalla, vauvana ihan reilustikin. Koskaan ei ole sanottu mitään. Nyt 5v 108 cm ja 19kg. Ei missään nimessä mikään linnunluinen rimppakinttu, vaan sopusuhtainen ja reipas tyttö joka jaksaa juosta vähintään ½km hengästymättä, liikkuu ja leikkii ja kaikki ruoka maistuu.

Äläpä huoli.

Meidän tytöllä on mitat aika samassa suhteessa, 2 v 3 kk, pituus 92 cm ja paino 15 kg. Ei se mikään hoikka ole, mutta mun mielestä sopusuhtainen kuitenkin. Eihän tuo mikään huolenaihe ole, kun kuitenkin syö terveellisesti.

[QUOTE="vieras";23726872] Ei missään nimessä mikään linnunluinen rimppakinttu, vaan sopusuhtainen ja reipas tyttö joka jaksaa juosta vähintään ½km hengästymättä, liikkuu ja leikkii ja kaikki ruoka maistuu.
[/QUOTE]

??? puol kilsaa???

Meillä tyttö 3v oli 16.2kg ja 94cm, ei ole huomautettu. Huomenna on 1,5v pojan neuvola, luulenpa että on noin 90cm/15kg. Samat ruokailutavat kuin teilläkin, mut pojalla on mun silmään isot annokset.. Huomenna sitten viisaampia tämän suhteen, on nyt kuitenkin alkanut liikkumaan ja paljon, joten jospa se tästä.

en ollut omastani, enkä ole edelleenkään. Oli 2v neuvolassa just saman kokoinen. 3v neuvolassa kasvoi edelleen tismalleen samalla käyrällä 103cm ja 18kg. Ei ole tippaakaan pullukka, isokokoinen toki. Terkkakin vaan kehui, kun kasvaa niin hyvin omaa käyräänsä.

[QUOTE="Helmi S";23726884]Meidän tytöllä on mitat aika samassa suhteessa, 2 v 3 kk, pituus 92 cm ja paino 15 kg. Ei se mikään hoikka ole, mutta mun mielestä sopusuhtainen kuitenkin. Eihän tuo mikään huolenaihe ole, kun kuitenkin syö terveellisesti.[/QUOTE]

meillä 3v. Pituus 70cm ja paino 19kg.820grammaa. Aika laiha sulla lapsi.

lapsesi on ihan normaalipainoinen, ei edes pullea. Pituuspyrähdys voi sitäpaitsi tulla perästä, ainakin meillä kävi niin :D Tai oikeastaan meillä lapset on kasvaneet aina paljon pituutta kerralla ja seuravaaksi paljon painoa ja hyvin vähän pituutta. Vaihdellen vuoronperään.

Esimerkiksi
1v 9,5kg 75cm
2v 88cm ja 11,5kg , painoa normaalisti, pituutta hurjasti
3v 95cm ja 14kg , pituutta oli tullut aika vähän, mutta painoa hyvin.

toinen
1v 8kg 70cm.
2v 10kg ja 85cm, pituutta tuli älyttömästi, painoa normaalisti
3v 13kg ja 89cm. painoa siis tullut hyvin, pituutta ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä syödään hyvin;23726912:
meillä 3v. Pituus 70cm ja paino 19kg.820grammaa. Aika laiha sulla lapsi.

No joo, toi teidän (vissiin tuossa on kirjoitusvirhe, oletan pituuden olevan oikeasti 90cm) lapsi on kyllä ylipainoinen. Meidän 4,5v tyttö on 19kg, pituutta jokunen sentti yli metrin (ei ole ollut neuvolaa pitkään aikaan, niin en tarkkaan tiedä) ja hän on jo pulska!

Meidän 3v poika puolestaan 91cm ja 12kg. Miinuksilla menee, mutta kasvaa tasaisesti...

Meillä tyttö kohta 2v 8kk ja pituus 92,5 ja paino n 12kg. Meille sanottiin tytön olevan hoikka ja että painoa on hyvä seurailla. Teidän tyttö ei kuulosta kyllä kovin lihavalta, hyvä että painoa on ja siten pituuskasvuakinn oletettavasti tapahtuu hyvin : )

Meillä ei vielä ole ollut pojalla 3-vuotisneuvolaa (täyttää heinäkuussa 3), mutta olen miettinyt että varmaan tulee sanomista painosta. Mutta mä kyllä luulin että poitsu painaa ihan liian vähän! Siis pituutta on varmaan vähän reilu metri (102 cm ehkä) ja paino on siinä 17-18 kilon hujakoilla. Poika on laiha luikero, mutta olen ajatellut että kyllä se siitä tasaantuu. Mutta nythän alkaa kuulostamaan siltä että poika painaakin reilumman puoleisesti :O

meillä tyttöjen 3v mitat:

1. 91cm/13,5kg, ollut vauvasta asti ikäisiään pienempi

2. 99cm/18kg, +2 käyrällä ollut vauvasta asti...nyt oli painokäyrä hiukka nousussa... terkan sanoin: posket on pyöristynyt viime käynnistä...liikuntaa kehotti lisäämään...suoraan ei sanonut et lihava lapsi. minusta hiukka pyöreä on tyttö mut jäntevä, ei mikään löysä.

Yhteistyössä